همکار استراتژیک شما در جذب سرمایه

پلتفرم سرمایه‌گذاری ایده‌هاب، علاقه‌مندی‌های ذینفعان را همسو می‌کند

0

ایده‌هاب، به عنوان یک همکار استراتژیک، همواره ارتباط نزدیکی با استارتاپ دارد و در بهینه‌سازی استراتژی رشد به آن کمک می‌کند. علاوه بر آن، ایده‌هاب بر عملکرد استارتاپ نظارت مستقیم دارد و گزارش روند رشد استارتاپ را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

ایده‌هاب یک پلتفرم سرمایه‌گذاری با تمرکز بر فناوری‌های روز دنیاست. صنعت فین‌تک در ایران رو به رشد است و ایده‌هاب در این صنعت به عنوان یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جایگزین (Alternative Investment) و با دو نوع کمپین‌های سرمایه‌گذاری جمعی پاداش‌محور و سهام‌محور خود شناخته‌شده است.

نگاهی عمیق‌تر به فعالیت‌های ایده‌هاب نشان می‌دهد که ایده‌هاب بیشتر از یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی است و در واقع همکار استراتژیک برای جذب سرمایه و تسریع رشد هر استارتاپ است.

همراهی ایده‌هاب با کارآفرین و استارتاپ در تمامی مراحل جذب سرمایه (قبل و بعد از جذب سرمایه)، دلیل تمایز آن از دیگر بازیگران این حوزه است، ایده‌هاب تا زمانی که استارتاپ به یک رشد پایدار برسد، همراه آن خواهد بود.

  •  قبل از جذب سرمایه

ایده‌هاب استارتاپ‌های خود را با دقت بسیار بالا، بررسی چندجانبه، بر اساس تیم و نمونه اولیه، همچنین میزان نوآوری ایده انتخاب می‌کند.

بعد از انتخاب استارتاپ، مراحل ارزیابی انجام خواهد شد. این فرآیندها با عنوان بسته ارزیابی صلاحیت ارائه می‌شود که شامل بررسی و تحلیل دقیق مدل درآمدی کسب‌و‌کار، محک محصول در بازار، بررسی تیم، تکنولوژی و الزامات قانونی آن است.

خدمات مشاوره‌ ‌ایده‌هاب باعث بهینه‌شدن استراتژی رشد است و شامل‌ برنامه برای ورود به بازار، پروتکل‌های اجرایی، یک زمان‌بندی برای مراحل توسعه محصول‌ و نظارت بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) است.

در نهایت ایده‌هاب، استارتاپ را با استفاده از منابع معتبر و مناسب‌ترین متد روز دنیا ارزش‌گذاری می‌کند و به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

  •  فرآیند جذب سرمایه

ایده‌هاب هم به صورت آنلاین (لیست‌کردن کمپین‌ها در سایت) و هم به صورت آفلاین، فرآیند جذب سرمایه را انجام می‌دهد. ایده‌هاب همواره آماده‌ جوابگویی به سوالات مختلف استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران در طول مدت فعالیت کمپین است.

  •  بعد از جذب سرمایه

شایان ذکر است که ایده‌هاب، به عنوان یک همکار استراتژیک، همواره ارتباط نزدیکی با استارتاپ دارد و در بهینه‌سازی استراتژی رشد به آن کمک می‌کند. علاوه بر آن، ایده‌هاب بر عملکرد استارتاپ نظارت مستقیم دارد و گزارش روند رشد استارتاپ را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

تحقق وعده‌ها هدف بنیادین ایده‌هاب است. جذب سرمایه موفق،تنها ابتدای راه است.

