شتاب‌دهنده نوآوری شهر راه‌اندازی می‌شود

0

رضا حاج‌علی‌بیگی،‌ مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر‌ که بازوی نوآوری بانک شهر محسوب می‌شود، می‌گوید با راه‌اندازی شتاب‌دهنده سیتی‌اینوویشن یا همان شتاب‌دهنده نوآوری شهر، این شرکت تلاش دارد حمایت از ایده‌ها و استارتاپ‌هایی را که به دنبال راهکارهایی برای حل مسائل شهری هستند، گسترش دهد.

فعالیت‌های بانک شهر در حوزه توسعه فناوری‌های شهری با راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده استارتاپی وارد فاز تازه‌ای می‌شود.

رضا حاج‌علی‌بیگی،‌ مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر‌ که بازوی نوآوری این بانک محسوب می‌شود، می‌گوید با راه‌اندازی شتاب‌دهنده سیتی‌اینوویشن یا همان شتاب‌دهنده نوآوری شهر، این شرکت تلاش دارد حمایت از ایده‌ها و استارتاپ‌هایی را که به دنبال راهکارهایی برای حل مسائل شهری هستند، گسترش دهد.

به گفته رضا حاج‌علی‌بیگی، مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر، با توجه به اینکه بخش مهمی از بیانیه ماموریت بانک شهر ارائه خدمات متنوع، متمایز و نوآور است، از این‌رو توجه و تمرکز ویژه‌ای ‌روی گسترش فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از ابزار IT داشته است و با تاسیس شرکت تخصصی فناوری اطلاعات با نام شرکت توسعه و نوآوری شهر در سال ۸۹ با هدف طراحی و تولید محصولات خلاقانه در حوزه بازار بانکداری الکترونیکی و صنعت پرداخت، فعالیت‌های خود را مهندسی و این مهم را دنبال کرده است. از جمله اجرای موفقیت‌آمیز پروژه پیشخوانه‌ای شهرنت. حدود یک ماه پیش، شرکت توسعه و نوآوری شهر عنوان دانش‌بنیان خود را ثبت کرد.

در ادامه جهت حمایت از استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها بین شرکت توسعه، بانک شهر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای تنظیم و امضا شد. در همین راستا شرکت توسعه و نوآوری شهر ماموریت پیاده‌سازی مرکز شتابدهی بانک شهر را برعهده گرفت و به این منظور سایتی به نام سیتی‌اینوویشن که به اختصار (سینو) cinno.ir ایجاد شد که درواقع، همان سایت مرکز شتابدهی است.

با توجه به اینکه این شرکت، در حوزه محصولاتی مبتنی بر وب و ابزارهای بانک در حوزه خدمات شهری و شهر الکترونیک تجربیات زیادی داشته و تمامی آنها از طریق بانک قابل ارائه هستند، شتاب‌دهنده هم روی همین موضوعات تمرکز خواهد داشت و از موضوعاتی که در استارتاپ‌ها پیش خواهند برد، بحث خدمات نوین و نوآوری‌های حوزه‌های شهری خواهد بود. همچنین ۲۸ مهرماه رویدادی با عنوان «شهر تک» با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و در همان دانشگاه برگزار می‌شود.

طبق اعلام حاج علی‌‌بیگی، یکی از اهداف این شتاب‌دهنده این است که درگاهی شود برای ورود ایده‌ها و استارتاپ‌ها به حوزه شهری و شهرداری‌ها و آنها را زیر پر و بال خود بگیرد و از طریق ارتباطاتی که این مجموعه با شهرداری دارد، ایده‌ها در مراکز مختلف شهرداری پیاده‌سازی شود.

این شتاب‌دهنده در یکی از پارک‌های علم و فناوری دفتر و فضای کار اشتراکی خواهد داشت که احتمالا یا دانشگاه صنعتی شریف است یا دانشگاه امیرکبیر که با توجه به نزدیک‌تر بودن مسیر، احتمالا امیرکبیر گزینه انتخابی خواهد بود.

طبق گفته او، افرادی که وارد این شتاب‌دهنده می‌شوند، ایده دارند و خود باید ایده را بپرورانند و خود هم آن را اجرا کنند و درآمد نهایی هم از آن خودشان خواهد بود و این شتاب‌دهنده سهمی از درآمد خواهد داشت ولی بخش عمده آن به استارتاپ برمی‌گردد.

منتورهای انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و تجربیات دانشگاه‌هایی مثل شریف و امیرکبیر، دو الگویی است که برای بحث منتورشیپ در این شتاب‌دهنده استفاده شده و تفاهمنامه‌های مربوط به آنها هم یکی یکی در حال انعقاد است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.