سبک زندگی استارتاپی: این تابستان هم دوام بیاورید!

0

خبری از ویروس آنفلوآنزا نیست، آلرژی بهاره هم دست از بدنتان کشیده، روزها بلند شده‌اند و انتظار دارید که بیشتر‌شدن نور، حالتان را خوش‌تر کند، پس چرا با وجود پاکی این روزهای هوا، باز هم احساس تنگی نفس، کمبود انرژی و خستگی، شما را رها نمی‌کند؟ شاید این دلایل، فعالیت‌کردن در روزهای گرم را برایتان دشوار کرده است!

 چای پشت چای می‌نوشید؟

به جای اینکه عطشتان در روزهای گرم را با چای و قهوه از بین ببرید، سراغ آب یا ترکیب آب و لیموی تازه بروید. نوشیدنی‌های حاوی کافئین، به جای تامین آب مورد نیاز بدنتان، زمینه را برای دفع آب از بدن فراهم می‌کنند. اگر می‌خواهید تابستان امسال خسته، کلافه، کم‌حافظه و گیج نباشید، همیشه یک بطری آب خنک، اما نه سرد، روی میزتان داشته باشید.

 به طبع‌تان بی‌توجهید؟

به جای اینکه در روزهای گرم خوراکی‌های با طبیعت گرم را میل کنید، سراغ گزینه‌های مناسب برای تابستان بروید. چای زنجبیل را فراموش کنید و در چایتان بیدمشک یا بهارنارنج بریزید. بعد از برگشتن به خانه، یک لیوان شربت عرق بادرنج‌بویه یا کاسنی میل کنید و میوه‌های آبدار تابستانی مثل هندوانه و طالبی را در وعده عصرانه‌تان جا دهید تا آب از دست رفته در طول روز به بدنتان برگردد.

 نمی‌گذارید پاهایتان نفس بکشد؟

به جای کتانی‌های چرمی، سراغ کفش‌هایی با رویه منفذ‌دار بروید. برای اینکه در پایان روز کمتر احساس خستگی کنید، مراقب پاهایی که ۱۰ ساعت یا بیشتر در کفش مانده‌اند، باشید. پوشیدن کفش‌هایی که جریان هوا در آنها چرخ می‌زند، راه خوبی برای خستگی کمتر در تابستان است.

فست‌فود می‌خورید؟

لااقل در این ماه‌ها که تعریق بدنتان زیاد است، دور غذاهای فرآوری‌شده را خط بکشید. مصرف خوراکی‌های فرآوری‌شده، عرق بدن را بدبو و تحمل حضور شما در روزهای گرم را برای دیگران دشوار می‌کند. برای اینکه تعریق بدنتان با بوی بد همراه نباشد، بیشتر آب خالص بنوشید، از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید، سراغ پارچه‌های نخی بروید و رژیم غذایی کم‌ادویه و سالمی را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.