ایده‌هاب معتقد است که جذب سرمایه فقط بخشی از مسیر موفقیت استارتاپ است. ارزش افزوده واقعی برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران، تأمین سرمایه در مراحل اولیه به وسیله ابزارها و منابع معتبر است‌ که باعث می‌شود استراتژی خود را با مشارکت و پشتیبانی یکدیگر در مراحل رشد به سرعت اجرا کنند.‌

ما قصد داریم استارتاپ‌های ایران را در مسیری قرار دهیم که منتج به ورود آنها به بازار سهام شود. برای تحقق این هدف به جای اینکه تنها ‌ روی راه‌های ساده‌ جذب سرمایه تمرکز کنیم، سعی کردیم چرخه کاملی از فرآیند جذب سرمایه راه‌اندازی کنیم.

  •  تیمی متشکل از علاقه‌مندان به مشاوره‌ کسب‌و‌کار و فناوری

تیم ایده‌هاب یک گروه‌ متنوع از متخصصان فنی و مشاوران باتجربه کسب‌وکار و علاقه‌مند به اکوسیستم استارتاپ‌هاست.

پیش‌زمینه تحصیلی تیم مشاوره‌ کسب‌و‌کار ایده‌هاب در حوزه مالی است و تجارب حرفه‌ای در زمینه مشاوره و سرمایه‌گذاری بانکی دارند. تنوع در تیم مشاوره باعث حرفه‌ای‌بودن این تیم می‌شود. بسیاری از اعضای تیم، سابقه کاری داخلی و خارجی (بین‌المللی) دارند.

تلفیق تجربه‌های بین‌المللی با دانش و آگاهی در صنایع مختلف، ارائه خدمات با‌کیفیت و جامع به استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران را ممکن ساخته است.

تیم مشاور کسب‌و‌کار ایده‌هاب، فرآیند شناسایی و مراحل ارزش‌گذاری استارتاپ‌های جذاب را هدایت می‌کند؛ موضوعی که برای جذب سرمایه موفق بسیار حیاتی و مهم است.

همچنین ایده‌هاب تنها پلتفرم فعال در ایران است که خدمات نظارتی و مشاوره‌ای خود را حتی پس از کمپین جذب سرمایه نیز ادامه می‌دهد. تیم فنی این مجموعه از حرفه‌ای‌ترین افراد این حوزه و با‌سابقه فعالیت در چند استارتاپ موفق ایرانی تشکیل شده است. این تیم یک پلتفرم با رابط کاربری مناسب برای سهامداران طراحی کرده‌ ‌و تمامی فعالیت‌های کمپین‌ها را با دقت رصد می‌کند. تیم فنی همواره در تلاش و جست‌وجو برای ارائه راهکار‌های جدید برای بهبود ویژگی‌های پلتفرم است.

ترکیب مهارت‌های تیم فنی و تیم مشاوره کسب‌و‌کار، ایده‌هاب را قادر ساخته است تا یک پلتفرم تعاملی با کمپین‌های باکیفیت، ارائه دهد.

  • مزایای کارآفرینان: تسهیل مراحل جذب سرمایه

موفقیت ایده‌هاب کاملا وابسته به موفقیت استارتاپ‌های خود است. بنابراین تمام تلاش خود را بر ایجاد راهکار مشترک میان تمام ذینفعان کمپین متمرکز خواهد کرد تا استارتاپ‌ها را در مسیر موفقیت قرار دهد.

ایده‌هاب چالش‌هایی که استارتاپ‌ها در زمان جذب سرمایه با آن مواجه می‌شوند را سازماندهی می‌کند و آنها را برای یک بازار بزرگ‌تر آماده می‌کند. ایده‌هاب یک مشاور با رویکردی همه‌جانبه است که تلاش می‌کند علاوه بر یک جذب سرمایه موفق به رشد استارتاپ کمک کند و در نهایت بتواند سهام خود را در بازارهای سهام عرضه کند.

