موفقیت در بازاریابی ویدیویی

1

بازاریابی ویدیویی یکی از متدهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال بوده که این روزها مورد توجه بسیاری از فعالان این حوزه است. متخصصان بازاریابی محتوا اخبار جالبی از سال ۲۰۱۷ منتشر کرده‌اند که چکیده‌ تمامی این اخبار را می‌توان در عبارت «موفقیت در بازاریابی ویدیویی یعنی موفقیت در سئو» خلاصه کرد.

بازاریابی ویدیویی یکی از متدهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال بوده که این روزها مورد توجه بسیاری از فعالان این حوزه است.

متخصصان بازاریابی محتوا اخبار جالبی از سال ۲۰۱۷ منتشر کرده‌اند که چکیده‌ تمامی این اخبار را می‌توان در عبارت «موفقیت در بازاریابی ویدیویی یعنی موفقیت در سئو» خلاصه کرد.

حدود ۷۰ درصد از ترافیک مصرفی افراد در بستر وب، مربوط به محتوای ویدیویی است. بر همین اساس، بسیاری از وب‌سایت‌ها، در صفحه‌ لندینگ خود محتوای ویدیویی قرار می‌دهند که در نهایت نرخ تبدیل صفحه تا ۸ برابر افزایش خواهد یافت.

این اطلاعات به‌راحتی می‌تواند صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را وسوسه کند تا بخش قابل توجهی از فرایند بازاریابی محتوا را به بازاریابی ویدیویی اختصاص دهند.

اما لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که هر ویدیویی نمی‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را چند برابر کند. در ادامه‌ این مقاله نکاتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که می‌تواند تا حد قابل قبولی موفقیت در بازاریابی ویدیویی را تضمین کند.

 روی فروش تمرکز نکنید؛ داستانِ جذاب است که مخاطب جذب می‌کند

تمامی متخصصان حوزه‌ بازاریابی محتوا در خصوص نوع محتوای منتشرشده بر این عقیده‌اند که اگر محتوای منتشر شده توسط کسب‌و‌کار به صورت تبلیغات کلیشه‌ای باشد و صرفا روی فروش تمرکز کند، به مرور مخاطبان خود را از برند بیزار می‌کند. به همین دلیل، باید سعی کنید تا برند شما جزئی از این گروه نباشد.

بر همین اساس، برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی باید به دنبال سناریو‌هایی باشید که به جای تمرکز روی فروش، روی داستانی جذاب تمرکز کند.

برای تولید چنین محتوایی کافی است در گام نخست اصول نگارش محتوای متنی را به یاد بیاورید. در نگارش محتوای متنی، تمرکز روی ارزش ویژه‌ای است که برند به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در گام بعدی باید داده‌هایی که به مرور زمان از مشتریان خود به دست آوردید، استفاده کنید و نیازهای مخفی مشتریان را کشف کنید. معمولا این بخش تا اندازه‌ای بر پایه حدس و گمان شما شکل می‌گیرد.

 تنها ۱۰ ثانیه زمان باقی است

نکته حائز اهمیت در مورد مدت زمان اختصاص داده‌ شده توسط بازدیدکنندگان این است که یک بازدیدکننده از هر ۵بازدیدکننده، زیر ۱۰ ثانیه از دیدن ویدیو منصرف می‌شود.

در این مورد می‌توان تحلیل‌های متفاوتی ارائه کرد. اما اگر بخواهیم نیمه‌ پر لیوان را ببینیم، باید این مورد را اینگونه تفسیر کنیم که تمامی بازدیدکنندگان حداقل ۱۰ ثانیه از محتوای ویدیویی شما را تماشا خواهند کرد. به همین دلیل باید محتوای ویدیویی خود را همانند یک فیلم فوق‌العاده کوتاه ببینید.

برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی نیز باید محتوا را برای موتورهای جستجوگر سئو کنیم. تکنیک‌های بسیاری برای سئوی محتوای ویدیویی وجود دارد که بخش اعظم آن به کیفیت و سرعت پخش ویدیو مربوط می‌شود

اگر بخواهیم برای این ۱۰ ثانیه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با اصول بازاریابی محتوا و تولید محتوای ویدیویی در تضاد نباشد، به دو روش زیر خواهیم رسید:

اول اینکه باید تلاش کنیم تا پیام اصلی محتوا در ۱۰ثانیه اول به مخاطب منتقل شود.

در روش دوم نیز باید ۱۰ ثانیه‌ اول محتوای ویدیویی به گونه‌ای طراحی شود که اثری از تبلیغ و یا حتی عنوان و نشانه‌ای از برند در آن دیده نشود. اساس و بنیان روش دوم، تحریک کنجکاوی و درگیر‌کردن احساسات مخاطب است.

 لطفاتکراری و کسل‌کننده نباشید

در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی، محتوای ویدیویی تبلیغاتی پرطرفدار را بررسی کنید، بدون‌شک یک ویژگی در بین تمامی آنها مشترک است. این ویژگی یقینا چیزی جز جذابیت بالای آنها نیست. کمپانی کوکاکولا یکی از شرکت‌هایی است که به دلیل موفقیت در بازاریابی ویدیویی توانسته است مشتریان وفادار بسیاری به خود جذب کند.

 سئوی اختصاصی ویدیو را فراموش نکنید

در بازاریابی محتوا یکی از بخش‌های ثابت و همیشگی، بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر است که از آن با عنوان سئو نیز یاد می‌شود. برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی نیز باید محتوا را برای موتورهای جستجوگر سئو کنیم. تکنیک‌های بسیاری برای سئوی محتوای ویدیویی وجود دارد که بخش اعظم آن به کیفیت و سرعت پخش ویدیو مربوط می‌شود.

نکته دیگری که در سئوی ویدیو بسیار اهمیت دارد، متنی است که به همراه ویدیو به عنوان توضیح ویدیو منتشر می‌شود. این متن به دلیل کوتاهی، باید با دقت بسیاری نگارش شود. متن نگارش شده باید به گونه‌ای باشد که کلیدواژه‌های انتخابی بیشترین تطبیق را با محتوای ویدیویی داشته باشد.

 ویدیوی آموزشی همیشه جواب می‌دهد

یکی از روش‌هایی که می‌تواند موفقیت در بازاریابی ویدیویی را تضمین کند، آموزش مخاطبان است که نتایج پژوهش فرامحتوا در الکامپ نیز این موضوع را تایید می‌کند. 

مخاطبان برای دریافت محتوای آموزشی به وب‌سایت‌های متعددی رجوع می‌کنند. به عنوان مثال، در یک ویدیوی تبلیغاتی می‌توانید راهکارهای متعددی برای استفاده‌ بهینه از محصول یا خدمتی که قصد تبلیغ آن را دارید، به مخاطبان آموزش دهید. 

تولید محتوای ویدیویی با مضمون داستان موفقیت یکی از محصولات و یا حتی موفقیتی که یکی مشتریان با استفاده از محصول یا خدمت شما کسب کرده‌است، می‌تواند به عنوان مضامینی از این روش باشد.

اثرگذاری بالای محتوای ویدیویی، این ابزار را به شمشیری دولبه مبدل کرده که در صورتی که این ابزار به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند به برند کسب‌و‌کار آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری وارد کند.

۱ دیدگاه
  1. مصطفی می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار جذاب و خواندنی بود . واقعا در عصر امروز که سرعت اینترنت هم روز به روز در حال افزایش هست تبلیغات ویدئویی بهتر و بیشتر از تبلیغات دیگر اثر گذار است .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.