تپ‌سی بسته‌ امنیت سفر را بهبود می‌بخشد

افزایش امنیت سفر با به‌کارگیری تکنولوژی

0

یافته‌های یک پژوهش میدانی که توسط تپ‌سی انجام شده نشان می‌دهد که مقوله ایمنی و امنیت در سفرهای درون‌شهری یکی از اصلی‌ترین الویت‌های مسافران است.

یافته‌های یک پژوهش میدانی که توسط تپ‌سی انجام شده نشان می‌دهد که مقوله ایمنی و امنیت در سفرهای درون‌شهری یکی از اصلی‌ترین الویت‌های مسافران است.

بر همین اساس تیم تکنولوژی و امنیت سفر تپ‌سی در ماه‌های اخیر تلاش فراوانی کرده تا با ارائه یک بسته امنیت در سفرهای درون‌شهری مناسب، اطمینان خاطر کافی را برای مسافران خود ایجاد کند.

این بسته امنیت سفر شامل امکانات زیر است که در اپلیکیشن تپ‌سی لحاظ شده‌اند: 

۱ – اشتراک سفر

«اشتراک سفر» گزینه‌‌ای است که به مسافر این امکان را می‌دهد که دیگران را از مسیر سفر خود مطلع کند.

با استفاده از این امکان، مسافر پس از شروع سفر، لینکی به یکی از اعضای خانواده یا نزدیکانش می‌فرستد تا آنها نیز با کلیک بر روی آن بتوانند مسیر حرکت مسافر را برروی نقشه ملاحظه کنند.

با کمک گزینه‌ی اشتراک سفر، دیگران می‌دانند که مسافر و خودروی حامل او در هر لحظه در کدام نقطه از شهر است.

۲ – تنظیم یادآور اشتراک سفر

برای آن که مسافر برای تامین امنیت سفر هیچ وقت گزینه‌ی اشتراک سفر را فراموش نکند می‌تواند نام یک یا چند نفر از نزدیکان خود را به لیست اشتراک سفر اضافه نماید و با انتخاب گزینه «یادآور» به نرم‌افزار اجازه دهد تا پیش از شروع هر سفر به او یادآوری کند که لینک اشتراک سفر را با یک کلیک به همه کسانی که قبلا در لیست قرار گرفته اند بفرستد.

۳ – تماس ناشناس

اگر مسافری مایل نباشد اطلاعات تماس وی در اختیار سفیر قرار بگیرد می تواند از امکان تماس ناشناس استفاده کند. با استفاده از این ویژگی، زمانی که مسافر یا سفیر با یکدیگر تماس می گیرند، شماره‌های‌شان برای طرف دیگر نمایش داده نمی‌شود.

گزینه تماس ناشناس در حال حاضر فقط در استان مازندران و شهرهای شیراز و تبریز فعال است ولی به زودی این سرویس امنیت سفر در تمام کشور فعال خواهد شد.

۴ – تماس اضطراری با واحد امنیت

اگر مسافری در حین سفر، به هر دلیلی احساس خطر کند می‌تواند با لمس گزینه‌ی «ارسال پیام اضطراری به واحد امنیت»، به تیم امنیت سفر تپ‌سی پیام کمک بفرستد.

اعضای تیم امنیت شرایط را بررسی می کنند و در صورت نیاز، با پلیس یا سایر نهادهای مرتبط تماس می گیرند.

این دکمه فقط برای استفاده در موارد اضطراری است و استفاده بی‌مورد از آن مشمول جریمه می‌شود.

این ویژگی در حال حاضر برای همه ساکنان تهران و ۱۰ درصد مسافران تپ‌سی در سایر شهرها فعال است.

۵ – انحراف از مسیر

انحراف از مسیر، یک ویژگی نامحسوس است که طی هفته‌های آتی در اپلیکیشن تپ‌سی لحاظ خواهد شد تا چنانچه خودروی حامل مسافر از مسیرهای پیش‌بینی شده منحرف شود یا زمان تخمینی سفر به درازا بکشد، بلافاصله تیم امنیت سفر شرکت با خبر شود.

این ویژگی پیش از این نیز در اپلکیشن تپ‌سی وجود داشته اما حالا قرار است به صورت کاملا هوشمند و خودکار عمل ‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.