بالاخره که قرار است بـفـروشـیـد!

چگونه محتوایی تولید کنیم که منجر به فروش شود؟

0

تيم توليد محتوا بايد بتواند محتوايی را توليد کند که به افزايش فروش آنلاين خدمات يا محصولات منجر شده و درآمد کسب‌و‌کار را افزايش دهد. ميزان فروش آنلاين اساسی‌ترين بخش کسب‌و‌کار مدرن است.

هدف اصلی کسب‌و‌کارهای خصوصی در دنیای امروزی قاعدتا کسب درآمد و سودآوری برای صاحبان و سهامداران کسب‌و‌کار است. در صورتی که کسب‌و‌کار شما در شروع کار دارای سرمایه‌گذار نیست، سود شما در حقیقت تنها سرمایه‌‌ شما نیز محسوب می‌شود.بدون سود و کسب درآمد کافی در این صورت، شکست کسب‌و‌کار قریب‌الوقوع خواهد بود. از این رو توجه به کسب درآمد و افزایش فروش آنلاین خدمات و محصولات باید اساسی‌ترین دغدغه‌‌ هر کسب‌‌و‌کار باشد.

تیم تولید محتوا به عنوان یکی از اساسی‌ترین بخش‌های یک کسب‌و‌کار، البته نمی‌تواند از این هدف اصلی کسب‌و‌کار غافل بوده و فعالیت‌های خود را طبق این موضوع مدیریت نکند.

تیم تولید محتوا باید بتواند محتوایی را تولید کند که به افزایش فروش آنلاین خدمات یا محصولات منجر شده و درآمد کسب‌و‌کار را افزایش دهد. میزان فروش آنلاین اساسی‌ترین بخش کسب‌و‌کار مدرن است. میزان موفقیت تیم تولید محتوا بر اساس موفقیت آنها در به دست آوردن خریداران و درآمدزایی اندازه‌گیری می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۶ نکته که توجه به آنها می‌تواند سبب افزایش موفقیت تیم تولید محتوا شود، آشنا سازیم. با توجه کردن به این نکات قادر خواهید بود محتوایی را تولید کنید که بتواند سبب افزایش فروش آنلاین کسب‌و‌کار شما شده و درآمدزایی کند.

اولین بخش مربوط به مشورت با تیم فروش شرکت است. در قسمت دوم درباره‌‌ صحبت مستقیم درخصوص محصول و یا خدمت صحبت خواهیم کرد و سپس به میزان و شیوه‌‌ تولید محتوا در حوزه‌های مختلف خواهیم پرداخت. پس از آن درباره‌ اهمیت نتیجه‌ تلاش‌ها، به چالش‌کشیدن خود در زمان تولید محتوا و شگفت‌زده ساختن مخاطبان صحبت خواهد شد.

پیش از شروع، از تیم فروش خود سؤال‌کنید

پیش از آنکه شروع به تولید محتوا کنید، باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. این موضوع برای افزایش فروش آنلاین و موفقیت تولید محتوا غیر‌قابل‌چشم‌پوشی است. برای تولید محتوا که منجر به افزایش فروش آنلاین می‌شود، شاید امکان صحبت با مخاطبان خود را به صورت مستقیم نداشته باشید، اما همواره می‌توانید با تیم فروش کسب‌و‌کار صحبت کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا زمان بسیار زیادی را روی تولید محتوایی صرف می‌کنند که به تصور خود می‌تواند منجر به افزایش فروش شود اما در‌واقع چنین نیست. می‌توان از این حجم تلف‌کردن وقت تنها با صحبت‌کردن با تیم فروش و شناخت بهتر مخاطبان هدف جلوگیری کرد. این موضوع بسیار اهمیت دارد که پیش از برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محتوا و نوشتن، از تیم فروش خود مشورت بخواهید.

در بسیاری از اوقات این روند همکاری ممکن است کمی پیچیده باشد، اما چندین راه ساده برای شروع این گفت‌و‌گو میان دو تیم وجود دارد. حضور در جلسات تیم بازاریابی و یا دعوت آنها به جلسات تیم تولید محتوا می‌تواند راه موثری برای ایجاد این ارتباط باشد.

