چگونه برای حفظ مشتری از بازاریابی ایمیلی استفاده کنیم؟

0

همه ما می‌دانیم که هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید چندین برابر حفظ مشتری است، با وجود این، همواره شاهد هستیم که بسیاری از برندها بر کسب مشتری به جای حفظ مشتری، بیشتر تمرکز می‌کنند. شما با استفاده از بازاریابی ایمیلی می‌توانید نه‌تنها برند و محصول خود را از دیگران متمایز سازید، بلکه تعاملی دائمی با مشتریان داشته باشید که باعث وفاداری و حفظ مشتری می‌شود. در زیر به نمونه‌هایی از ایمیل‌هایی که به حفظ مشتری کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم:

 ایمیل خوشامدگویی: هنگامی که مشتریان جدید به فهرست مشترکان شما اضافه می‌شوند، ورود آنها را به گروه با یک ایمیل (خودکار) دعوت، خوشامد بگویید. این کار می‌تواند اولین ارتباط دوستانه بین کسب‌وکار شما و یک مشتری جدید را ایجاد ‌کند و وضعیت وفاداری مشتری در آینده را مشخص ‌کند. این اولین فرصتی است که یک مشتری جدید را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را حفظ کنید. در ایمیل خوشامدگویی خود می‌توانید یک مقدمه کوتاه درباره برند خود بگنجانید و از آنها دعوت کنید در شبکه‌های اجتماعی، شما را دنبال کنند. برای اینکه از ایمیل‌های خوشامدگویی بهره بیشتری ببرید، یک نظرسنجی زنده انجام دهید و از مشتریان جدید خود درباره اولویت‌های خریدشان سؤال کنید. سپس، یک ایمیل بر اساس آن اولویت‌ها تنظیم کنید. این یک روش راحت و سرگرم‌کننده برای شروع جمع‌آوری اطلاعاتی درباره مخاطبانتان است.

 ایمیل وفاداری: ایمیل وفاداری، یعنی برنامه‌های پاداش و پیشنهادهای ویژه، بهترین راه برای حفظ مشتریان و احساس خاص بخشیدن به آنها در روزهایی به غیر از تعطیلات است. با استفاده از داده‌های مشتری، شما می‌توانید مثلا در روز تولد آنها پاداش‌های جدید و یا یک پیشنهاد ویژه در کمپین‌های ایمیلی ارسال کنید. این نوع ایمیل‌ها با یادآوری امتیازات به مشتری و آنچه می‌توانند انجام دهند، به شما فرصت مناسبی برای تشویق مشتریان به تعامل با کسب‌وکار شما و خرید و هزینه‌کردن برای پاداش‌ها را می‌دهد.

 ایمیل‌های پس از خرید: پس از خرید مشتری، ارسال محتوای مناسب پس از خرید مهم است. شما می‌توانید محتوای آموزشی مربوط به خریدهای اخیر را برای آنها ارسال کنید. به این طریق آنها احساس می‌کنند بخشی از یک گروه خاص هستند. اگر آنها مدتی است که خرید نمی‌کنند، از این کمپین‌های ایمیلی با ارسال یک تخفیف، پیشنهاد ویژه و یا درخواست برای بازخورد مشتری برای ترغیب‌کردن دوباره مشتری به خرید استفاده کنید.

 ایمیل قدردانی از مشتری:  یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط دائمی با مشتریان قدردانی از مشتریان به خاطر خرید و اعتماد به آنهاست. این یک استراتژی بسیار مناسب است. شما با این نوع از ایمیل مشتری‌محور، بدون فروش و یا بازاریابی از مشتری قدردانی می‌کنید. این کار احساس خوبی در مشتریان ایجاد می‌کند و به تقویت رابطه شما با آنها کمک می‌کند. به این دلیل، این نوع ایمیل در استراتژی حفظ مشتری بسیار مناسب است.

 ایمیل تبلیغاتی و پیشنهادهای ویژه: جدای از ایمیل‌های تبلیغاتی معمولی که ارسال می‌کنید، ایمیل‌هایی را که بر حفظ مشتری متمرکز است، برای مشتریان ارسال کنید. مناسبت‌های خاص کاربر یا ایامی که برای محصولات تخفیف‌ ویژه در نظر می‌گیرید، برای ارسال این نوع ایمیل‌ها مناسب هستند. ارسال ایمیل پیشنهاد ویژه به ایجاد و تقویت رابطه شخصی با مشتریان کمک خواهد کرد. مهم این است که ‌اطلاعات مهم را از مشترکان خود جمع‌آوری کنید و از تقسیم‌بندی برای ارسال ایمیل به افراد مورد نظر استفاده کنید. با تقسیم‌بندی‌هایی مانند تولد و یا خریدهای قبلی شروع کنید.

 ایمیل یادآوری پیشنهادهای ویژه: هیچ چیز بدتر از این نیست که چیزی را فقط به این خاطر که سرتان شلوغ بوده، از دست بدهید. شاید برای شما هم پیش آمده است که درست بعد از اینکه خرید خود را انجام دادید، تازه یادتان آمده است که از یک کوپن خرید استفاده نکرده‌اید. به لطف ایمیل‌های خودکار، مشتریان دیگر چنین چیزی را تجربه نمی‌کنند. با ایمیل یادآوری، شما می‌توانید مشتریان خود را از داشتن کوپن و یا امتیاز خرید ویژه باخبر کنید تا این فرصت را از دست ندهند. این نوع ایمیل‌ها برای مخاطبان و مشتریان بسیار ارزشمند است.

 ایمیل‌های جذب مخاطب: حفظ مشتری با پرورش رابطه خود با مشتریان خود محقق می‌شود. یک راه بسیار خوب برای مقابله با این اتفاق این است که از ایمیل‌های جذب مخاطب استفاده کنید. این نوع ایمیل‌ها برای جذب مشتریان احتمالی بسیار مفید هستند. همچنین به مشتریان فعلی کمک می‌کند مشکل خود را حل کنند. اما برای انجام این کار باید تمام توجه خود را روی حل مشکل مشتری معطوف کنید به جای اینکه فقط به فکر فروش محصول خود باشید. تحقیق کنید چگونه می‌توانید مشکل مشتریان خود را با استفاده از یک سری از ایمیل های خودکار حل کنید.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.