اخبار استارتاپی انتخاب سردبیر

کریم، اعتبار اکوسیستم استارتاپی خاورمیانه

کریم، اکوسیستم استارتاپی در خاورمیانه و شمال آفریقا را متحول کرده است

بنیان‌گذاران استارتاپ کریم
بنیانگذاران کریم الگوی خوبی برای بنیانگذاران آینده هستند. آنها نمونه‌ای هستند که می‌توانید با تقلید از آنها به موفقیت برسید و بر موانع در منطقه غلبه کنید. این شرکت گنجینه‌ای از تجربه مورد نیاز برای استارتاپ‌ها را در اختیار دارد و می‌تواند انگیزه، مشاوره و راهنمایی را ارائه دهد. به علاوه کریم سرمایه‌گذاران فرشته پرقدرت و زیادی دارد. این یک مزیت بزرگ برای اکوسیستم ماست.

کریم، گل سرسبد استارتاپ‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقاست. بنیانگذاران این استارتاپ ۳ جوان خوش‌ذوق هستند که شرکت متفاوتی را راه‌اندازی کرده‌اند. استارتاپ کریم تغییرات بزرگی را در این منطقه ایجاد کرده است. این استارتاپ موفق روی کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، اقتصادها و اکوسیستم کلی تاثیر گذاشته است.

یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده هر اکوسیستم استارتاپی بازیافت استعدادها‌ست. اما آنچه کریم ارائه می‌دهد، هر استعدادی نیست. اینها افرادی هستند که در حوزه مقیاس‌بندی یک استارتاپ یک‌دلاری در خاورمیانه تجربه و تخصص دارند.

اینها بازاریاب‌ها، مهندسان و فروشندگانی هستند که با شیوه‌های مورد نیاز برای ایجاد یک شرکت قدرتمند و بزرگ آشنا هستند و یکی از منابع اصلی دانش‌اند که در هر اکوسیستمی منتقل می‌شود. این استعدادها کمیاب هستند و افرادی که این تجربیات را دارند، از دیدگاه‌های متفاوتی برخوردارند؛ آنها باانگیزه‌تر هستند، می‌دانند که برای موفقیت باید چه راهی را پیش گرفت و از مواجه‌شدن با مشکلات بزرگ نمی‌ترسند.

تعدادی از استعدادهایی که در گذشته در کریم کار می‌کردند، امروز شرکت جدید خود را راه‌اندازی کردند و از مدرسه کریم فارغ‌التحصیل شده‌اند مانند Bulkwhiz و SWVL. کریم نزدیک به ۴۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند و هر یک از این افراد مهارتی دارند که برای تبدیل شدن به یک استارتاپ ارزشمند است.

در آینده هر یک از این شرکت‌های جدید که از مدرسه کریم فارغ‌التحصیل شده‌اند، فارغ‌التحصیلان خود را خواهند داشت و شرکت‌های جدیدی را راه‌اندازی خواهند کرد. در این صورت احتمال موفقیت برای سرمایه‌گذاران و کارفرمایان آینده افزایش می‌یابد. به این صورت این چرخه یک اکوسیستم سالم را ایجاد می‌کند.

قبل از کریم، افراد قانونگذار در هر کشوری در خاورمیانه شرکت‌های فناوری منطقه‌ای را جدی نمی‌گرفتند. آنها با استارتاپ‌ها مشارکت نمی‌کردند و سعی داشتند خدمات خود را ایجاد کنند، اما اکنون می‌دانند که آنقدرها نیز این کار ساده نیست.

امروز آنها نظر خود را از نظر قبول استارتاپ‌های فناوری تغییر داده‌اند و دلیل اصلی آن لابی‌گری مداوم کریم با دولت‌های هر کشور است. وقتی یک شرکت چنین تاثیر چشمگیری روی اقتصاد می‌گذارد، هم از طریق اشتغال‌زایی و هم رشد تولید ناخالص ملی و نیز سرمایه‌گذاری، دولت‌ها باید به آن توجه کنند.

