برین‌تری، آینده پرداخت را نشانه رفته

آنچه از خریدها و توسعه یک استارتاپ می‌توان فهمید

0

برین‌تری (Braintree) یک درگاه پرداخت و حساب بازرگانی را به مشتریان خود ارائه داده  و قابلیت‌های زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد اعم از تهیه صورتحساب تکراری، ذخیره کارت اعتباری، پشتیبانی از پرداخت‌های بین‌المللی و همراه‌ و راهکارها دیگر. برین‌تری، بخشی از شرکت بزرگ پی‌پال است ‌و در زمینه سیستم‌های پرداخت وب و همراه برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی تخصص دارد.

برین‌تری (Braintree)، بخشی از شرکت بزرگ پی‌پال است. این شرکت در شیکاگو راه‌اندازی شده ‌و در زمینه سیستم‌های پرداخت وب و همراه برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی تخصص دارد.

برین‌تری یک درگاه پرداخت و حساب بازرگانی را به مشتریان خود ارائه داده  و قابلیت‌های زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد اعم از تهیه صورتحساب تکراری، ذخیره کارت اعتباری، پشتیبانی از پرداخت‌های بین‌المللی و همراه‌ و راهکارها دیگر.

همانطور که می‌دانید، با افزایش کاربران اینترنتی و دستگاه‌های همراه به ویژه تلفن‌های هوشمند، استارتاپ‌هایی که در زمینه تجارت الکترونیک و خدمات مربوط به دستگاه‌های همراه راه‌اندازی می‌شوند، مورد استقبال قرار می‌گیرند و می‌توانند به موفقیت دست یابند.

برین‌تری نیز یکی از این استارتاپ‌ها‌ست. برایان جانسون این استارتاپ را در سال ۲۰۰۷ زمانی‌که در دانشگاه شیکاگو مشغول تحصیل بود، بنیانگذاری کرد.

طبق گفته فوربس، جانسون امید داشت که در بین رقبا بتواند شرکت پرداخت‌های آنلاین خود را متمایز کند. در اواخر سال ۲۰۱۱، بیل ردی به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد و در کمتر از یک سال، برین‌تری شرکت ونمو را به مبلغ ۲۶٫۲ میلیون دلار خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۳ نیز شرکت پی‌پال که در آن زمان بخشی از ای‌بی بود، برین‌ترین را به مبلغ ۸۰۰میلیون دلار خریداری کرد.

برین‌تری اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ خدمات خود را به کشور استرالیا و سپس در اروپا و کانادا ارائه خواهد داد. در اواسط سال ۲۰۱۵، این شرکت در هنگ‌کنگ، سنگاپور و مالزی نیز فعالیت می‌کرد. پس از خریداری شرکت تجارت همراه، مادست، توسط پی‌پال محصولات این شرکت وارد خدماتی شد که برین‌تری عرضه می‌کرد.

تا اواخر سال ۲۰۱۵، برین‌تری حدود ۵۰ میلیارد دلار حجم تراکنش‌هایش بود و در زمان خرید این شرکت توسط پی‌پال در سال ۲۰۱۳ این مبلغ از ۱۲ میلیارد به ۵۰ میلیارد افزایش یافت. این شرکت ۱۵۴ میلیون کارت در فایل خود داشت.

برین‌تری امکان قبول پرداخت‌ها از طریق آنلاین یا در اپلیکیشن همراه خود را برای کسب‌و‌کارها ممکن می‌کند. پلتفرم پرداخت کامل و جامع آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای مدل سنتی استفاده از یک درگاه پرداخت و حساب بازرگانی از ارائه‌دهندگان مختلف باشد.

در اکتبر ۲۰۱۲، این شرکت امکان ثبت‌نام فوری را راه‌اندازی کرد که پردازش در حین سفر را برای بازرگانان آمریکا ممکن کرده و مدت زمان فرآیند ثبت‌نام را به چند دقیقه کاهش داده است.

