قابلیتی کاربردی در آخرین نسخه ویندوز

0

آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت یک قابلیت «صفحه لمسی مجازی» دارد که می‌تواند جایگزین ماوس شود‌ یا کارها را برای کاربران تبلت ویندوز آسان‌تر کند. این قابلیت یک صفحه لمسی را روی صفحه نمایش تبلت شما قرار می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید هر وقت دستگاه خود را به یک نمایشگر بزرگ‌تر متصل می‌کنید، از آن به جای ماوس استفاده کنید.

تنظیم و راه‌اندازی آن برای اولین‌بار بسیار آسان است. وقتی یک تبلت، مانند Surface Pro 4، به یک نمایشگر خارجی متصل است، Action Center را باز کرده و روی قسمت Project Quick Action تلنگر بزنید. در این صورت دسکتاپ ویندوز در نمایشگر خارجی گسترده می‌شود. سپس، روی نوار وظیفه روی تبلت خود فشار دهید. وقتی ظاهر شد، نمایش دکمه صفحه لمسی را انتخاب کنید.

اکنون آیکون صفحه لمسی در قسمت اعلان در سمت راست نوار وظیفه نمایش داده می‌شود. این همان قسمتی است که آیکون Action Center و آیکون Pen Workspace  در آن وجود دارد. حالا فقط کافی است روی آیکون صفحه لمسی مجازی تلنگر بزنید تا روی صفحه تبلت شما ظاهر شود.

مایکروسافت نیز به شما امکان می‌دهد تا حساسیت صفحه لمسی مجازی را تنظیم کنید. وقتی صفحه لمسی باز است، برای انجام تنظیمات به قسمت «شروع > تنظیمات > دستگاه‌ها > صفحه لمسی» بروید.

این صفحه لمسی تحول بزرگی به شمار می‌رود، اما پیشرفت‌‌های بیشتری نیز وجود دارد. اپلیکیشن Sticky Notes Windows Store قابلیت‌های جدیدی برای کاربران بین‌المللی دارد که کاربران آمریکایی در حال حاضر از آنها برخوردار هستند. با این حال، مایکروسافت می‌گوید ورودی متن را برای کاربران صفحه کلید تقویت کرده است.

مایکروسافت با افزودن یک نوار آدرس به ویرایشگر کاربران را خوشحال کرده است. در حال حاضر مایکروسافت با افزودن میانبر صفحه کلید CTRL + L برای برجسته کردن نوار آدرس ویرایشگر دارد روی این قابلیت جدید کار می‌کند. شما می‌توانستید با استفاده از میانبر Alt + D انجام دهید، اما CTRL + L به همان اندازه در بین کاربران محبوب است.

ما مدت‌هاست که منتظر این قابلیت‌های جدید در ساخت ویندوز ۱۰ بوده‌ایم و تا اوایل سال آینده Creators Update ارائه نخواهد شد. برای آنهایی که مشتاق هستند به محض عرضه از قابلیت‌های جدید استفاده کنند، build 14965 یک ایراد آزاردهنده دارد که نشان می‌دهد این نسخه‌های پیش نمایش ویندوز چقدر مشکل‌ساز خواهند بود. فایل‌ها می‌توانند از داخل مایکروسافت اکسل باز شوند. این صفحه لمسی مجازی جایگزین خوبی برای ماوس است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.