همکاری اینتل و دی‌سی‌یو در انکوباتور هوش مصنوعی

0

تالنت گاردن دوبلین، آخرین مرکز در بزرگ‌ترین شبکه مراکز نوآوری دیجیتالی در اروپا، ماه گذشته در دانشگاه شهر دوبلین افتتاح شد. این مرکز جدید با هدف ارائه فرصت به افراد برای ساخت یک اکوسیستم دیجیتالی پررونق بازگشایی شده است.

اخیرا ابرقدرت فناوری اینتل اعلام کرده ‌که در تالنت گاردن حضور خواهد داشت. این شرکت به دنبال آن است تا یک مجموعه از نوآوران هوش مصنوعی و کامپیوتر را از طریق ارائه فناوری خود و پشتیبانی فنی و راهنمایی‌هایش ایجاد کند. علاوه بر صاحبان مشاغل آزاد و استارتاپ‌ها، تالنت گاردن میزبان آزمایشگاه‌های نوآوری شرکت‌های بزرگ نیز خواهد بود.

م‌بنیانگذار و مدیرعامل تالنت گاردن، دیوید داتولی، می‌گوید که ‌ایرلند جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد و تالنت گاردن الهام گرفته از محیط کارآفرینی فعال و پررونق این کشور است. او می‌گوید: «ایرلند یکی از بهترین کشورها در دنیا برای انجام کسب‌و‌کار است و به مهم‌ترین دفتر در اروپا تبدیل شده است.»

داتولی درباره بسیاری از نگرانی‌های مربوط به استعدادهای دیجیتالی در ایرلند صحبت کرد و گفت: «من از مدیران بارها شنیده‌ام که با مشکل کمبود استعدادهای دیجیتالی به ویژه در حوزه تحلیل داده، تجارت الکترونیک‌ و متخصصان دیجیتالی مواجه هستند‌ و امروز مفتخرم که ویژگی‌های مدرسه نوآوری تالنت گاردن را اعلام کنم.»

این مدرسه روی آموزش در رشته‌هایی مانند رمزگذاری، بلاکچین و هوش مصنوعی و نیز طراحی و ریاست تمرکز خواهد داشت. این مدرسه به کسب‌و‌کارها در مسیر تحول دیجیتالی‌ آنها کمک خواهد کرد. علاوه بر مدرسه نوآوری و طرح‌های فوق‌العاده اینتل، جزئیات اولین برنامه ایرلند نیز اعلام شد.

تالنت گاردن دوبلین، پلتفرم نوآوری

داتولی می‌گوید: «با اینکه تا سال ۲۰۳۰ مراکز همکاری فقط بخش کوچکی از فضای کار شرکتی در کشور را تشکیل خواهد داد، تمرکز ما روی ایجاد جامعه‌ای از ارزش‌های مشترک و یک اکوسیستم پویا از نوآوری دیجیتالی است که در آن اعضا با یکدیگر ملاقات می‌کنند، کار می‌کنند، یاد می‌گیرند و با هم همکاری دارند.»

رویدادهایی مانند کارگاه‌های آموزشی، گفت‌وگو‌ با روسای فناوری جهانی، جلسات مشاوره با متخصصان، تامین بودجه و غیره در این مرکز ارائه می‌شوند. دولت ایرلند نیز صندوق نوآوری فناوری‌ها را راه‌اندازی کرده است. مسئولان می‌گویند در ابتدا تصور می‌کردند این صندوق برای استارتاپ‌ها و نهادهای آموزشی در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و ویژن کامپیوتر است.

اما با راه‌اندازی تالنت گاردن دوبلین، اکنون معتقد هستند که یک پلتفرم نوآوری دارند که می‌توانند از طریق آن به روند کار استارتاپ‌ها کمک کنند. برای اینکه آینده ایرلند درخشان باشد، این کشور باید در حوزه نوآوری دیجیتالی توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.