ایده‌هاب معتقد است که جذب سرمایه فقط بخشی از مسیر موفقیت استارتاپ است. ارزش افزوده واقعی برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران، تأمین سرمایه در مراحل اولیه به وسیله ابزارها و منابع معتبر است‌ که باعث می‌شود استراتژی خود را با مشارکت و پشتیبانی یکدیگر در مراحل رشد به سرعت اجرا کنند.‌ ما قصد داریم استارتاپ‌های ایران را در مسیری قرار دهیم که منتج به ورود آنها به بازار سهام شود

  • ارزیابی- ما در ابتدای راه از کیفیت استارتاپ مطمئن می‌شویم‌

در انتخاب استارتاپ کیفیت برای ایده‌هاب بسیار حائز اهمیت است و شرایط انتخاب استارتاپ بسیار دقیق است. استارتاپ حتما باید در ایران باشد و تیم آن حداقل دارای ۳ نفر تمام‌وقت باشد و یک محصول اولیه و تعدادی کاربر اولیه داشته باشد. راه‌حل‌های ایده‌هاب ارزش زیادی برای استارتاپ به ارمغان خواهد آورد، چراکه در بین شبکه ارتباطی ایده‌هاب شناخته خواهد شد و کاربران زیادی با استارتاپ آشنا خواهند شد.

  • مشاوره- برنامه‌ریزی و اجرای چشم‌انداز

تیم ایده‌هاب برای استارتاپ‌ها خدمات مشاوره‌‌ کسب‌و‌کار را پیشنهاد می‌دهد که با هدف بهبود استراتژی انجام می‌شود. قبل از شروع هر کمپین در سایت ایده‌هاب، طرح کسب‌و‌کار استارتاپ توسط تیم مشاوره به‌درستی ارزیابی می‌شود و یک استراتژی رشد قابل اجرا به همراه برنامه زمان‌بندی، شاخص‌های کلیدی عملکرد و دورنمای مالی ارائه می‌دهد و با توجه به استراتژی رشد و دیگر گزینه‌ها استارتاپ‌ها را ارزش‌گذاری می‌کند.

ارزش‌گذاری در صنعت استارتاپ‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های آینده و وعده‌هایی است که در آینده اتفاق خواهد افتاد. ایده‌هاب برای تحقق وعده‌های خود یک رویکرد پایین به بالا دارد که این رویکرد بر اساس یک تحلیل جامع بر مصرف‌کنندگان فعلی استارتاپ است. به همین دلیل خدمات مشاوره را برای هر استارتاپ بسیار مهم می‌داند، چرا‌که در ارزش‌گذاری از آنها استفاده می‌کند.

  • سرمایه‌گذاری- عرضه با سرمایه هوشمند

مهم‌تر از تامین سرمایه، حضور سرمایه‌گذارانی است که علاوه بر پول، ارزش افزوده‌ای همانند تجربه و روابط گسترده را به ارمغان می‌آورند. پیدا‌کردن سرمایه‌گذار مناسب هر صنعت بسیار حائز اهمیت است و یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر استارتاپ باید بگیرد.

  •  خدمات حرفه‌ای- حمایت تا زمان رشد و توسعه پایدار

با استفاده از خدمات این مجموعه شما می‌توانید همواره همراهی تیم ایده‌هاب را با خود داشته باشید. ایده‌هاب به عنوان یک همکار استراتژیک تا زمانی که استارتاپ بتواند سهام خود را در بازار عرضه کند، آن را حمایت می‌کند.

ایده‌هاب تمام مراحل پیشرفت را بر اساس برنامه زمان‌بندی نظارت می‌کند. اگر استارتاپ پس از جذب سرمایه درخواست خدمات دیگری داشته باشد، این شرکت پاسخگو خواهد بود. بنابراین ایده‌هاب به کارآفرینان کمک می‌کند روابط درستی با سرمایه‌گذاران داشته باشد و به صورت دوره‌ای گزارش را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

این نه‌تنها به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل رشد خود دست یابند، بلکه فرصت‌های فعال برای دروه‌های بعدی را نیز فعال می‌کند.

