با کادونت، کارت هدیه بدهید

آشنایی با سعیده مهری و همسرش حمید حسن‌آبادی

0

هدیه‌دادن همیشه با این دغدغه همراه بوده است که هدیه از کجا خریداری شود که مورد پسند طرف مقابل هم باشد. استارتاپ کادونت به نشانی kadoonet.com  با شناسایی این دغدغه، یک راهکار خلاقانه پیشنهاد داده که افراد بتوانند به سلیقه خود هدیه خود را انتخاب کنند.

سعیده مهری و همسرش حمید حسن‌آبادی هم این استارتاپ را راه انداخته‌اند. هر دو نفر دانش‌آموخته مهندسی فناوری ‌اطلاعات از برترین دانشگاه‌های کشور بوده و هم‌اکنون هر دو دانشجوی دکتری مدیریت فناوری‌ اطلاعات هستند. سعیده ۳۰ ساله است و در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول پژوهش است، حمید ۳۳ سال دارد و در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال ادامه تحصیل است.

با سعیده هم‌صحبت شدیم تا از کادونت بیشتر بگوید: «‌قبل از این در شرکت‌های مختلفی مانند فناپ به عنوان برنامه‌نویس ارشد کار می‌کردم ولی همیشه به این فکر بودم که کسب‌و‌کاری را راه بیندازم. برای همین تصمیم گرفتم کارم را ترک کنم و در کنار رساله دکتری که اتفاقا در حوزه استارتاپ‌هاست، با همسرم تصمیم گرفتیم استارتاپ کادونت را راه بیندازیم.

ایده کادونت از یک دغدغه شکل گرفت که اکثر افراد ‌هنگام خرید هدیه برای عزیزان خود با آن روبه‌رو هستند؛ اینکه چه چیزی بخرند که طرف مقابل آن را بپسندد و یا اینکه از کجا کادوی مورد نظر را تهیه کنند و دغدغه‌هایی از این دست. بر همین اساس ایده استارتاپ کادونت شکل گرفت تا شرایطی را فراهم بیاوریم تا فرآیند خرید هدیه را تسهیل کنیم.»

  • در کادونت چه کار می‌کنید و چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

در کادونت از طریق کارت هدیه اینترنتی یک سری خدمات خرید آنلاین را به کاربران ارائه می‌دهیم تا به عزیزان خود هدیه دهند. به عنوان مثال، فرد می‌تواند از طریق کارت هدیه کادونت هزینه بلیت استخر را به دوست خود هدیه دهد و یا اینکه ممکن است فرد تمایل داشته باشد به دوستان خود کتاب یا لباس هدیه دهد ولی نمی‌داند که چه کتابی یا چه لباسی را دوستانش دوست دارند بر همین اساس می‌تواند با هدیه‌دادن کارت هدیه کادو‌نت، شرایطی را برای دوستانش فراهم بیارود تا به حساب او  برای خود کتاب یا لباس خرید کنند.

  • چند نوع کارت هدیه در کادونت تعریف کردید؟

ما دسته‌بندی‌های مختلفی برای کارت هدیه کادونت تعریف کردیم از جمله کادونت کتاب، کادونت تفریح آبی برای استفاده از استخرها و پارک‌های آبی سراسر ایران، کادونت عکاسی برای رزرو آنلاین عکاس در شهرهای مهم مشهد، اصفهان، تبریز و تهران، کادونت خاطره‌ها و قصه‌ها برای خدماتی که عکس پرینت ارائه می‌دهد، کادونت پوشیدنی برای خرید لباس، کادونت آرایشی برای خرید لوازم آرایشی و کادونت موسیقی برای گوش‌دادن آنلاین موسیقی و کادو‌نت گل‌و‌گلدون که با ایران‌درخت طرف قرارداد هستیم.

  • شما برای ارائه این خدمات با استارتاپ‌های دیگر هم همکاری دارید؟

بله، برای هرکدام از خدمات با یک استارتاپ همکاری داریم. از جمله این استارتاپ‌ها می‌توانم به عکس‌پرینت، تگموند، نواک، بوکالا، پول‌تیکت و کادرو اشاره کنم. بیشتر استارتاپ‌هایی را برای همکاری انتخاب کرده‌ایم که بتوانند سفارشات را به تمام ایران ارسال کنند و تنوع به اندازه کافی دارند.

