شبکه‌های اجتماعی آدم پای کار می‌خواهد!

0

اهمیت رسانه‌های اجتماعی غیر‌قابل‌انکار است و این حقیقت امروزه در میان اکثر شرکت‌های بزرگ  به عنوان یک اصل بدیهی در نظر گرفته شده است. یقینا شرکت‌هایی مانند گوگل، لیکندین، توییتر و فیس‌بوک، صفحه‌هایی را در فضای مجازی برای خود ساخته‌اند. این نخستین گام است.

شرکت‌های دیگر نیز در مشایعت این اتفاق، شروع به ساخت صفحه‌هایی برای به اشتراک‌گذاری مطالب، بحث و گفت‌وگو حول اخبار صنعت و دعوت به همکاری از سوی دیگر فعالان در زمینه‌ تخصصی خود کرده‌اند. این کار باعث افزایش سرمایه، بهتر دیده‌شدن و افزایش تخصص خواهد شد. این دومین گام است.

بسیاری از شرکت‌ها در همین مرحله متوقف می‌شوند. به‌روزرسانی مطالب به اشتراک گذاشته شده به صورت مستمر باعث تشکیل یک هویت قدرتمند در فضای مجازی برای آن شرکت می‌شود. اما یادآوری می‌شود که این ارتقا باعث ارتقای ارزشمندترین رکن شرکت یعنی کارمندان نمی‌شود.

ممکن است با عباراتی از جمله مدافع برند و یا سفیر برند آشنا باشید. این عبارات مربوط به فعالیت کارمندان در صفحه‌های شخصی خودشان در رسانه‌های اجتماعی، برای تبلیغ یک شرکت است. کارمندان، شبکه‌های بزرگی از همکاران و دوستان خود که آنان را می‌شناسند و به آنها می‌توانند اطمینان کنند، در اختیار دارند. این دسته از کارمندان با در اختیار داشتن دانش و ابزار صحیح، می‌توانند نمایانگر تخصص، شفافیت و هدفمندی یک شرکت باشند.

حال بیایید روی فعالیت این مدافعان برند در برنامه‌های استراتژیک لینکدین تمرکز کنیم. کارمندان می‌بایست مطالب مربوط به شرکت شما را در صفحات شخصی خود انتشار دهند. البته چنانچه‌ مخاطب‌های (افرادی که در این برنامه در ارتباط با کارمند هستند) مناسبی داشته باشند.

فعالیت در لینکدین می‌تواند فرصت‌های بسیاری را پیش روی هر شخص بگذارد. این شبکه اجتماعی به کارمندان شما این اجازه را می‌دهد تا مفاد شرکت شما را به صورت تخصصی مورد هدف تبلیغ خود قرار دهند. شما می‌توانید حرفه و تخصص خود را در شرکت یا سازمان خود و یا حتی بیرون از آن افزایش دهید.

اما این روش همیشه موثر نیست. برای مثال، دوستان دانشگاهی شما ممکن است علاقه‌ زیادی به فعالیت در اینگونه برنامه‌ها نداشته باشند و یا تبلیغ شما درباره‌ شرکتی که در آن مشغول به کار هستید برای اینگونه افراد به نوعی بی‌فایده باشد.

با مشتاق‌کردن کارمندان به فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و با هدف تبلیغ برای شرکت خود می‌توانید به شیوه‌ای از تبلیغات کم‌هزینه و با راندمان بالا دست یابید. در ادامه چند مرحله برای انجام این کار ذکر شده که برگرفته از تجربه‌های جهانی و موفق است.

  •    معین‌کردن مدیر رسانه‌های اجتماعی

اگر تا به امروز کسی را برای اداره‌ امور مربوط به رسانه‌های اجتماعی به کار نگرفته‌اید، بهتر است که همین امروز یک نفر یا یک تیم کوچک را مامور‌ این کار کنید تا از هدر‌رفتن تلاش‌هایتان در این زمینه جلوگیری شود. این کار فرصتی را فراهم می‌کند تا کارمندانتان مسئولیت خود را جدی‌تر احساس کنند.

  •  تعیین گروه

اگر فهرستی از چندین گروه برای فعال‌بودن در آنها پیش رو دارید، از کارمندان خود کمک بگیرید. به محتوای مطالبی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، فکر کنید. این کار باعث می‌شود که گروه‌بندی خود را دقیق‌تر تنظیم کنید. ما این کار را بر اساس عملکرد شغلی و صنعتی کارمندان انجام دادیم.

هنگامی که گروه مخصوص هر فرد مشخص شد، آنان را ملزم به پیوستن در این گروه‌ها کنید. بعضی از گروه‌ها باز هستند و می‌توان به صورت خودکار وارد آنها شد در حالی که بعضی دیگر برای ورود و عضو‌شدن نیازمند گرفتن اجازه از مدیر و یا سرپرست آن گروه است. این را به خاطر داشته باشید که طول این فرآیند وابسته به گروه تعیین‌شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.