سبک زندگی استارتاپی: خطرات مصرف بیش‌ازاندازه پروتئین

0

عضلات شما برای جان‌گرفتن به پروتئین نیاز دارند و بدنتان برای دریافت اسید‌آمینه‌های ضروری، نیازمند دریافت پروتئین از گوشت حیوانی است. اما به گفته متخصصان، بدن شما برای رو‌به‌راه بودن، به میزان محدودی پروتئین نیازمند است. به گفته آنها، هر مرد برای تامین نیاز بدنش، به ۱۴۰ گرم پروتئین در روز و هر زن به ۱۱۰ گرم از آن نیازمند است و اگر فردی بیشتر از این میزان پروتئین دریافت کند، با عوارضی که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم، درگیر می‌شود.

 بد‌خلق و پریشان

زمانی که ما بیش از اندازه پروتئین مصرف می‌کنیم، احتمالا کربوهیدرات کافی را به بدنمان نمی‌رسانیم. این درحالی است که مصرف به اندازه کربوهیدرات، می‌تواند ما را به فرد شادتری تبدیل کند. محققان می‌گویند مصرف بیش از اندازه پروتئین مانع تولید سروتونین کافی در مغز شده، ما را کج خلق و آشفته کرده و میلمان برای جنگیدن با دیگران را بیشتر می‌کند.

 مغزتان خوب کار نمی‌کند

جایگزین‌کردن پروتئین به جای کربوهیدرات، تمرکز شما را کاهش خواهد داد و توانایی مغزتان برای بازیابی اطلاعات قدیمی یا به خاطر سپردن داده‌های تازه را کمتر خواهد کرد. محققان می‌گویند کسانی که بیش از اندازه گوشت می‌خورند، احساس می‌کنند یک ابر روی مغزشان را پوشانده و اجازه انجام ساده‌ترین فعالیت‌های ذهنی را به آنها نمی‌دهد.

چاق می‌شوید

شاید تصور کنید که جایگزین‌کردن کباب به جای برنج، تناسب اندام شما را تضمین خواهد کرد، اما واقعیت این است که دریافت میزان زیادی از پروتئین‌های حیوانی به جای کربوهیدرات‌ها، شما را هر روز چاق‌تر خواهد کرد. مصرف این پروتئین‌ها که میزان قابل توجهی چربی هم در کنارشان پنهان شده، زمینه را برای چاق‌تر شدن شما فراهم می‌کند.

بوی بد می‌گیرید

بدبویی پروتئین‌خورها، می‌تواند آدم‌ها را از همنشینی با آنها منصرف کند. جالب اینجاست که تنها تعریق زیاد و بد بوی پروتئین‌خور‌ها نیست که تحملشان را برای دیگران دشوار می‌کند، بلکه افرادی که بیش از اندازه پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند، دهانی بدبو هم دارند و حتی با مدام مسواک‌زدن هم نمی‌‍‌توانند بوی بد دهانشان را کاهش دهند.

 کلیه‌هایتان بیمار می‌شود

کسانی که اصرار زیادی به انتخاب رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند، معمولا میزان کمتری مایعات در طول روز مصرف می‌کنند. خشکی بدن، کار کلیه‌ها برای دفع سموم از بدن را دشوارتر می‌کند و به همین دلیل ادامه دادن رژیم غذایی سرشار از پروتئین، می‌تواند آسیبی جدی به کلیه‌های این افراد بزند.

از طرف دیگر، مصرف بیش از اندازه پروتئین، دستگاه گوارش را هم به زحمت می‌اندازد و هضم غذا را دشوار می‌کند. ناتوانی در هضم به‌موقع و درست غذا، یکی دیگر از دلایلی است که پروتئین‌دوست‌ها را چاق می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.