سبک زندگی استارتاپی: رؤیاهایتان را قاب کنید

0

هر شب تا صبح، پشت چشم‌های بسته‌تان، رویاهایی چرخ می‌زنند؛ رویاهای شیرینی که دوست دارید بعد از بیدارشدن به خاطر بیاوریدشان و طعم شیرینشان را در طول روز هم مزه‌مزه کنید؛ یا رویاهای تلخی که می‌خواهید در ذهنتان بمانند تا دلیل پدیدار‌شدن و ریشه‌شان را پیدا کنید.

اما چرا با وجود میل شدیدی که برای به‌خاطر آوردن رویاهایتان دارید، ذهنتان همه تلاشش برای پاک‌کردن آثار آنها بعد از بیدار‌شدن را به خرج می‌دهد؟

محققان می‌گویند دلیلی برای اینکه پاک‌شدن رویاها را نوعی مقاومت روانی نسبت به یادآوری آنها تلقی کنید، وجود ندارد. از نظر آنها، فراموش‌کردن خواب‌هایی که دیده‌اید، دلیلی ساده‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، دارد.

محققان می‌گویند کم‌بودن یک ویتامین در بدن، توانایی مغز برای به‌خاطر آوردن خواب‌ها را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند آدم‌ها به طور متوسط، ۶سال از زندگی خود را صرف خوابیدن می‌کنند و طبیعی است که دوست داشته باشند آنچه که در این سال‌ها در ذهنشان گذشته را به‌خاطر بیاورند و واکاوی کنند.

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، کسانی که به میزان کافی خوراکی‌های حاوی ویتامین B6 و مکمل‌های حاوی آن را مصرف می‌کنند، با درگیری ذهنی کمتری، خواب‌هایشان را به یاد می‌آورند. البته یادتان نرود که مصرف بیش از اندازه هر ویتامین یا ماده معدنی، خطرات جدی را برای بدن به همراه می‌آورد و حتی اگر خواب‌هایتان از یاد شما می‌روند، در صورتی‌که به کمبود این ویتامین دچار نباشید، نباید خودسرانه سراغ مصرف مکمل‌های حاوی آن بروید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.