ویش یک ای‌بی جمع‌وجور است

0

استارتاپ‌های زیادی در حوزه تجارت الکترونیکی راه‌اندازی شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها ویش (Wish) است که در سال ۲۰۱۰ توسط پیتر اسزولزوسکی و دنی ژانگ، برنامه‌نویسان سابق گوگل و یاهو، بنیانگذاری شده است.

استارتاپ‌های زیادی در حوزه تجارت الکترونیکی راه‌اندازی شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها ویش (Wish) است که در سال ۲۰۱۰ توسط پیتر اسزولزوسکی و دنی ژانگ، برنامه‌نویسان سابق گوگل و یاهو، بنیانگذاری شده است.

این استارتاپ رشد چشمگیری داشته ‌به طوری که در سال ۲۰۱۷، اپلیکیشن خرید همراه ویش بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس داشت.

مانند ای‌بی، کسب‌و‌کارها و تولیدکنندگان کوچک در ویش به طور مستقیم اجناس خود را به مصرف‌کننده می‌فروشند. در سال ۲۰۱۷، این فروشگاه قابلیت ویش اوت‌لت را اضافه کرد که امکان فروش اجناس با قیمتی پایین‌تر از قیمت خرده‌فروشی تولیدکننده را فراهم کرد. به علاوه این استارتاپ یک قابلیت به نام ویش اکسپرس را ارائه داد تا خدمات تحویل کالا به سرعت بیشتری انجام گیرد.

این شرکت ۴اپلیکیشن خرید تخصصی دیگر را نیز اداره می‌کند: گیک (در حوزه دستگاه‌های الکترونیکی)، ماما (در حوزه خانواده)، کیوت (در حوزه زیبایی)‌ و هوم (در حوزه دکوراسیون). به علاوه ویش یک اپلیکیشن بازار محلی به نام ویش لوکال دارد.

در سال ۲۰۱۰، این استارتاپ یک اپلیکیشن ایجاد فهرست علاقه‌مندی‌ها تهیه کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌داد تا محصولات مشابه در سایر سایت‌ها را مشاهده کنند. در سال ۲۰۱۳، ویش به یک سایت تجارت الکترونیکی تبدیل شد. در اواخر سال ۲۰۱۵ نیز بیزینس اینسایدر گزارش کرد که آمازون و علی‌بابا این استارتاپ را خریداری کرده‌اند.

این اپلیکیشن خرید به عنوان اولین اپلیکیشن خرید منتخب در ۴۲ کشور شناخته شده است. ویش بزرگ‌ترین تبلیغ‌کننده در فیس‌بوک است و حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال خرج تبلیغات خود در فیس‌بوک می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن ویش بیشترین تعداد دانلود را در آمریکا به خود اختصاص داد. در طول یک سال، ویش ۳۲٫۵ میلیون بار در آمریکا دانلود شد.

در سال ۲۰۱۷، ویش شراکت خود را از طریق حمایت مالی از مسابقه بوکس توسعه داد. در طول همان سال، یک قرارداد ۳۰ تا ۴۲ میلیون دلاری را امضا کرد تا حامی مالی لس‌آنجلس لیکرز شود. این قرارداد سه‌ساله شامل استفاده از لوگوی ویش روی پیراهن بازیکنان لیکرز می‌شد.

در سال ۲۰۱۸، این استارتاپ با پلتفرم تجارت الکترونیکی چند‌کاناله اکسپندلی یکپارچه‌سازی کرد. از جمله سرمایه‌گذاران این شرکت عبارتند از جی‌جی‌وی کپیتال، فاندرز فاند، دی‌اس‌تی گلوبال، تماسک و غیره.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.