اشتباهاتی که کارآفرینان بزرگ هم مرتکب می‌شوند

0

یک اشتباه تقریبا جهانی که اکثر بنیانگذاران جدید مرتکب آن می‌شوند، این است که اغلب معتقدند که ایده‌شان بی‌نقص است‌ و زمانی را صرف صحبت با مشتریان نمی‌کنند تا با نیازهای فردی آنها آشنا شوند.

شروع یک کار دشوار است‌ و باید با مشتریان گفت‌وگو کرد و تز کاری را قبل از سرمایه‌گذاری روی محصول اعتبارسنجی کنید. ثابت کنید که حق با شماست و کار درست را دارید انجام می‌دهید.

  •  داده‌ها را بررسی کنید‌

وقتی از کارآفرینان جدید سوال می‌شود که آیا احساس می‌کنند کاری که در دو هفته گذشته انجام داده‌اند، کافی بوده است یا خیر، آنها همیشه پاسخ می‌دهند «خیر». بنیانگذاران به طور ذاتی افراد زیاده‌خواهی هستند. در اینجا باید یاد بگیرند که تمرکز کنند. به کتابی فکر کنید که اخیرا آن را مطالعه کرده‌اید. ممکن است ایده‌های عالی را فقط در چند بند آن پیدا کنید: زمان خواننده را می‌گیرد و نویسنده کاغذ هدر داده است. بنیانگذاران باید بخش‌های اصلی ماموریت و هدف خود را پیدا کنند و بدانند که دقیقا می‌خواهند در دو هفته چه کار کنند تا بازدهی خوبی داشته باشند و رفتارها را تغییر دهند. با شناسایی نقاط قوت موجود و هدف‌گذاری این ارکان، بنیانگذاران می‌توانند تاثیر بیشتری در حوزه‌های مربوطه داشته باشند. آلبرت اینشتین با تعریف دیوانگی به بهترین نحو این موضوع را توضیح داده است. به گفته او، دیوانگی یعنی کاری را بارها و بارها تکرار کنید و انتظار داشته باشید که به نتیجه متفاوتی دست یابید. اگر یک کار را بارها تکرار می‌کنید، نباید انتظار یک نتیجه متفاوتی را داشته باشید. روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانند فرصت‌های مهم رشد را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهند. مدیرعامل باید روی فرصت‌هایی متمرکز شود که می‌توانند خط سیر کسب‌وکار را دوبرابر کنند در حالی‌که تیم اصلی شیوه‌های رشد استاندارد بیشتری را اعمال می‌کند.

  •  نه گفتن را یاد بگیرید

ما «بله» می‌گوییم زیرا به دنبال فرصت هستیم و این واژه سه حرفی یک دنیا فرصت را به ارمغان می‌آورد. نکته اینجاست که باید یک کار را به طور خاص انجام دهید به جای اینکه چندین کار را به خوبی به انجام برسانید. برای این کار، باید فرصت ارائه شده را ارزیابی کرده و در برخی موارد با رعایت ادب آن را رد کنید.

گری کلر، نویسنده کتاب یک چیز دریافته است که پشت هر فرد موفق چیزی است که بر انتخاب‌های او و نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد. درک این موضوع به کارآفرینان کمک می‌کند تا با هدف افزایش بهره‌وری به جلو پیش روند. انجام چندین کار به طور همزمان برای انسان امری غیرممکن است و کمک چندانی نیز به ما نمی‌کند. مهم نیست چقدر زمان دارید، ما همه بشر هستیم؛ پهنای باند ما محدود است.  «نه گفتن» را تمرین کنید زیرا مانند هر چیز دیگری، هر چقدر آن را بیشتر تکرار کنید، برایتان آسان‌تر می‌شود. با نه گفتن می‌توانید روی آنچه برای دستیابی به موفقیت در یک حوزه لازم است، تمرکز کنید و آزادانه می‌توانید به نفع برند خود رفتار کنید. وقتی متوجه شوید که چه چیز برای شما مناسب است، باید از آن فرصت استفاده کنید تا زمانی که دیگر برای شما بازده زیادی نداشته باشد. رهبران مشهور تاثیرگذار هستند زیرا می‌دانند که توجه خود را به کجا معطوف کنند‌ و هر چقدر که بیشتر روی برتری در یک نقطه کانونی خاص کسب‌و‌کار تمرکز کنیم، بهتر به آن دست خواهیم یافت. بنیانگذاران می‌توانند با تقویت مجموعه مهارت‌ها کارهای بزرگ و مهمی انجام دهند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.