  • مزایای سرمایه‌گذاران

ایده‌هاب معتقد است سرمایه‌گذاران، مهم‌ترین ذینفعان در اکوسیستم استارتاپ‌ها هستند که توسط اعتماد و سرمایه‌شان به فرآیند جذب سرمایه کمک می‌کنند.

  • بسته ارزیابی صلاحیت – دسترسی به استارتاپ‌های به‌دقت انتخاب‌شده

تیم ایده‌هاب با فراهم‌آوردن بسته ارزیابی صلاحیت استارتاپ در زمینه‌های کسب‌و‌کار، فنی و مالی، به شفافیت بیشتر فرآیند سرمایه‌گذاری کمک می‌کند و آن را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. بسته ارزیابی صلاحیت نتیجه ساعت‌ها پژوهش و بررسی است. هرچند رویکرد داده‌محور برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های ایرانی، بسیار موثر است.

  • داشبور- درگاهی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای همکاری و تعامل با سایر سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها در اکوسیستم

این پلتفرم سرمایه‌گذاری مشترک میان سرمایه‌گذاران کلان و امکان تقسیم ریسک را فراهم می‌آورد. این پلتفرم اخیرا داشبورد سرمایه‌گذاری خود را ارائه داد که امکان ردیابی گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری و دریافت آخرین اطلاعات نسبت به گزینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم می‌آورد. همچنین این داشبورد امکان برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران کلان و کسب اطلاع از سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته توسط سایر سرمایه‌گذاران را ارائه می‌دهد.

  •  باشگاه سرمایه گذاران ایده‌هاب – تسهیم پاداش سرمایه‌گذاری

ایده‌هاب در باشگاه سرمایه‌گذاران خود قصد دارد که بخشی از پاداش حاصل از سرمایه‌گذاری خود را با سرمایه‌گذاران فرشته و نهادهای مالی شریک شود. باشگاه سرمایه‌گذاری ایده‌هاب، به سرمایه‌گذاران سهمی از پورتفوی ایده‌هاب را عرضه می‌کند‌ که با مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران سهم آنها نیز بزرگ‌تر خواهد شد.

پورتفوی ایده‌هاب، شامل سهام کمپین‌های سرمایه‌گذاری موفق است و با گذشت زمان این سبد سرمایه‌گذاری رشد خواهد کرد. بر اساس میزان سرمایه‌گذاری هر سرمایه‌گذار و اندازه کل پرتفوی ایده‌هاب، بخشی از سهام این پرتفوی نیز به وی انتقال می‌یابد. همچنین اعضای باشگاه سرمایه‌گذاران ایده‌هاب از کمپین‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گزارش‌های ماهانه و رویدادها زودتر از بقیه باخبر خواهند شد.

  • شروع با سرمایه‌گذاران کلان؛ کاهش ریسک در حین آموزش و درگیر‌شدن سرمایه‌گذار خرد

از زمان رونمایی اولیه در اسفند ۱۳۹۶، ایده‌هاب تعامل بسیاری در اکوسیستم ایران با استارتاپ‌ها داشته و تا به امروز توانسته است بیش از ۲۰ پروژه مشاوره در صنایع مختلف را تکمیل کند. در مواجه‌شدن با چالش‌های منحصر‌به‌فرد بازار ایران، تیم ایده‌هاب بینش و دیدگاه باارزشی نسبت به فضای کارآفرینی ایران به دست آورده است.

ایده‌هاب همچنین یک ساختار روابطی مناسب بین سرمایه‌گذاران و همکاران تجاری خود در قالب برگزاری سری رویدادهای ایده‌فای به وجود آورده است. ایده‌هاب در پنل‌ها و کنفرانس‌های مختلف دیگری نیز حضور فعال داشته است.