از صحبت درباره‌‌ محصول نترسید

بسیاری از تولیدکننده‌های محتوا به شکلی عالی می‌توانند محتوایی را تولید کنند که می‌تواند خوانندگان را قانع ساخته، به آنها مطالب زیادی را آموزش داده، آنها را جذب کرده و سبب ایجاد اعتماد شود. اما زمانی که می‌خواهند درباره‌‌ خدمات و محصولاتی که کسب‌و‌کار قصد فروش آنلاین آنها را دارد بنویسند، دچار مشکل می‌شوند.

اما باید توجه داشت که گاهی اوقات، دوری جستن از صحبت درباره‌‌ محصولات و خدمات شرکت می‌تواند عجیب، گمراه‌کننده و یا حتی متقلب‌کارانه به نظر رسد. هر کسی که در حال خواندن مقالات وب‌سایت کسب‌و‌کار شما‌ست، به وضوح می‌داند که موضوع درباره‌‌ یک کسب‌و‌کار بوده و قصد این کسب‌و‌کار، فروش آنلاین محصولات و خدمات خویش است.

شاید نگه‌داشتن میانه‌روی در این مورد کمی سخت باشد و تولیدکننده‌‌ محتوا نتواند به‌سادگی متوجه شود که آیا در صحبت از محصولات و خدمات زیاده‌روی کرده است یا خیر. با این حال، خریداران بالقوه‌‌ محصولات و یا خدمات سایت برای پرداخت هزینه و ایجاد سود برای کسب‌و‌کار اغلب اوقات نیاز دارند که پاسخ‌های مشخصی را به سؤالات مستقیم خود درباره‌‌ محصولات و خدمات کسب‌و‌کار دریافت کنند.

هزینه‌‌ محصول و یا خدمت در حال فروش آنلاین، دلایل اثبات کارکرد صحیح آن و دیگر موارد از جمله‌‌ موضوعاتی هستند که اغلب خوانندگان نیاز دارند به صورت واضح از آنها اطلاع یابند.

پاسخ‌ها به سؤالات بالا باید درون متون شما یافت شود. باید متونی را به خواننده ارائه داد که به صورت ساده و واضح درباره‌‌ محصول توضیح می‌دهد. همچنین مثال‌های واضحی را برای دادن چشم‌اندازی کامل از محصول و یا خدمت مورد نظر به خواننده ارائه می‌دهد. جدای از این موضوع، اگر محصول و یا خدمت شما به صورت وسیع اکنون توسط کسب‌و‌کارهای زیادی ارائه می‌شود، توضیحات شما باید معطوف به این موضوع باشد که چگونه راه‌حل شما بیش از دیگر رقبا می‌تواند به خریداران کمک کند.

برای تولید محتوا که منجر به افزایش فروش آنلاین می‌شود، شاید امکان صحبت با مخاطبان خود را به صورت مستقیم نداشته باشید، اما همواره می‌توانید با تیم فروش کسب‌و‌کار صحبت کنید

کشف کنید که چقدر باید توضیح دهید

کسب‌و‌کارهای مرتبط با مصرف‌کنندگان (B2C) به صورت مستقیم اغلب شانس آن را دارند که محصولات و یا خدماتی را به فروش برسانند که مخاطب با آن آشنایی هرچند نسبی داشته باشد و دیگر نیازی به پرداختن به ضرورت استفاده از آن محصول نیست. اما شرکت‌های مرتبط با کسب‌و‌کارهای دیگر (B2B) اغلب مجبور هستند محتوایی را تولید کنند که علاوه بر چیستی محصول و یا خدمت، دلایل اهمیت آن را نیز بیان کند.

