رسیدن به منبع خوشبختی!

تبریک سال نو به شیوه سوزوکی

0

اقدام خلاقانه‌ای که برند سوزوکی در این زمینه انجام می‌دهد، به تصویر کشیدن تمام نشانه‌های مربوط به کریسمس است؛ گویی این نام تجاری در آگهی مورد نظر، بیش از آنکه به فکر برجسته‌کردن عنوان برند خود و محصولاتش باشد، تنها در پی تبریک سال نو به مخاطبان است.

سال نو میلادی یکی از رویدادهای مهمی است که برندهای مشهور جهان به مناسبت آن، ایده‌های خلاقانه خود را در رابطه با تبلیغات ارائه می‌دهند. در همین راستا، برند سوزوکی در یکی از کمپین‌های چاپی خود، در قالب یک تصویر کلی، به شیوه‌ای خاص سال نو میلادی را به مخاطبان خود تبریک می‌گوید.

کاج‌های برفی، جنگلی پوشیده از برف، بابانوئل، خانه‌ای که چراغ آن روشن بوده و گرم است، گوزن‌های شمالی، شکلات، جعبه‌های هدیه، شب‌ مهتابی و‌… مهم‌ترین مضامینی هستند که با سال نو میلادی همراه بوده و به ذهن افراد متبادر می‌شوند.

اقدام خلاقانه‌ای که برند سوزوکی در این زمینه انجام می‌دهد، به تصویر کشیدن تمام نشانه‌های مربوط به کریسمس است؛ گویی این نام تجاری در آگهی مورد نظر، بیش از آنکه به فکر برجسته‌کردن عنوان برند خود و محصولاتش باشد، تنها در پی تبریک سال نو به مخاطبان است.

تصویر کلی که بیننده این آگهی مشاهده می‌کند، یک تصویر آرامش‌بخش است در یک شب زمستانی و برفی که هلال ماه نیز در آن دیده می‌شود. درخت‌های کاج پوشیده از برف هستند، یک گوزن در انتهای تصویر مشاهده می‌شود، لباس‌های قرمز‌رنگی روی بند رخت آویزان هستند که شبیه لباس بابانوئل بوده و در کنار این مجموعه آرامش‌بخش، جعبه‌های رنگی و آبنبات‌هایی نیز روی زمین دیده می‌شوند.

در قسمت انتهایی نیز یک کلبه چوبی به چشم می‌خورد که چراغ آن روشن بوده و دودی که از دودکش بلند می‌شود، بیانگر گرم‌بودن کلبه است.

برند سوزوکی در خاطره‌ها

تصویری که پیش روی بینندگان‌ است، قطعا یک تصویر رویایی است؛ تصویری که شاید نمونه آن روی زمین پیدا نشود و فقط در داستان‌های کودکان در شب‌های عید از آن یاد شود. گوزن شمالی، لباس‌های قرمز‌رنگ روی بند، کلبه روشن و به طور کلی فضای وهم‌انگیز و در عین حال زیبای این تصویر، می‌تواند یادآور بابانوئل باشد که لباس‌های عید خود را شسته و در حال آماده‌شدن برای رفتن به زمین و دادن هدیه‌هاست.

شاید بیننده این تصویر آنقدر غرق تماشای این فضای خیالی شود که عبارت نوشته‌شده روی آن را در آخرین مرحله ببیند: رسیدن به منبع خوشبختی! این جمله به صورت خط شکسته روی تصویر نوشته شده و به طور مستقیم، این تصویر رؤیایی را منبع خوشبختی اعلام می‌کند؛ سرچشمه‌ای از خوشبختی که با خاطرات کودکی سروکار داشته و مطمئنا با قصه‌هایی که مخاطبان این تصویر در کودکی خود شنیده‌اند، مطابقت دارد.

در بالای تصویر، سمت راست، نام برند سوزوکی به چشم می‌خورد که با حروفی کوچک نوشته شده است و همچنین در انتهای تصویر، سمت چپ نیز تصویر کوچکی از یکی از ماشین‌های برند سوزوکی دیده می‌شود؛ تمام حضور برند سوزوکی در این پیام تبریک به همین اندازه است، اما قطعا مخاطب این تصویر خیالی، در ناخودآگاه خود این برداشت را خواهد داشت که شاید بتواند با ماشینی از برند سوزوکی، به این سرچشمه خوشبختی و منبع شادی دست پیدا کند.

از آنجایی که برجسته‌کردن خاطرات کودکی و برقراری یک رابطه احساسی با مخاطب می‌تواند در جلب نظر او تأثیرگذار باشد، برند سوزوکی شیوه تبریک سال نو خود را با تصاویر خیالی و آرمانی کریسمس همراه کرده و یک رابطه عاطفی را با مخاطبان خود شکل داده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.