امروز، قانونگذاران با شرکت‌هایی اعم از فین‌تک، مراقبت بهداشتی و حمل‌ونقل همکاری دارند و مشتاق هستند آینده فناوری در بازارها را ببینند؛ موانعی که قبلا وجود داشتند و دیدگاه این مسئولان دولتی اکنون به سمت مشارکت و تشویق سوق داده شده است و در نتیجه کارآفرینان آتی می‌توانند به آسانی با همکاری دولت‌ها بر مشکلات پیروز شوند.

بنیانگذاران کریم الگوی خوبی برای بنیانگذاران آینده هستند. آنها نمونه‌ای هستند که می‌توانید با تقلید از آنها به موفقیت برسید و بر موانع در منطقه غلبه کنید. این شرکت گنجینه‌ای از تجربه مورد نیاز برای استارتاپ‌ها را در اختیار دارد و می‌تواند انگیزه، مشاوره و راهنمایی را ارائه دهد. به علاوه کریم سرمایه‌گذاران فرشته پرقدرت و زیادی دارد. این یک مزیت بزرگ برای اکوسیستم ماست.

در گذشته شرکت‌ها باید زمان زیادی را صرف گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران منطقه‌ای، سرمایه‌گذاران بین‌المللی، بنیانگذاران شرکت‌های فناوری جهانی می‌کردند تا فرصت‌های موجود در خاورمیانه را به آنها بفروشند، از آنها درخواست سرمایه‌گذاری کنند، اما کریم این شرایط را متحول کرده است.

از زمانی که کریم به یک جایگاه برتر دست یافته، توجه جهان به این منطقه معطوف شده است. قدرت‌های بین‌المللی مانند جنرال اتلنتیک، آمازون، اکسل ایندیا و سایرین در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این میزان رشد کند و کارآفرینان جدیدی پا جای پای کریم بگذارند.

برای اینکه اکوسیستم‌های استارتاپی موفق شوند و ترقی کنند، دسترسی به استعدادها ضروری است. در طول دهه گذشته، خاورمیانه مجموعه محدودی از استعدادها را برای ایجاد یک شرکت فناوری بزرگ داشته است.

اکثر توسعه‌دهندگان و مهندسان در منطقه از تجربه لازم برای ایجاد تیم‌های بزرگ یا آشنایی با شیوه‌های مورد نیاز برای توسعه برخوردار نیستند. جذب افراد بین‌المللی و مهار کار دشواری است. الگوهای کافی وجود ندارد و شرکت‌هایی نیستند که فرصت‌ منطقه‌ای ایجاد کنند و موجب شوند که استعدادها به خاورمیانه بیایند.

با کریم این امر محقق شده است و سرمایه قابل توجهی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی به سوی این منطقه روانه شده است. از سوی دیگر استعدادها تمایل پیدا کرده‌اند تا به این منطقه نقل مکان کنند. مهندسان، توسعه‌دهندگان، فروشندگان، مدیران و متخصصان مالی که در شرکت‌های فناوری بین‌المللی مانند فیس‌بوک، ایر‌بی‌ان‌بی، لینکداین، آمازون، گوگل و سایرین کار می‌کردند، اکنون در این اکوسیستم کار می‌کنند و دانش و تجربه خود را با همکاران زیردست خود به اشتراک می‌گذارند و این انتقال دانش و تجربه ادامه پیدا می‌کند. چرخه انتقال دانش رشد چشمگیری داشته است.

2 دیدگاه ها

  • کریم 27 آوریل 2019

    »طلب نامناسبی بود، بیشتر شبیه به یک متن تبلیغاتی توسط یک شرکت. متاسفانه اطلاعات مناسبی در هیچ مورد در اختیار نگذاشت نه از خود شرکت کرمی و نه منطقه و محدوده ای که کار میکند، نه افراد آن و نه شیوه کارش؛ فقط جملات کلی و تبلیغاتی!
    جای تعجب است چنین مطلبی در صدر مطالب شایت شنبه قرار گرفته.

  • انتشارات الگو 28 آوریل 2019

    محتوای خوبی ارائه کردید. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.