نودل محصول دوران سرطان مستر لی

مستر لی بعد از ۱۶ بار شیمی‌درمانی، متوجه شد چگونه نودل را خلق کند

0

پس از غلبه بر سرطان، لی درباره بازار نودل تحقیق کرد و متوجه شد که هر سال در سراسر دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد نودل آماده مصرف می‌شود.

دامین لی ادعا می‌کند که در حوزه‌ای که استارتاپ خودش را راه‌اندازی کرده، هیچ‌گونه تجربه‌ای نداشته است. با این وجود، او در یک سازمان بازاریابی دیجیتالی، یک شرکت استخدام مالی، تجارت نفت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطات دریایی‌ و تعدادی رستوران و کافه در سه کشور مختلف فعالیت داشته. اما در سال ۲۰۱۷ وارد یک بخش دیگر یعنی نودل شد و استارتاپ نودل سالم خود را با نام «مستر لی» راه‌اندازی کرد.

لی که پدر دو فرزند است، پیش از این کار به بیماری سرطان مبتلا شد و پزشکان به او گفتند فقط چند هفته زنده می‌ماند. در حالی‌که ۱۶ بار شیمی‌درمانی شده بود، متوجه شد که نودل‌های موجود در بازار با اینکه سریع آماده می‌شوند، اما پر از مواد اولیه نامناسب و غیرسالم هستند و همین موجب می‌شد که او تغذیه‌ای را که برای مقابله با سرطان به آن نیاز دارد، دریافت نکند.

پس از غلبه بر سرطان، لی درباره بازار نودل تحقیق کرد و متوجه شد که هر سال در سراسر دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد نودل آماده مصرف می‌شود. او که از کمبودهای این بازار مطلع بود، استارتاپ مستر لی را راه‌اندازی کرد.

ویژگی‌های مسترلی

مستر لی از مواد اولیه مغذی و بدون گلوتن تشکیل شده ‌و به جای روش دی‌هیدراته‌کردن از روش خشک و فریز‌ کردن مواد استفاده می‌کند تا نودل‌ها همیشه از نظر ظاهری و مواد مغذی انسجام خود را حفظ کنند.

گفته می‌شود که کمترین میزان نمک، شکر، کالری و چربی در نودل‌های مستر لی استفاده شده است و این نودل‌ها هیچ ماده افزودنی، طعم‌دهنده و رنگ خوراکی ندارد.

در ابتدا این استارتاپ جایگاه خود را در استارتاپ ۱۰۰ سال ۲۰۱۷ داشت، اما با انعقاد قراردادهایی با جت‌استار ایرلاین، راه‌آهن سوث وسترن و قطارهای ایست میدلندز و نیز بسیاری از هتل‌ها توانست جایگاه مهمی را در بازار نودل کسب کند.

در سال ۲۰۱۸ این شرکت کیوسک‌های نودل نوآورانه‌ای را با همکاری شرکت تشریفات کامپس گروپ راه‌اندازی کرد. به علاوه این استارتاپ قصد دارد زنجیره‌های سوپرمارکتی را در انگلستان، فرانسه و استرالیا راه‌اندازی کند.

با اینکه جهانی‌شدن یک هدف اصلی است، اما لی اهداف والاتری در ذهن خود دارد؛ بالا بردن سطح آگاهی جوانان درباره بهترین روش‌های خوردن و زندگی‌کردن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.