محیط زیست استارتاپی برای مازندرانی‌ها

0

 نخستین استارتاپ و رویداد ایده‌پردازی بازی با تم محیط زیست در روزهای ۲۸ بهمن ماه به صورت پیش‌رویداد برگزار شد و  7 اسفند ماه سال ۹۵ به صورت رویداد اصلی به میزبانی بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار خواهد شد.

بنیاد نخبگان استان مازندران با هدف اشتغال‌آفرینی از طریق ایجاد کسب‌و‌کار دانش‌بنیان تصمیم دارد با شناسایی و هدایت طرح‌های برتر، علاوه بر رفع معضلات زیست محیطی با آموزش مناسب و ارائه تسهیلات به راه‌اندازی کسب‌و‌کار در این حوزه بپردازد. پیش از شکل‌گیری این رویداد کارگروه‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی، کارگروه پسماند و محیط زیست، سلامت و گیاهان دارویی، صنایع‌دستی و گردشگری شکل گرفت تا بتوانند اقدامات مطلوبی در این زمینه ارائه دهند. در این رویداد علاوه بر مسابقه‌ اسباب‌بازی و بازی با موضوع محیط زیست، کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی به منظور آموزش و بیان فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه تشکیل خواهد شد.

رویداد ملی ایده‌پردازی و مسابقات اسباب‌بازی در محورهای تخصصی ساخت بازی و اسباب‌بازی با موضوع محیط زیست که می‌تواند شامل احترام به ‌محیط زیست؛ حفظ گونه‌های در حال انقراض؛ حفظ پاکیزگی محیط زیست(‌محیط زندگی و اطراف آن، آب، هوا، جنگل، ساحل و دریا)؛ ذخیره‌سازی انرژی؛ بازیافت؛ اکو-تک یا معماری سبز؛ کاهش تولید تاثیرگذارنده‌ها بر سلامت انسان؛ پسماندها و سایر زمینه‌های مرتبط باشد، برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری نخستین رویداد ملی ایده‌پردازی بازی و اسباب‌بازی با موضوع محیط زیست‌، کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی به منظور آموزش شرکت‌کننده‌ها برای ارتقای سطح ایده یا محصول خود تشکیل خواهد شد. کارآفرینی، کسب‌و‌کار در حوزه بازی‌ها، روش‌های ارائه ایده،  بیان فرصت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه محیط زیست، راه‌اندازی کسب‌و‌کار موفق، تدوین برنامه تجاری و چگونگی تعامل با سرمایه‌گذاران عناوین کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی این رویداد است. ثبت‌نام این رویداد ملی آغاز شده. لازم به ذکر است که افراد می‌توانند در دو بخش ثبت ایده و یا شرکت در رویداد ثبت‌نام کنند. بدین ترتیب افرادی که طرح خاصی در نظر ندارند ولی تمایل به دریافت آموزش‌های مربوطه و یا پیوستن به تیم‌های دیگر ‌دارند شانس حضور خواهند داشت. بنابراین از تمامی نوآوران، ایده‌پردازان، کارآفرینان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و متخصصان دعوت به عمل می‌آید ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات خود را در این رویداد ملی مطرح کرده و ضمن برخورداری از هدایای نفیس برای طرح‌های برتر، از تسهیلات پسا‌رویداد به منظور راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود در مرکز نوآوری و فناوری استان مازندران بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.