ابتدا برین‌تری محصول SDK  خود را ارائه داد. این محصول امکان یکپارچه‌سازی کارت خرید خودکار با پی‌پال را از بین انواع پرداخت‌ها فراهم می‌کند. در سپتامبر ۲۰۱۴، برین‌تری برای استفاده از بیت‌کوین با شرکت کوین‌بیس شریک شد.

سایر شرکت‌هایی که با SDK راه‌اندازی شدند، عبارتند از: گیت‌هاب، جین.کام، پارک‌ویز و شارژیفای که از پرداخت‌های تک لمسی پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های  فعلی که این محصول استفاده می‌کنند، عبارتند از ایر‌بی‌ان‌بی، مانچری، استاپ‌هاب، اسکواد‌آپ، تل‌آن‌می، تایپ‌ تیز و وای‌پلان.

برین‌تری یک درگاه پرداخت و حساب بازرگانی را به مشتریان خود ارائه و قابلیت‌های زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد اعم از تهیه صورتحساب تکراری، ذخیره کارت اعتباری، پشتیبانی از پرداخت‌های بین‌المللی و همراه‌

خانواده اپلیکیشن‌ها با قابلیت تک‌لمسی تشکیل شده است از اپلیکیشن همراه خود پی‌پال که در آن اکثر کاربران یک کارت اعتباری یا دبیت دارند. لازم نیست که کاربران یک حساب کاربری در سایت تجارت الکترونیک ایجاد کنند یا مشخصات کارت اعتباری خود را هنگام خرید وارد کنند.

کانسپت تک‌لمسی به یک محصول قبلی به نام ونمو تاچ بازمی‌گردد که با کمک شرکت ونمو ساخته شد و یک خدمات پرداخت شخص به شخص بود که برین‌تری آن را خریداری کرد. ونمو تاچ اولین تجربه خرید همراه تک لمسی در بازار بود که به مصرف‌کننده امکان می‌داد با یک لمس در دستگاه همراه خود پرداخت را انجام دهد. در آن زمان، راهبرد مدیرعامل شرکت آن بود که دسترسی ونمو به مصرف‌کنندگانی که از قابلیت‌های ‌آن برای تقسیم صورتحساب‌های رستوران استفاده می‌کردند‌ را با دسترسی برین‌تری به توسعه‌دهندگان ترکیب کند.

پس از مدتی ونمو تاچ به پی‌پال وان تاچ تبدیل شد و امکان بررسی با یک‌بار لمس‌کردن روی پلتفرم دیجیتالی اعم از اپلیکیشن همراه، مرورگر موبایل و دسکتاپ‌ را فراهم می‌کرد.

برین‌تری برای موفقیت‌های بیشتر به تجربه توسعه و دانش رمزگذاری نیاز داشت. در نتیجه مجموعه و نمونه‌های یکپارچگی را در روبی، فیتون، پی‌اچ‌پی، جاوا، دات نت و نود جی‌اس، مجموعه‌های همراه برای سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید، و Braintree.js را برای رمزگذاری کارت داخل مرورگر ارائه داد.

همچنین برین‌تری با اکثر پلتفرم‌های تهیه صورتحساب و تجارت الکترونیک پیشرو اعم از بیگ‌کامرس، شاپیفای، ماگنتو و ووفو کار می‌کند.

این شرکت از ابتدا از ورود به برخی از کسب‌و‌کارهای اصلی مانند مزایده، تورها، بازی، رویدادهای فروش بلیت و خیریه‌ها دوری می‌کرد و معتقد بود که رسیدگی به مدل‌های کاری آنها بسیار سخت است.

برین‌تری در سال ۲۰۱۰ استاندارد قابلیت حمل داده کارت اعتباری را راه‌اندازی کرد‌ که به عنوان گروه عملیاتی رسمی پروژه دیتاپوتابیلیتی پذیرفته شد. انجمن ارائه‌دهندگان پردازش پرداخت الکترونیکی از این پروژه حمایت کرده و موافقت کردند تا داده‌های کارت اعتباری و اطلاعات تراکنش مربوطه را در صورت تقاضا به بازرگان ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.