سبک زندگی استارتاپی: به آینه نگاه کنید! یک استارتاپ‌ موفق به شما لبخند می‌زند

0

نترسید! صاحبان استارتاپ‌های موفق هم یک‌روز روی همین نقطه‌ای که  شما ایستاده بودید، قرار داشتند. آنها هم یک‌روز کارمند رده پایینی در یک سازمان کوچک بودند که با حقوق حداقلی ماه‌ها را سپری می‌کردند. اگر می‌خواهید فرمول موفقیت آنها را بدانید، ادامه این مطلب را بخوانید.

  •  سنگ بزرگ برنداشتن

هرگز به دنبال طی‌کردن ره صد‌ساله در یک شب نباشید. اگر از ابتدای کار، به دنبال راه‌اندازی یک دفتر مجهز با پرسنل متعدد هستید، در اشتباهید. شما با راه انداختن یک کسب‌و‌کار خانگی کوچک با محصولات یا خدمات محدود، می‌توانید این راه را آغاز کنید. پس به دنبال خالی‌کردن جیب‌هایتان در همان ابتدای راه نباشید.

  •   عاشق همه ایده‌ها نبودن

تکلیفتان را روشن کنید. دقیقا می‌خواهید سراغ چه کاری بروید؟ دقیقا بفهمید که مسیر آرزوهایتان از کجا می‌گذرد. اگر بدانید چه می‌خواهید، دیگر با دیدن موفقیت یک استارتاپی، فرمان حرکت‌تان را به سمت او نمی‌چرخانید و به محض شنیدن خبر یک موفقیت دیگر، راه را به سوی او کج نمی‌کنید.

  •  ‌نترسیدن

قرار نیست همه چیز روی حاشیه اطمینان حرکت کند. اگر سنگ را به اندازه توانایی‌هایتان برداشته باشید و بدانید که دقیقا چه می‌خواهید، جایی برای محافظه‌کاری بیشتر باقی نمی‌ماند. سرتان را بالا بگیرید و به جلو حرکت کنید. بله! شاید اشتباه کنید! بله! شاید بارها به زمین بخورید! اما وقتی سنگ را به اندازه توانتان برداشته‌اید و آگاهانه به جلو حرکت می‌کنید، تاوان اشتباهتان چندان سنگین نخواهد بود. پس نگذارید ترس مانعتان شود یا شما را از مسیر اصلی منحرف کند.

  •  ‌ خراب‌نکردن دیوارهای پشت سر

برای اینکه در صورت شکست، شدت ضربه شما را نابود نکند، نباید هیچ وقت پل‌های پشت سرتان را خراب کنید. اگر قبل از راه انداختن این کسب‌و‌کار، راهی برای کسب درآمد داشته‌اید، آن را به شکل کامل کنار نگذارید. اگر پس‌اندازی دارید، همه آن را برای راه انداختن این کار خرج نکنید و هرگز تک‌بعدی‌بودن و چیدن تخم‌مرغ‌ها در یک سبد را انتخاب نکنید. یادتان نرود که جاده موفقیت، پر از کوچه‌های فرعی و ساختمان‌های چند‌طبقه است و شما هم باید در هر طبقه از این ساختمان‌ها و هر یک از این کوچه‌ها، وسیله‌ای برای آسان‌تر‌شدن کارتان را قرار دهید.

  •  ‌ترمز نکردن

فکر می‌کنید کار سختی را شروع کرده‌اید؟ از بارها زمین‌خوردن کلافه‌شده‌اید و تصور می‌کنید این راه، راه شما نیست؟ اشتباه می‌کنید! بله شما رقیب‌های فراوانی دارید. اما یادتان نرود که راه برای همه آنها هم سخت است و پیروز این بازی، کسی است که دیرتر تن به خستگی می‌دهد. در میدان این کسب‌و‌کار، سعی کنید اولین کسی که جا خالی می‌دهد، نباشید. مطمئن باشید که رقیبان کم‌توان شما، خیلی زود از این میدان به در می‌روند و کسی که صبوری بیشتری را خرج کرده است، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.