ابزارهای آنلاین حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو را بشناسید

0

به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس سئو، بازاریاب محتوا و هر موقعیت دیگری که در دنیای آنلاین و بازاریابی اینترنتی فعالیت کنید، نیاز به ابزارهای مختلف دارید تا بتوانید به اهداف خود برسید. اما نکته مهمتر این است که ابزارهای آنلاین حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو را بشناسید.

طبق تعریف اگر بخواهیم ببینیم دیجیتال مارکتنیگ چیست، باید بگوییم استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تحقق اهداف فروش و بازاریابی. افرادی که در حوزه بازاریابی آنلاین کار می‌کنند، در طول روز با ابزارهای مختلفی سر و کار دارند. برخی از کارشناسان این حوزه به طور عمومی و جامع فعالیت می‌کنند، برخی دیگر نیز در حوزه های مشخصی چون سئو یا محتوا متخصص هستند. گرچه فرقی نمی‌کند و آنها هم برای انجام کارهای خود با ابزارهای آنلاین مختلفی سر و کار دارند.

این موضوع در مورد شرکت‌ها نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال خیلی‌های web24 را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در ایران می‌شناسند، اما این شرکت در حوزه سئو، محتوا و حتی دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال و بخشی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ نیز به صورت تخصصی و حرفه‌ای مشغول ارائه خدمات است.

از آنجایی که این روزها بیشتر مخاطبان آنلاین هستند، در فرایندهای دیجیتال مارکتینگ، داشتن سایت یا حضور در شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند. به همین دلیل مباحثی چون سئو در قیف فروش یا همان Conversion Funnel تاثیر مهمی در جذب مخاطب و نرخ تبدیل آنها به مشتری دارد.

از این رو افرادی که به عنوان وبمستر فعالیت می‌کنند، به کمک انواع ابزار آنلاین مدیریت سایت به دنبال این هستند که بهترین تجربه کاربری را در اختیار مخاطبان قرار دهند و مشکلات را به حداقل ممکن برسانند. برخی از این ابزارها که اتفاقا اهمیت بسیار زیادی هم دارند، برای تحلیل سایت استفاده می‌شوند. شاید تصور کنید این ابزارها بیشتر مناسب سئو و بهینه سازی سایت هستند، اما این گونه نیست و نه تنها بخش‌های مختلفی برای آنها تعبیه شده است، بلکه برطرف کردن مشکلات این بخش، به تمام استراتژی‌های شما کمک می‌کند.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین، معروف‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای رایگان برای تحلیل سایت، رفتار و اقدامات کاربران، بررسی کمپین‌ها، حضور در شبکه‌های اجتماعی، تحلیل سایت و بسیاری از موارد دیگر است. این ابزار قدرتمند که توسط گوگل ارائه شده است برای مدیریت سایت و تحلیل کامل و جامع آن کاربردهای زیادی دارد.

گوگل سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل که پیشتر نیز به عنوان وبمستر تولز نیز شناخته می‌‌شد نیز یکی دیگر از پر کاربردترین ابزارهای آنلاین در حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو است که به کمک آن می‌توانید وضعیت عملکرد سایت را بررسی کرده و خطاهای احتمالی آن را برطرف کنید. البته این ابزار حرفه‌ای کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز ابزار دیگری است که به عنوان یک ابزار تبلیغاتی خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کنند به کمک گوگل ادز در کلمات کلیدی خود رتبه بگیرند، ولی برخی به اشتباه تصور می‌کنند سئو فقط همین کار است!

جت سئو

ابزارهای مختلفی برای بررسی سئو سایت و سرعت سایت وجود دارند که می‌توان به جی تی متریکس یا گوگل اینسایت اسپید اشاره کرد. ولی نکته مهم اینجاست که ما همیشه به دنبال یک ابزار جامع ایرانی بودیم که به صورت فارسی گزارشی جامع و تخصصی ارائه کند.

جت سئو حرفه‌ای‌ترین ابزار تحلیل سایت است که به کمک هوش مصنوعی و الگوهای مختلف یادگیری ماشین تمام موارد لازم برای مدیریت سایت و بهینه سازی آن را بررسی کرده و گزارشی کامل و دسته‌بندی شده را به شما ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.