چراخارجی‌ها مشتاقند شروع کسب‌وکارشان در چین باشد؟

0

دکتر مارک گریون، استادیار دپارتمان نوآوری، کارآفرینی و استراتژی در دانشگاه ژجیانگ، دانشکده مدیریت، درباره مزایا و چالش‌هایی که شرکت‌های خارجی در بازار چین دارند سخن گفته است. او می‌گوید کارآفرینان خارجی باید آشنایی بیشتری با مشتریان چینی پیدا کنند و رابطه خود را با سهامداران مختلف و جامعه محلی تقویت نمایند.

دکتر گریون کارهای مهمی در حوزه نوآوری و کارآفرینی انجام داده است و می‌گوید این دو حوزه در چین نسبت به سایر کشورها برتری دارد. اول اینکه، پشتیبانی دولت چین بسیار وسیع است، از انکوباتورها گرفته تا یارانه‌ها و تعداد زیادی از اقدامات حمایتی برای تسهیل کارآفرینی و نوآوری. با این حال، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا چین برای کارآفرینان، اعم از کارآفرینان خارجی به یک مکان عالی تبدیل شود.

دومین دلیل دسترسی وسیع پول در بازار، به ویژه سرمایه خطرپذیر و سهام خصوصی است. به ویژه، سرمایه خطر خصوصی چین در پنج سال گذشته به بلوغ و تخصص رسیده است.

سوم اینکه بازار مصرف‌کننده چین یک بازار بزرگ و در حال رشد است. به این معنا که کارآفرینان می‌توانند کسب‌و‌کار خود را توسعه دهند. این مزیت بزرگی است که بازار چین دارد؛ کسب‌و‌کار فضایی برای رشد در این کشور دارد.

چهارمین دلیل آن است که سیاست و مقررات هنوز در حال تغییر و به‌روز‌رسانی است که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند. مقررات مربوط به صنایع مانند امور مالی اینترنتی، بهداشت دیجیتال و تجارت الکترونیکی برون مرزی، هنوز کاملاً تبیین نشده‌اند. بنابراین این مکان یک آزمایشگاه مناسب برای کارآفرینان است تا ایده‌های کاری خود را امتحان کنند. همچنین وقتی کسب‌و‌کارها رشد می‌کنند و صنایع بالغ می‌شوند، به یک محیط قانونمند بهتر از نظر انسجام و شفافیت نیاز است.

در نهایت نیز محیط چین برای کارآفرینی به گونه‌ای است که ایجاد اکوسیستم‌های کسب‌و‌کار و شراکت‌های خارجی با سهامداران را تسهیل می‌کند. کارآفرینان به راحتی می‌توانند شرکا، منابع و سرمایه‌گذاران را پیدا کنند؛ به ویژه در شهرهای شانگهای، پکن، شنژن و هوانگژو.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.