مدرسه تابستانه برای استارتاپ‌ها

آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی برگزار می‌کند

0

سرفصل‌های مدرسه تابستانه فردوسی برای امسال در قالب ۳ کمپ با عناوین «چهل‌سالگی»، «تولد یک کارآفرین» و «قدم‌زدن با ببرها» برگزار می‌شود.

آکادمی کسب‌وکار فردوسی بستری آموزشی است که در جهت افزایش توانمندی‌ها، دانش و مهارت‌های کسب‌وکار برای متخصصان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه طراحی شده است.

این ماراتن آموزشی به‌گونه‌ای طراحی شده که افراد بتوانند ذهن خود را در جهت انتخاب آینده‌‌ شغلی موفق‌تر منسجم کرده و با فرایند آموزشی طراحی شده، برنامه توسعه شغلی خود را ترسیم کنند.

این برنامه آموزشی با مطالعه مدل‌های موفق دنیا و با همکاری جمعی از اساتید رشته‌های مختلف دانشگاه، به‌همراه تعدادی از کارآفرینان برتر کشور، طراحی شده و در تلاش است تا مبانی کسب‌و‌کار را به افراد مبتدی که می‌خواهند یک استارتاپ یا یک کسب‌وکار نوآورانه ایجاد کنند، آموزش دهد.

برگزاری این دوره‌ها برای دانشجویان و‌ دانش‌آموزان در قالب مدرسه تابستانه دانش‌آموزی و دانشجویی از سال ۹۲ آغاز شده و تاکنون ادامه پیدا کرده ‌و هدف اصلی آن پر‌کردن خلأهای آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس است. سرفصل‌های مدرسه تابستانه دانشجویی کسب‌وکار فردوسی برای امسال در قالب ۳ کمپ با عناوین «چهل‌سالگی»، «تولد یک کارآفرین» و «قدم‌زدن با ببرها» برگزار می‌شود.

کمپ «چهل‌سالگی» در حقیقت به مقطعی اشاره دارد که مقطع تثبیت است؛ سال تمام و کامل‌شدن، کسانی که برنامه‌ای برای آن موقع نداشته باشند، ناگزیرند تا در برنامه دیگران نقش ایفا کنند.

سرفصل‌های مدرسه تابستانه فردوسی برای امسال در قالب ۳ کمپ با عناوین «چهل‌سالگی»، «تولد یک کارآفرین» و «قدم‌زدن با ببرها» برگزار می‌شود

تدوین نقشه توسعه فردی، شغلی و تحصیلی از مواردی است که هر انسان موفقی در برنامه‌ریزی زندگی خود به آن نیاز خواهد داشت. مدرسه تابستانه دانشجویی در کمپ چهل‌سالگی تلاش می‌کند تا افراد را با برنامه توسعه فردی آشنا کند، برنامه‌ریزی عملیاتی ‌روی پرونده کاملی از ویژگی‌های شخصی را آموزش دهد و ‌بوم مدل شخصی افراد را با توجه به تجارب و جدول علاقه و مهارت تکمیل کند.

در کمپ «تولد یک کارآفرین» بعد از مرور مفاهیم راه‌اندازی کسب‌و‌کار و اجرای یک نمونه فضای ایده‌پروری، به افراد فرصت داده می‌شود تا در یک فرایند عملی نسبت به تدوین یا بازنگری مدل‌های کسب‌و‌کار خود و تهیه چک‌لیست اجرایی در کنار استفاده از تجارب بهترین مربیان کسب‌وکار در مشهد مبادرت کنند.

در نهایت نیز در کمپ «قدم‌زدن با ببرها» افراد با روش‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، ثبت حقوقی کسب‌وکار‌ها و شرکت‌ها، چگونگی دانش‌بنیان‌کردن کسب‌و‌کارها، چگونگی ارائه موفق در کسب‌وکار، آشنایی با مسائل مالی کسب‌و‌کار، آشنایی با مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها و روش ورود به بازار جهانی آشنا می‌شوند.

آنچه‌ مدرسه تابستانه دانشجویی کسب‌وکار فردوسی را از سایر آکادمی‌های فعال در حوزه کسب‌و‌کار متمایز می‌کند، بورسیه‌های دانشجویی متناسب با مهارت شرکت‌کنندگان و همچنین اعطای گواهی حضور در دوره‌های این مجموعه است.

گفتنی است این دوره در ابتدای شهریورماه در شهر مشهد برگزارخواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۵۱۳۶۰۱۹۳۶۸ تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.