  • کاربران چطور می‌توانند از خدمات استفاده کنند؟

کاربران نوع کادونت خود را انتخاب می‌کنند و از حداقل ۵۰ هزار تومان می‌توانند آن را شارژ کنند. پس از آن هم می‌توانند به صورت اینترنتی آن را هدیه دهند و یا اینکه اگر تمایل داشته باشند، ما کادونت را در بسته‌بندی هدیه درب منزل تحویل می‌دهیم.

هزینه چاپ و بسته‌بندی کارت رایگان است و فقط هزینه ارسال را از کاربر دریافت می‌کنیم. فردی هم که هدیه را دریافت می‌کند، می‌تواند براساس میزان شارژی که در کارت هدیه قرار دارد، از خدمات مورد نظر استفاده کند.

  • چه تعداد کاربر تاکنون از خدمات استفاده کردند؟

از آنجایی که تازه کار را شروع کرده‌ایم و در این مدت وقفه در کار پیش آمد، نتوانستیم ‌روی تبلیغات سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهیم و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردیم که تبلیغات گسترده‌ای داشته باشیم،  تعداد کمی کاربر تا‌کنون از خدمات استفاده کرده‌اند ولی این تعداد هر روز در حال افزایش است و در اینستاگرام حدود ۱۰ هزار دنبال‌کننده داریم.

  • شیوه درآمدزایی شما در کادونت چگونه است؟

به ازای کمیسیونی که از استارتاپ‌های طرف قرارداد می‌گیریم، درآمدزایی داریم که این کارمزد براساس نوع کادونت و استارتاپ متفاوت است.

برای هرکدام از خدمات با یک استارتاپ همکاری داریم. از جمله این استارتاپ‌ها می‌توانم به عکس‌پرینت، تگموند، نواک، بوکالا، پول‌تیکت و کادرو اشاره کنم

  • آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنید. فکر می‌کنید کی به مرحله درآمدزایی مطلوب برسید؟

به جذب سرمایه بستگی دارد تا بتوانیم محصول را بهتر معرفی کنیم چراکه اکثر کاربران متوجه کاربری کادونت نمی‌شوند و تفاوت آن را با کارت هدیه بانکی نمی‌دانند و نیاز است به طرق مختلف این مفهوم را بازگو کنیم تا با خدمات بیشتر آشنا شوند.

  • با چه سرمایه اولیه‌ای کار را شروع کردید؟

ما با سرمایه شخصی حدود ۱۰ میلیون تومان کار را شروع کردیم و به دنبال جذب سرمایه هستیم.

  • تاکنون بازار را چطور ارزیابی کرده‌اید و مخاطبان از این کار چقدر استقبال کرده‌اند؟

در نمایشگاه الکامپ استقبال خوبی صورت گرفت ولی به دلیل مشکلات اقتصادی که پیش آمده، اکثر افراد به دنبال تامین نیازهای اولیه خود هستند و هدیه‌دادن به این صورت را لوکس تلقی می‌کنند و فکر می‌کنم که بازار مشتریانمان به این دلیل کم شده است ولی امیدوارم بتوانیم با بیشتر‌کردن تبلیغات، سهم بیشتری از بازار را به‌دست بیاوریم.

  • در این بازار چند رقیب شناسایی کرده‌اید و ارزیابی از حجم بازار دارید؟

ما اگر بتوانیم ۱ تا ۲ درصد از بازار را هم به‌دست بیاوریم، موفق شده‌ایم چرا‌که اگر فقط قشر جوان جامعه را در نظر بگیریم که بخواهند برای هم هدیه بخرند، متوجه می‌شویم با بازار بزرگی روبه‌رو هستیم. رقیبان زیادی در حوزه کارت هدیه نداریم، فقط بانک‌ها هستند که کاربری متفاوتی با کادونت دارند و بقیه رقبا هم کالا ارائه می‌دهند و در حوزه هدیه‌دادن خدمات اینترنتی می‌توانم بگویم رقیبی نداریم.

  • در این مدت مهم‌ترین چالشی که داشتید، چه چیزی بوده است؟

سرمایه و منابع مالی مهم‌ترین چالش ما بوده است. برای جذب سرمایه با چند بانک مذاکره کرده‌ایم ولی هنوز قطعی نشده است. ‌علاوه بر این، نیروی کار برنامه‌نویس حرفه‌ای که بتوانند ما در این راه همراهی کنند، از جمله دیگر چالش‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.