ایده‌هاب با کسب درک بهتر از بازار، توانسته است مدلی متناسب با چشم‌انداز سرمایه‌گذاری داخلی ایجاد کند. ایده‌‌هاب با اجرای کمپین‌های پاداش‌محور در اولین مرحله موفق به کسب بازخورد مردمی مناسبی در مورد سرمایه‌گذاری جمعی شد. ایده‌هاب اخیرا از ۳ کمپین سرمایه‌گذاری جمعی سهام‌محور خود به نام‌های«پیاده»، «آستین» و «فرش‌باکس»رونمایی کرد.

کمپین‌ها ابتدا برای سرمایه‌گذاران کلان باز شدند و پس از گذشت یک ماه سرمایه‌گذاران خرد نیز امکان سرمایه‌گذاری در این کمپین‌ها را پیدا کردند.فضای سرمایه‌گذاری جایگزین (Alternative Investment) در ایران هنوز در ابتدای راه است. اولویت ایده‌هاب تداوم رشد و توسعه پایدار و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها‌ست.

بنابراین ایده‌هاب کمپین‌های مرحله اول خود را با سرمایه‌گذاران کلان آغاز کرد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران کلان تجربه‌ بیشتری در سرمایه‌گذاری جایگزین (Alternative Investment)، ریسک‌پذیری بالاتر، تخصص در صنایع مختلف و نسبت به مزایای استارتاپ‌ها آشنایی بیشتری دارند.

  • مرحله بعدی: تبدیل بنیانگذاران به سرمایه‌‌گذاران

این مجموعه برای ایجاد ارتباط موثر با رهبران حوزه سرمایه‌گذاری جایگزین (Alternative Investment)، شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌ها و دیگر سازمان‌ها قدم‌های مثبتی برداشته است. اخیرا ایده‌هاب به عضویت انجمن VC ایران نیز درآمده است. ایده‌هاب مشتاق است کمپین‌ها را برای پروفایل‌های مختلف سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذاران خرد طی ۲سال آینده باز کند.

سرمایه‌گذاری جمعی سهام‌محور در سال جاری قانونی شد و به‌تازگی به بازار معرفی شده است. همچنین به منظور اجرای قوانین تصویب‌شده در فرابورس، ایده‌هاب همکاری تجاری خود با «گروه مالی فیروزه»، به عنوان یک نهاد مالی معتبر‌ را در سال جاری آغاز کرد. موفقیت سرمایه‌گذاری جمعی سهام‌محور در اکوسیستم ایران مستلزم رویکردی محافظه‌کارانه و تدریجی است. علاوه بر سرمایه‌گذاران کلان، ایده‌هاب تصمیم دارد در ۶ ماه آینده، کمپین‌های خود را به افراد فعال و باتجربه در حوزه استارتاپ‌ها ارائه کند.

این سرمایه‌گذاران، ارزش افزوده‌ای فراتر از تامین مالی برای استارتاپ خواهند داشت. سرمایه‌گذاران استارتاپی می‌توانند در برند‌سازی نیز به کمک استارتاپ بیایند.این نوع سرمایه‌گذاران، تاثیر بسیار قابل توجهی در اکوسیستم و نقش مؤثری جهت فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های محلی، خارج از اکوسیستم استارتاپ‌ها را خواهند داشت.

طی ۲ سال آینده، ایده‌هاب فرهنگ سرمایه‌گذاری را از سرمایه‌گذاران کلان و سرمایه‌گذاران خرد استارتاپی به سرمایه‌گذاران خرد دیگر انتقال می‌دهد. طی این ۲ سال موردهای موفق باعث افزایش اطمینان سرمایه‌گذار خرد و درک بهتر  فرآیند سرمایه‌گذاری جمعی می‌شود. همچنین ایده‌هاب جایگاه خود میان سرمایه‌گذاران خرد را تثبیت خواهد کرد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری باکیفیتی(که سرمایه‌گذاران کلان در آن حضور دارند) را پیشنهاد خواهد داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.