سبک زندگی استارتاپی: در کوچه خوشحالی خانه بسازید!

0

حتی اگر زمین بلرزد، هوا آلوده شود و با وجود بیشتر‌شدن هزینه‌های زندگی، درآمدتان افزایش پیدا نکند، نباید به غم مجال خانه‌کردن در دلتان را بدهید. نباید بگذارید لبخند، از خانه‌تان فراری شود و روزمرگی آمیخته با غمزدگی شما را گرفتار خود بکند. اگر می‌خواهید در کوچه خوشحالی خانه کنید، از این ابزارها کمک بگیرید. ماندگار‌کردن شادی در زندگی‌تان ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

مغرور شوید

احساس غرور چیزی است که به آن نیاز دارید. باید دلیلی برای افتخار کردن به خودتان دست و پا کنید؛ کاری که در آن مهارت پیدا می‌کنید، دلیلی که برای شب‌کردن روز می‌سازید و هدفی که شما را به حرکت وا می‌دارد، زمینه‌ساز شاد‌شدنتان می‌شوند. روانشناسان می‌گویند اگر به خودتان افتخار نکنید و احساس غرور نکنید، بعید است که بتوانید لذت شادی حقیقی را بچشید.

عاشق باشید

کسی که به امید وقت‌گذراندن با او به خانه برمی‌گردید، همراهی که دلتنگتان می‌شود، نگرانتان است و برای آرامشتان قدم برمی‌دارد، می‌تواند شادی بیشتری را به زندگی‌تان تزریق کند. وقتی کسی را دوست دارید، کمتر دچار یاس و ناامیدی می‌شوید و شادمانه‌تر زندگی می‌کنید.

قدرشناس باشید

اگر قدر قدم‌هایی که دیگران به سمت‌تان برمی‌دارند را بدانید، کمتر احساس بی‌پناهی می‌کنید. وقتی می‌دانید دیگران به شما اهمیت می‌دهند، برای شما از خود می‌گذرند و برایتان ارزش قائلند، احساس بهتری نسبت به زندگی پیدا می‌کنید و شادتر می‌شوید.

به فکر مغزتان باشید

درست است که با ایجاد برخی تغییرات در زندگی، می‌توانید شادی‌تان را بیشتر کنید، اما گاهی شادمانه زندگی‌کردن، تنها در گرو کاهش عوامل اضطراب‌آور نیست.

گاهی ساختار مغز شما و وضعیت هورمونی بدنتان، بی‌آنکه بخواهید با شادی در مبارزه است و برای مجبور‌‌کردنش به عقب‌نشینی، چاره‌ای جز کمک گرفتن از روانپزشکان و دارو‌درمانی برایتان باقی نمی‌ماند. پس به جای برداشتن سپر دفاعی و فرار‌کردن از دارودرمانی، نیاز مغزتان را با کمک پزشکان برطرف کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.