استارتاپ‌هایی که در سال جدید گل می‌کنند

0

‌سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شده است و زمان پیش‌بینی این رسیده که کدام یک از استارتاپ‌ها در دنیای صنعتی امروزه و در سال جدید طوفان به پا خواهند کرد.

در این میان نظرات کارشناسان دنیای استارتاپ‌ها می‌تواند راهگشا باشد. کارشناسانی که از آنها خواسته شد که با توجه به معیار‌های نوآورانه‌بودن، حجم سرمایه‌گذاری و… استارتاپ‌هایی را که گمان می‌کنند که در این سال پیش‌رو پیشرفت خوبی را دارند، معرفی کنند.

همچنین از آنان خواسته شد تا به طور خاص ‌روی استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که به صورت غیر‌متمرکز(‌فروش کالا یا خدمات به مصرف‌کنندگان و نه بازار) فعالیت دارند، تکیه بکنند.

استارتاپ‌هایی که در ادامه می‌بینید، استارتاپ‌هایی هستند که طبق عقیده کارشناسان از اقبال خوبی برخوردار خواهند شد.

  •  قلاب: داستانی به کوچکی گوشی تلفن همراه 

نام شرکت: هوک(Hooked)

ارائه‌دهنده: گیری لاک جاش المن(Greylock’s Josh Elman)

المن همچنین سرمایه‌گذار استارتاپ خود است.

سرمایه: ۳ میلیون دلار

نقش: استارتاپ هوک داستان‌ها را خلاصه كرده و آنها را در قالب پیام‌های کوتاه بازنویسی می‌کند.

علت انتخاب: این برنامه داستان‌ها را کوتاه کرده و در وقت خوانندگان صرفه‌جویی می‌کند. در نتیجه خواننده‌ها می‌توانند در زمان‌های تلف‌شده مثلا در صف‌های اتوبوس ‌یا در مترو داستان مورد علاقه‌شان را بخوانند. این شرکت در حال حاضر با تولید‌کنندگان ‌هالیوود برای کمک به شناسایی افرادی که در زمینه نوشتن استعداد خاصی دارند، همکاری می‌کند. قلاب همچنین توانسته است تا سرمایه‌گذاران جدیدی از دنیای فیلم و تلويزیون از جمله برادران وارنر و جرج سیلورمن را جذب خود کند.

  •  نام شرکت: رابین هود

ارائه‌کننده‌: گیری لاک جاش المن(Greylock’s Josh Elman)

المن همچنین سرمایه‌گذار استارتاپ خود است.

سرمایه: ۶۶ میلیون دلار

نقش: رابین هود یک برنامه رایگان خرید و فروش سهام است که تبادلات را آسان‌تر کرده است.

این برنامه علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا معاملات سهام به صورت رایگان انجام شود، این امکان را می‌دهد تا افراد حقوقی نیز به‌راحتی به خرید و فروش سهام بپردازند و بدون واسطه وارد این بازار بشوند. المن می‌گوید حذف هزینه‌های گران‌قیمت در معاملات بورس و سهام، انقلابی برای مالکیت سهام در هزاره سوم است. این برنامه واسطه‌ها را حذف کرده وخریدار و فروشنده را رو‌در‌روی یکدیگر قرار می‌دهد.

در شماره‌های آینده تعداد بیشتری از این نوع استارتاپ‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.