توافق ایتالیایی‌ها برای تقویت اکوسیستم شان

0

ایتالیا استارتاپ؛ انجمن تخصصی استارتاپ‌های ایتالیا و EIT Digital، سازمان اروپایی پیشرو در حوزه کارآفرینی و دیجیتالی‌سازی، با امضای توافقنامه همکاری برای تقویت و ارتقای اکوسیستم نوآوری ایتالیا با هم همکاری خواهند کرد.

ایتالیا استارتاپ از مهارت‌ها و تخصص کسب‌شده در طی چندین سال فعالیت و یک پایگاه اشتراک با بیش از ۲هزار دستیار استفاده خواهد کرد؛ 

EIT Digital نیز شبکه‌ای متشکل از بیش از ۱۳۰شریک بین‌المللی، اعم از شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی‌ ارائه خواهد داد. هدف کمک به اکوسیستم نوآوری ایتالیاست تا نقش مهمی را از طریق تقویت دسترسی شرکت‌های نوآورانه ایتالیایی به بازارهای اروپایی و ایجاد یک مقصد جذاب‌تر برای شرکت‌های فناوری، سرمایه‌گذاران و استعدادها‌یی که از خارج از کشور می‌آیند، در چشم‌انداز بین‌المللی ایفا کند.

رئیس ایتالیا استارتاپ، مارکو بیکوچی پیچی، می‌گوید: «ما خوشحال هستیم که شراکت با دیجیتال‌ایت را اعلام کنیم و مطمئن هستیم که این همکاری به تقویت اکوسیستم استارتاپی ایتالیا کمک خواهد کرد و محیط بازتری را برای چشم‌انداز اروپایی ایجاد می‌كند. این پروژه همکاری بخشی از چندین فعالیتی است که‌ به عنوان یک استارتاپ ایتالیایی، ما در قالب مسیری به سوی بین‌المللی سازی پیش می‌رویم، یک مولفه مهم از ماموریت این انجمن. هدف ما شبکه‌سازی با بهترین فعالان اروپایی در این بخش‌ و تسهیل در دسترسی به بازارها و سرمایه‌ها توسط شرکت‌های ایتالیایی نوآورانه و جوان از طریق همکاری با شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و کل اکوسیستم استارتاپی ملی است.»

از بین فعالیت‌های مشترکی که باید انجام شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 شناسایی بهترین‌ها در مقیاس ایتالیا برای ارائه یک طرح پشتیبانی مشخص به آنها برای بین‌المللی‌سازی بر اساس خدمات مقرر در شتاب‌دهنده دیجیتال‌ایت

 تحریک کارآفرینان برای بین‌المللی‌سازی در اروپا و فراتر از آن

 همکاری بر سر روندها و فرصت‌های مرتبط برای اتصال اکوسیستم‌های استارتاپ اروپایی و ایتالیایی.

روبرتو ساراکو، مدیر دیجیتال‌ایت، می‌گوید: «از طریق شبکه وسیع روابط بین‌الملل آن و خدمات خاص اعم از دسترسی به امور مالی، مراکز در بازارهای مهم و مرکز پشتیبانی 

دیجیتال‌ایت می‌توانند به شرکت‌های نوآورانه برای مقیاس‌بندی در یک بعد اروپایی و جهانی کمک کنند. بر اساس تجربه‌ای که دارم، اکثر شرکت‌ها به دنبال آلمان، فرانسه و انگلستان هستند تا دسترسی و وسعت خود را گسترش دهند. ایتالیا از طریق تیم پشتیبانی و شرکای ملی‌ و سهامدارانش به دنبال آن است تا جذابیت ایتالیا را افزایش دهد.»

نمونه‌های مثبت استارتاپ‌های ایتالیایی که توانسته‌اند در بازارهای خارجی موفق باشند و یا شرکت‌های خارجی که توانسته‌اند به یک استارتاپ ایتالیایی دسترسی داشته باشند، در نتیجه همکاری‌ بین ایتالیا استارتاپ و دیجیتال‌ایت به چنین موفقیت‌هایی نائل شده‌اند.برای مثال، ClouDesire، یک بازار نرم‌افزار و خدمات بی‌توبی است که مدیرعامل و هم‌بنیانگذار آن نیز یکی از اعضای هیات ایتالیا استارتاپ است. او می‌گوید: «در خصوص کلود دزایر، این پروژه با دیجیتال‌ایت به ما امکان می‌دهد تا به لطف پشتیبانی توسعه‌دهنده کسب‌و‌کار ما، آندرا کانتی، قراردادهای جدیدی در بازارهای خارجی بسته شود و ما بتوانیم خدمات خود را به آن ارائه دهیم. به علاوه فروشندگان نیز محصولات جالب خود را در بازار ما عرضه می‌کنند. همچنین ما در حال بررسی نحوه دسترسی به بودجه بین‌‌المللی عمومی از طریق کنسرسیوم‌های موقت هستیم و جلساتی را نیز با سرمایه‌گذاران خطرپذیر بین‌‌المللی برگزار کرده‌ایم.»

Konux، یک استارتاپ آلمانی که از حسگرها و هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی استفاده می‌کند، پایه مناسبی برای توسعه کسب‌و‌کار خود در ایتالیا پیدا کرده است.

هدف ایتالیا استارتاپ و دیجیتال‌ایت و هدف این قرارداد نظام‌مند کردن و تکثیر نمونه‌های مناسب از همکاری مانند همکاری‌های فوق‌الذکر، ایجاد فرصت‌های کارآفرینی دلخواه در ایتالیا و خارج از کشور، برای شرکت‌های ایتالیایی و برای شرکت‌های بین‌المللی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.