اکوسیستم‌سازی مایکروسافت در شرق آسیا

چرا مایکروسافت به سنگاپور توجه دارد؟

0

چرا غول فناوری دنیا این‌اندازه به کشورهایی چون سنگاپور توجه نشان می‌دهد؟ در عصر حمل‌و‌نقل دیجیتالی، فروشندگان باید بتوانند به شرکای خود امکان دهند تا زنجیره ارزش را منتقل کنند و خدمات حرفه‌ای را در یک چارچوب زمانی کوتاه ارائه دهند. به جای نقش سنتی فروشندگان باید به دنبال همکاری بیشتر برای ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان باشند.

در عصر حمل‌و‌نقل دیجیتالی، فروشندگان باید بتوانند به شرکای خود امکان دهند تا زنجیره ارزش را منتقل کنند و خدمات حرفه‌ای را در یک چارچوب زمانی کوتاه ارائه دهند.

به جای نقش سنتی فروشندگان باید به دنبال همکاری بیشتر برای ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان باشند.

جرالد لئو، مدیر مشتریان شرکت مایکروسافت سنگاپور، می‌گوید: «سازمان‌ها به دنبال روش‌هایی برای توسعه محصولات و خدمات دیجیتالی هستند که عملکرد کسب‌و‌کار خود را توسعه دهند.» تحول دیجیتالی در شکل‌های مختلف یک تاثیر مثبت روی کسب‌و‌کار دارد.

تحول دیجیتالی یک رویداد منحصر‌به‌فرد در بافت سنگاپور است زیرا بر‌خلاف سایر کشورها، که در آنجا بخش خصوصی محرک نوآوری دیجیتالی است، دولت سنگاپور بیشترین نقش را در این تحول دارد.

در واقع، طبق گفته شرکت مک‌کنزی، اگر تمام دولت‌ها با استفاده از فناوری امروز دیجیتالی شوند، این دیجیتالی‌سازی بیش از ۱ تریلیارد دلار در سال ارزش خواهد داشت.

یک بخش مهم در تلاش‌های سنگاپور بر اعمال دیجیتالی‌سازی که به نفع شهروندان آن باشد، گزارش ۲۰۲۵ اینفوکام مدیاست که به ۴ حوزه حساس پرداخته‌ که در آن فناوری دیجیتالی می‌تواند یک تاثیر عمیق داشته باشد.

به طور خاص، این شامل ایجاد مشاغل حرفه‌ای، رشد بهره‌وری برای کسب‌و‌کارها، پشتیبانی از یک جمعیت مسن از طریق راهکارها و خدمات بهداشتی‌ و در نهایت تقویت هویت ملی از طریق جمعی از اهداف اجتماعی مثبت می‌شود.

در این شرایط سازمان‌های واقع در سنگاپور از ذهنیت فناورانه استفاده خواهند کرد و سریع‌تر دیجیتالی‌سازی خواهند شد.

با این حال، چالش‌هایی هنوز وجود خواهد داشت و در حالی‌که سنگاپور می‌تواند بهتر از کشورهای دیگر عمل کند، این مسیر یک مسیر هموار نخواهد بود و موانع زیادی وجود دارد که باید بر آن چیره شود.

در کل، نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری هنوز وجود دارند و دسترسی به مهارت‌ها و منابع لازم برای اجرای موفق هنوز نمی‌تواند نیازهای بازار را تامین کند.

تمام این چالش‌ها به یک نیاز برای همکاری با یک شریک قابل اطمینان اشاره می‌کند که می‌تواند به پر‌کردن شکاف اطلاعاتی کمک کند و نیز راهکاری فناورانه پیشرفته را روی یک پلتفرم مورد اعتماد ارائه دهد که می‌توانند به تسریع در مسیرهای دیجیتالی کمک کنند.

در مایکروسافت، افراد متعهد هستند به شرکا امکان دهند تا یک نقش معتمد و مهمی را در مسیرهای تحول مشتریان بازی کنند و از این طریق به رشد اکوسیستم شراکت کمک نمایند.

به علاوه مشاوره‌هایی را درباره نحوه گفت‌وگوهای جامع و قدرتمند با مشتریان ارائه می‌دهند تا نگرانی‌ها و الزامات امنیتی، حریم خصوصی و مقرراتی را مدیریت کنند.

مایکروسافت اخیرا این تحول را با توسعه پلتفرم آزور خود در منطقه و توسعه شبکه شرکای خود انجام داده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت، اخیرا و پس از خرید گیت‌هاب به مبلغ ۷٫۵ میلیارد دلار گفته است: «ما همگی یک تحول عظیم پیدا کرده‌ایم. همگی تجربیات خود را درباره نحوه تحول در فرهنگ و مدل کاری شرکت با شرکا در میان می‌گذاریم.»

شرکای مایکروسافت دارند به یک بخش جدایی‌ناپذیر از مسیر تحول دیجیتالی مشتریان تبدیل می‌شوند.

تحول دیجیتالی یک رویداد منحصر‌به‌فرد در بافت سنگاپور است زیرا بر‌خلاف سایر کشورها، که در آنجا بخش خصوصی محرک نوآوری دیجیتالی است، دولت سنگاپور بیشترین نقش را در این تحول دارد

لئو می‌گوید: «آنها از فروش انحصاری به پیشروان فناوری اطلاعات و تصمیم‌گیرندگان فاصله گرفته و با تصمیم‌گیرندگان کسب‌و‌کار قرارداد می‌بندند.»

با این حال، ذهنیت شرکا باید تغییر کند تا بتواند این واقعیت جدید را بپذیرد، «یک ذهنیت مشاوره‌ای و تمرکز روی انتقال زنجیره ارزش» مورد نیاز است به طوری‌که به جای معاملات یکباره، خدمات حرفه‌ای ارائه شود.

به علاوه، شرکا باید به فکر ساخت جمعی مالکیت معنوی یا خدمات با سایر شرکا یا حتی مشتریان خود باشند و راهکارها را در چارچوب زمانی کوتاه‌تر به مشتریان ارائه دهند.

تحول دیجیتالی محرک فوق‌العاده‌ای برای توسعه فناوری و یک فرصت بی‌نظیر برای فروشندگان و شرکا‌ست که باعث افزایش سطح آگاهی و دیدگاه مثبت نسبت به فناوری‌هایی مانند راهکارهای فضای ابری است. 

از نظر لئو، جای تعجب نیست که امروز‌ حوزه‌هایی مانند بیگ دیتا، اینترنت اشیاء‌ و هوش مصنوعی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

همچنین، «فناوری‌های در حال ظهور مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء حوزه‌هایی هستند که پیشروان تحول دیجیتالی روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و داده‌های جمع‌آوری شده را می‌توان برای ارائه تحلیل‌های هوشمند و راهکارها برای سازمان‌ها مورد استفاده قرار داد تا در نهایت به توسعه محصولات و خدمات دیجیتالی جدید کمک کند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.