به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید یک یخچال خریداری کنید، اصلا نیاز به این موضوع ندارید که یک مقاله‌‌ کامل درباره‌ تاریخچه‌ یخچال و دلایل اهمیت آنها بخوانید. محصولات مرتبط با مصرف‌کنندگان نهایی اغلب به صورت کامل شناخته‌شده هستند و در تولید محتوا برای فروش آنلاین آنها نیاز نیست که به صورت کامل دلایل اهمیت استفاده از آن و… توضیح داده شود.

روی نتیجه به جای میزان تلاش تمرکز کنید

فروش آنلاین همچون سازماندهی، نقشه‌کشیدن و یا جلسات کاری نیست، مهم‌ترین چیزی که باید درباره‌‌ آن توجه کنید، میزان نتیجه‌دهی است. بسیاری از فروشنده‌ها ممکن است خود را درگیر کارهای طولانی و بی‌مورد کنند و تصور کنند که در حال انجام کاری مفید هستند. در صورتی که آنها می‌توانستند این وقت را برای فروش محصول و خدمت کسب‌و‌کار به صورت مستقیم صرف کنند.

موفقیت شما در فروش آنلاین تنها و تنها به نتیجه‌‌ تلاش‌های شما بستگی دارد و مقدار زمانی که صرف کار می‌کنید، چندان اهمیت ندارد. شما باید بتوانید که محصول و یا خدمات کسب‌و‌کار خود را به بهترین شکل به مصرف‌کنندگان ارائه دهید. یک بازاریاب موفق به خوبی می‌داند که چگونه محصول یا خدمت کسب‌و‌کار را به مصرف‌کننده به شیوه‌ای صحیح ارائه دهد.

در تولید محتوا میزان تلاش خود را با میزان نتیجه اشتباه نگیرید. چیزی که در این حوزه اهمیت دارد، میزان کسب نتیجه در فروش است. تنها در این شکل تفکر است که می‌توان به صورتی تولید محتوا کرد که منجر به فروش آنلاین محصولات یا خدمات شود.

از کارهای سخت نهراسید

بهترین بازاریابان معمولا افرادی هستند که از انجام کارهای سخت هراسی ندارند. آنها مایل هستند که خود را درون راه‌های نه‌چندان آسان قرار دهند و دست به انجام فعالیت‌هایی بزنند که لزوما ساده‌ترین کار نیستند.

بسیاری از آنها خود را مقابل سخت‌ترین مشتری‌ها قرار داده، سؤالاتی سخت پرسیده و سعی دارند خود را نزدیک سازند. این دسته از بازاریابان به خوبی می‌دانند که انجام کارهای سخت دقیقا رمز بالاترین کارایی است. این موضوعی است که در تولید محتوا نیز باید به آن توجه کنید.

شاید در آغاز نقشه‌ای برای جذب سخت‌ترین اهداف بازاریابی خود داشته باشید و به صورت دقیق برای وصول به اهداف خود درباره‌‌ آنها برنامه‌ریزی کنید. چنین نقشه‌‌ جسورانه‌ای می‌تواند باعث موفقیت شما در کار تولید محتوا شود. شما بدون رفتن به آب‌های عمیق، جایی که ماهی‌های بزرگ شنا می‌کنند، نمی‌توانید صید خوبی را به خانه ببرید.

مخاطبان خود را شگفت‌زده سازید

بسیاری از بازاریابان موفق مایل به این موضوع هستند که احساسات مخاطبان و مشتریان خود را برانگیزند. زمانی که شما باعث شگفت‌زده‌شدن مشتری می‌شوید، می‌توانید خود را متمایز ساخته و آنها را مایل به امتحان محصول و یا خدمت خود سازید. شما می‌توانید هر محصول و یا خدمتی را، حتی عادی‌ترین و خسته‌کننده‌ترین آنها را به‌گونه‌ای ارائه دهید که سبب شگفت‌زده‌شدن مخاطب شود.

این یکی از بهترین راه‌ها برای تولید محتوایی است که منجر به فروش خواهد شد. با شگفت‌زده ساختن مخاطبان قادر خواهید بود توجه آنها را به محصول ‌یا خدمت مورد نظر به بهترین شکل جذب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.