ردفین؛ مدعی پیشگامی در فروش آنلاین املاک

جست‌وجوی خانه با کمک نقشه آنلاین، آن‌هم قبل از گوگل مپس و بینگ‌ مپس

0

در اکتبر ۲۰۱۲، ردفین به عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های فناوری خصوصی دنیا شناخته شد. در سال ۲۰۱۳ هم جایزه نوآور سال را دریافت کرد.

خدماتی که برای ‌خرید و فروش یک محصول خاص ارائه می‌شود، می‌تواند ایده خوبی برای راه‌اندازی یک استارتاپ باشد. در این میان یکی از بازارهای پر رونق بازار املاک است.

استارتاپ ردفین (Redfin) نیز در همین حوزه با به‌کارگیری فناوری مدرن فعالیت دارد و به افراد کمک می‌کند تا خانه‌های خود را خرید و فروش کنند. این شرکت در سال ۲۰۰۴ در سیاتل بنیانگذاری شده است. مدل کسب‌و‌کار ردفین به این گونه است که فروشندگان یک هزینه کم در حدود ۳٫۵ تا ۴ درصد به ردفین پرداخت می‌کنند. بخشی از این هزینه توسط ردفین به خریداران ارائه می‌شود.

دیوید اراکر، مایکل داگرتی و دیوید سلینگر هم‌بنیانگذاران ردفین هستند. دیوید اراکر ‌از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن فارغ‌التحصیل شده و در حوزه طراحی نرم‌افزار مشغول بوده است. او پس از اینکه مشکلات بر سر راه پیدا‌کردن خانه را تجربه کرد، به فکر راه‌اندازی ردفین افتاد. برخلاف پورتال‌های وب املاک بزرگ مانند زیلو، ترولیا و ریل‌تور.کام، که بیشتر درآمد آنها از تبلیغات است، ردفین مانند یک کارگزار عمل کرده و وقتی کاربران خانه‌های خود را می‌خرند یا می‌فروشند، درآمدزایی می‌کند.

وقتی دیوید اراکر‌ که در آپارتمان خود در محله‌ای در سیاتل کار می‌کرد‌ و مایکل داگرتی، مهندس برق از دانشگاه یل، به فکر نمایش خانه‌های فروشی در یک نقشه آنلاین افتادند، جست‌وجوی املاک مبتنی بر نقشه آنلاین را ارائه کردند. این قبل از رونمایی از گوگل مپس یا بینگ‌ مپس شرکت مایکروسافت بود.

ردفین نقشه‌های ماهواره‌ای را با اطلاعات املاک ترکیب کرده و به غلبه بر محدودیت‌های سیستم‌های جست‌وجوی ملک آنلاین زمان خود کمک کرد. دیوید اسلینگر‌ که در گذشته عامل توسعه و تحقیق آمازون بود، به عنوان مدیر فناوری ارشد و یکی از بنیانگذاران به این استارتاپ پیوست. او به ساخت نقشه و موتور تجزیه و تحلیل داده املاک در ردفین کمک کرده است.

در اکتبر ۲۰۱۲، ردفین به عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های فناوری خصوصی دنیا شناخته شد. در سال ۲۰۱۳ هم جایزه نوآور سال را دریافت کرد

پس از دریافت ۱ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران، ردفین ۸ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، این استارتاپ در سال ۲۰۰۶ دریافت‌کننده جایزه نوآور سال از سوی اینمان نیوز شد.

در سال ۲۰۱۰ این استارتاپ جایزه بهترین استارتاپ را از سیاتل ۲٫۰ دریافت کرد. ۲سال بعد، این شرکت یک سیستم رتبه‌بندی عامل خودکار را راه‌اندازی کرد اما به دلیل استفاده از داده‌های نادرست و ابزارهای موجود در بازار مورد انتقاد قرار گرفت.

در اکتبر سال ۲۰۱۲، ردفین به عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های فناوری خصوصی دنیا شناخته شد. بار دیگر در سال ۲۰۱۳ این شرکت جایزه نوآور سال را دریافت کرد.

مجله سیاتل بیزینس نیز آن را بهترین شرکت برای کار کردن در سال ۲۰۱۴ خواند. در سال ۲۰۱۷، هایرد.کام شرکت ردفین را به عنوان اولین شرکت فناوری برتر برای کار کردن در سیاتل انتخاب کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.