بده‌ بستان انگلیسی استارت‌‌آپ ها و دانشگاه‌ها

0

یک گزارش جدید تسلط لندن و کمبریج را در هدایت اکوسیستم کارآفرینی انگلستان به‌وضوح مشخص می‌کند. این گزارش که از سوی سوشل‌آی مدیا  (Social i Media)، استارتاپ کمبریج، تهیه ‌شده است بررسی می‌کند که چگونه کارآفرینان در انگلستان پشتیبانی می‌شوند و موانع موجود بر سر راه آنها چیست، و نیز روند شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری انگلستان به چه صورت است.

علاوه بر تحقیقات قابل‌توجه و مصاحبه‌های عمیق و دقیق با کارآفرینان و سایر متخصصان، سوشل‌آی مدیا یک پلتفرم هوشمند از داده‌های اجتماعی ایجاد کرده که Pulsar نام دارد و در این حوزه برنده جایزه نیز شده است.

داده‌ها از حدود ۲۰۰ هزار مطلب ارسالی در طول سه ماه تا تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۴ جمع‌آوری شدند و نشان دادند که لندن و پس از آن کمبریج برترین مراکز مکالمات آنلاین درباره فعالیت‌های کارآفرینی و موضوعات مرتبط هستند. این داده‌ها نشان دادند که مرکز آموزش کارآفرینی  کمبریج، مرکزی غیرانتفاعی در دانشکده تجارت کمبریج، بزرگ‌ترین عامل تاثیرگذاری در حوزه مکالمات اجتماعی بوده است. در طول جمع‌آوری و بررسی داده‌ها، موضوعات اصلی شناسایی‌شده در حوزه اکوسیستم مجازی کمبریج چندان که انتظار می‌رفت به موضوعات علمی و دانشگاهی مرتبط نبودند؛ در عوض در این موضوعات به فناوری همراه با نوآوری اجتماعی، تکنیک‌های جدید و دنیا اشاره شده بود. «موضوع اصلی»، «گروه موسس» به همراه «فارماکولوژی» و «دانشگاه معتبر» کلیدواژه‌های این داده‌ها بودند. آنا لالور، مدیر و ایجادکننده محتوا در سوشل‌آی مدیا، می‌گوید: «داده‌های Pulsar کاملا بی‌طرفانه بودند و از آنجا که ما از لندن به کمبریج نقل‌مکان کرده‌ایم تا سازمان ارتباطات رسانه‌ای خود را در اینجا راه‌اندازی کنیم، تعجب‌آور نیست که کمبریج مرکزی فوق‌العاده برای پشتیبانی، تسهیلات و نوآوری در حوزه کارآفرینی باشد.»

این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌های نوآورانه کمبریج تنها حافظان دانشگاه‌های خود به شمار نمی‌روند، با اینکه آنها نیز نقش مجزایی دارند که باید ایفا کنند، به‌خصوص در همکاری‌های مربوط به اشتراک‌گذاری دانش.

آخرین گزارش مخصوص به انگلستان است و نشان می‌دهد که بریتانیای کارآفرینی با تغییر سیاست‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری انگلستان در حال رشد است. با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که در مقایسه با آمریکا و اروپا، انگلستان تازه در مسیر ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی موفق قدم برداشته است و پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌گذاران و رهبران کسب‌وکار می‌توانند به تقویت یک فرهنگ کارآفرینی که بر مردم، مکان‌ها، محصولات، و فرآیندها تمرکز دارد، کمک کنند. علاوه بر مصاحبه با «جایدیپ پرابهو»، استاد کسب‌وکار و شرکت‌ها در دانشکده تجارت جاج دانشگاه کمبریج، و «دیوید گیل»، مدیر مرکز نوآوری جانز (بخشی از دانشکده سنت جانز در دانشگاه کمبریج)، این گزارش شامل مصاحبه با «ویل هوتون»، رئیس دانشکده هرتفورد دانشگاه آکسفورد و رئیس مرکز نوآوری بیگ، «مارتا لین فاکس»، موسس lastminute.com و برنده سابق قهرمانی دیجیتال انگلستان، «از ویدرا»، رئیس قسمت کارآفرینان اروپای شرکت گوگل، «کاترین پارسونز»، موسس Decoded، «جین چن»، موسس Embrace، و اساتید دانشکده تجارت کاس و دانشکده لندن نیز می‌شود.

دیوید گیل طرفدار همکاری بین دانشگاه‌ها و مراکز فعالیت‌های کارآفرینی است، از قبیل پارک‌های نوآوری که در آنجا فضای کار انعطاف‌پذیر و سهمیه‌بندی‌شده در اختیار استارتاپ‌های پیشرو با پتانسیل رشد بالا قرار می‌گیرد و خدمات کمکی موجود در همان مکان این استارتاپ‌ها را پشتیبانی می‌کند. او می‌گوید به دروازه‌بانانی که از نیازهای هردو طرف مطلع باشند، نیاز است. وی دانشجویان دانشگاه را تشویق می‌کند تا در کسب‌وکارهای استارتاپی نقش‌هایی را بر عهده بگیرند تا بتوانند دانش خود را در یک محیط کاری به اشتراک بگذارند و آنها را در کار اعمال کنند. به‌علاوه آنها می‌توانند از تخصص دانشجویان دیگر بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.