پیکسل رقیب آیفون می‌شود؟

0

متخصصان اعلام کرده‌اند دستگاه پیشرفته و جدید گوگل به نام پیکسل که در آن از هوش مصنوعی استفاده شده است، بر روی اکوسیستم آیفون اپل و حتی دستگاه پرچمدار سامسونگ یعنی نوت ۷ تا حدودی تأثیر خواهد گذاشت.

شرکت سامسونگ به دلیل نگرانی‌اش در خصوص انفجار باتری، در عرضه گوشی‌های نوت ۷ خود وقفه انداخته است، درنتیجه فضایی برای رقبای این شرکت بزرگ فراهم شده تا محصولات منحصربه‌فرد خود را به بازار عرضه کنند.

هند یکی از شش کشوری است که زودتر از همه پیکسل را به بازار معرفی کرد. این دستگاه از ۱۳ اکتبر برای پیش‌خرید در کشور در دسترس قرار گرفت.

تارون پاتاک، تحلیل‌گر ارشد دستگاه‌های تلفن همراه و اکوسیستم‌ها در دهلی‌نو، می‌گوید: «گوگل، با ادغام نرم‌افزار و سخت‌افزار برای ایجاد یک اکوسیستم جدید، تهدید مستقیمی برای اکوسیستم اپل به شمار می‌رود. پیکسل با جدیدترین سیستم‌عامل اندروید به نام Android 7/1 Nougat عرضه می‌شود. تلفن‌های پیکسل به‌محض عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی خود را نیز به‌طور مستقیم از گوگل دریافت خواهند کرد.»

او اضافه می‌کند: «از سوی دیگر، فضای خالی ایجادشده به دلیل غیبت نوت ۷ نیز به پیکسل کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را در این بخش تثبیت کند و مشتریان جدیدی را به سمت خود جلب نماید.»

پیکسل در دو اندازه ۵ و ۵/۵ اینچی عرضه می‌شود و شیشه گوریلای ۲/۵ بعدی در آن به کار برده شده است.

پیکسل اولین تلفن هوشمند دارای اپلیکیشن دستیار گوگل است. این اپلیکیشن برنامه‌ای است که به‌عنوان یک دستیار شخصی هوشمند و پیمایش‌گر اطلاعات مانند «سیری» اپل کار می‌کند.

کاربران می‌توانند برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود یا انجام کارها به‌طور طبیعی با گوگل صحبت کنند. با گفتن عبارت «اوکی گوگل» یا لمس و نگه‌داشتن دکمه خانه، این برنامه آماده‌به‌کار خواهد شد.

طبق گفته آنشول گوپتا، مدیر تحقیقات در شرکت Gartner، گوگل اکنون یک اکوسیستم کامل است و باید روی تقویت شبکه توزیع خودکار تمرکز کند. گوپتا در طی گفت‌وگویی اظهار کرده که تلفن پیکسل گوگل نمی‌تواند از دستگاه‌هایی مانند آیفون ۷ یا نوت ۷ فروش بیشتری داشته باشد چراکه اپل و سامسونگ هزاران مزیت و ویژگی منحصر به‌فرد دارند. گوگل یک‌شبه نمی‌تواند از این برندهای معروف پیشی بگیرد. پیکسل باید یک شبکه توزیع قدرتمند برای خود ایجاد کند.

با کنترل و نظارت بر نرم‌افزار و سخت‌افزار، گوگل می‌تواند بهترین محصول دارای قابلیت دستیار گوگل را ارائه دهد. خبر خوب اینکه این شرکت درحال‌حاضر به‌طور مستقیم و نه از طریق شرکایش با مشتریان در تماس است.

بااینکه شرکت HTC تلفن‌های هوشمند گوگل را تولید کرده است، دستگاه‌های جدید با برند گوگل به بازار عرضه می‌شوند.

به‌علاوه گوگل حافظه رایگان و نامحدودی را برای ذخیره عکس و ویدئو باکیفیت اصلی آنها ارائه می‌دهد. همچنین اپلیکیشن تماس ویدئویی Google Duo و اپلیکیشن ارسال پیامک Allo نیز از پیش در پیکسل نصب شده‌اند.

ازنظر ویژگی‌های منبع تغذیه، هر دو دستگاه سخت‌افزاری مشابه دارند. تلفن‌های هوشمند پیکسل دارای آخرین پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 821 و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی هستند. پیکسل باتری ۲۷۷۰ دارد درحالی‌که باتری دستگاه ۵/۵ اینچی ۳۴۵۰ میلی آمپر در ساعت است. هر دو دستگاه از فناوری «شارژ سریع» پشتیبانی می‌کنند و کاربران فقط با ۱۵ دقیقه شارژ، این دستگاه‌ها می‌توانند به مدت ۷ ساعت شارژ داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.