جست‌وجوی آسان ملک در کریدور

کریدور، سرویسی آنلاین جهت رفع نیازهای سازندگان، آژانس‌ها و مشاورین املاک است

1

آژانس‌های املاک و مشاورین املاک علاقه‌مند هستند که درآمد بیشتری داشته باشند اما مدیریت و ابزار درست و قابل اعتمادی در دست ندارند. از سوی دیگر متقاضیان و فروشندگان ملک دنبال آسان‌ترین و امن‌ترین راه برای معامله و بهترین انتخاب هستند.

حوزه املاک از جمله حوزه‌هایی است که مورد توجه جامعه استارتاپی قرار گرفته و استارتاپ‌های متعددی در این بازار کار خود را شروع کرده‌اند تا در یافتن خانه‌های مناسب به جویندگان کمک کنند. استارتاپ کریدور به نشانی coridor.ir یکی از این استارتاپ‌هاست که توسط مهدی مهدیزاده شاهی، مهدی چیت‌فروش یزدی و محمد چیت‌فروش یزدی در شهر یزد راه‌اندازی شده است.

مهدی مهدیزاده ۴۵ ساله است و کارشناسی زبان از دانشگاه آزاد میبد دارد. مهدی چیت‌فروش ۳۱ سال دارد و در رشته مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه یزد تحصیل کرده و محمد چیت‌فروش نیز ۴۷ ساله است و کارشناسی ارشد  GIS از دانشگاه علوم و تحقیقات یزد دارد. آنها تا قبل از راه‌اندازی این استارتاپ در حوزه تولید نرم‌افزارهای سفارشی برای بخش دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

آنها با بررسی‌هایی که در بازار انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند آژانس‌های املاک و مشاورین املاک علاقه‌مند هستند که درآمد بیشتری داشته باشند اما مدیریت و ابزار درست و قابل اعتمادی در دست ندارند. از سوی دیگر متقاضیان و فروشندگان ملک دنبال آسان‌ترین و امن‌ترین راه برای معامله و بهترین انتخاب هستند ولی متاسفانه عواملی چون زمان، پول و انرژی، نبود ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، بازدیدهای زمان‌بر و کم‌‌فایده از املاک و مراجعه حضوری این اجازه را برای هیچ‌کدام مهیا نمی‌کرد. بر همین اساس تصمیم می‌گیرند استارتاپی در حوزه املاک راه بیندازند.

کریدور، سرویسی آنلاین جهت رفع نیازهای فوق برای سازندگان، آژانس‌ها و مشاورین املاک است که بتوانند مشتریان و املاک خود را به صورت حرفه‌ای ثبت و سازماندهی کنند  و همچنین آگهی‌های املاک خود را به نمایش بگذارند.

کاربران یا به عبارت بهتر مشاوران املاک می‌توانند خدمات آنلاین به صورت نرم‌افزار به عنوان یک سرویس (Saas) را با خرید طرح‌های زمانی با امکانات مختلف دریافت کنند. از جمله خدماتی که در کریدور برای آژانس‌های املاک ارائه می‌شود، می‌توان به مواردی همچون ارائه زیردامنه اختصاصی برای آژانس‌های املاک، ارائه صفحه شخصی برای مشاورین املاک، ارسال پیامک بر اساس عملیات ملکی و مدیریت چند آژانس با یک حساب کاربری از نوع آژانس اشاره کرد.

نحوه درآمدزایی استارتاپ کریدور

استارتاپ کریدور در شهریور ۹۶ با سرمایه اولیه ۱۰۰‌میلیون تومان راه‌اندازی شده و تاکنون حدود ۱۷۰ کاربر آژانس املاک و ۳۰۰کاربر عادی از خدمات آن استفاده کرده‌اند. در کریدور پلن‌های مختلفی برای درآمدزایی در نظر گرفته شده است؛ طرح‌های زمانی ۱ ماه، ۳ ماه، ۶ ماه و ۱۲ ماه در ۳ مدل با امکانات متفاوت برای آژانس‌های املاک و طرح‌های یکساله با امکانات متفاوت.

البته طرح‌های درآمدزایی هنوز اجرایی نشده و در حال حاضر خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود. آنها برای معرفی خدمات خود از روش‌های مختلفی همچون مراجعه حضوری به آژانس‌های املاک و ارائه محصول، شرکت در جشنواره‌های استارتاپی مانند Silkroad Startup‌، جشنواره وب و موبایل ۹۶‌، استارتاپ دمو شهر هوشمند یزد و غیره استفاده کرده‌اند و در این راه با چالش‌های مختلفی نیز روبه‌رو بوده‌اند.

کمبود نیروی متخصص و متعهد در زمینه برنامه‌نویسی و مهندسی نرم‌افزار، چالش جذب سرمایه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، چالش افزایش استارتاپ‌های مشابه در این حوزه بر مبنای املاک مکان‌محور  و نبود سرمایه مناسب برای بخش بازاریابی و فروش از جمله چالش‌هایی بوده است که تا‌کنون با آن مواجه بوده‌اند.

۱ دیدگاه
  1. حمید اسدیان می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    دوستان عزیز و گرامی
    با توجه به اینکه شما در املاک استارت اپی را راه‌اندازی کرده آید خوشحال میشمدر صورت امکان با این شما ره
    برای تعامل و همکاری تماس بگیرید.با تشکر ۰۹۱۲۴۱۴۷۰۷۶

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.