چگونه تن صدای برند خود را تغییر دهیم؟

0

بسیاری از ما در دوران کودکی خود تجربه‌ کرده‌ایم که چگونه تن صدا می‌تواند رابطه‌های ما را تحت تأثیر قرار دهد. اما این تاثیرگذاری تنها مربوط به ارتباطات پایه‌ای با اعضای خانواده و… نمی‌شود. برای بازاریابان محتوا، تن صدای برند معمولا چیزی بیش از فعل و انفعالات صوتی است.

بسیاری از ما در دوران کودکی خود تجربه‌ کرده‌ایم که چگونه تن صدا می‌تواند رابطه‌های ما را تحت تأثیر قرار دهد. اما این تاثیرگذاری تنها مربوط به ارتباطات پایه‌ای با اعضای خانواده و… نمی‌شود. برای بازاریابان محتوا، تن صدای برند معمولا چیزی بیش از فعل و انفعالات صوتی است.

تن صدای برند جنبه‌های مختلفی از استراتژی برندسازی ما را شامل می‌شود که از میان آنها می‌توان به مخاطب هدف و پرسونا، ویژگی‌های طراحی همچون رنگ و فونت، یک کلمه و یا جمله‌ای کوتاه که تصور خوانندگان از برند شما را شکل می‌دهد، اشاره کرد.

تن صدای برند شما چه تحریک‌آمیز باشد چه آرامش‌بخش، معمولا می‌تواند ویژگی برند شما را تشکیل دهد. بنابراین اگر از این موضوع هراس دارید که در برندسازی خود، تن صدای برند غیر‌دقیقی را خلق کرده‌اید که پیام شما را بیان نمی‌کند، در این مقاله می‌توانید درباره روش‌های بهبود وضعیت بیشتر بخوانید. در این مقاله سعی داریم به شما دلایل و روش‌های تغییر تن صدای برند را آموزش دهیم.

تن صدای برند چیست؟

تحقیق انجام‌شده توسط گروه Nielsen Norman نتایج جالبی درباره بازاریابی و تأثیر روی مخاطب نشان داد. این تحقیقات توانست نتایج قابل اندازه‌گیری شیوه انتخاب کلمات روی مخاطبان را اثبات کند. براساس این تحقیقات، ثابت شد چگونه یک پیام جدی و ساده می‌تواند به پیامی بامزه تبدیل شود که افراد را به خود جذب خواهد کرد.

به عنوان مثال، به صفحه معمول ارور ۴۰۴ سرور توجه کنید. بسیاری از اوقات ما با جمله‌ جدی و ساده‌ «با عرض پوزش، اما ما یک مشکل را برای ارائه‌ این صفحه تجربه می‌کنیم.» مواجه می‌شویم. اما تصور کنید جمله‌ «اوه، ببخشید، اما یک مشکل را در ارائه نتیجه‌ نهایی تجربه می‌کنیم.» چقدر به شکلی متفاوت می‌توانست مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد با وجود اینکه هردو جمله یک پیام دارند. در اینجا می‌بینیدکه تنها تغییر کلمات می‌تواند به شکلی جدی تأثیر روی مخاطبان را تغییر دهد.

چرا تن صدای برند را تغییر دهیم؟

شاید گاهی اوقات حس کرده باشید که محتوای تولیدشده‌ شما برای مخاطبان هدف بیش از حد شبیه به موعظه و جدی یا سبک‌بار است. بهترین روش برای درک این موضوع که تن صدای برند مناسب است یا خیر، توجه دقیق به تأثیر آن روی مخاطبان است.

چگونه تن صدای برند را تغییر دهیم؟

پس از اینکه متوجه شدید محتوای شما نیاز به ایجاد ارتباط و نزدیکی با مخاطبان هدف را دارد، راه‌های مختلفی برای انجام این تغییر تن صدای برند در فرایند برندسازی وجود دارد. قدم آغازین آن است که شما متوجه شوید چرا استراتژی کنونی نمی‌تواند مخاطبان هدف شما را به خوبی جذب کند.

شما همچنین باید همکاران خود را با استراتژی جدید آشنا و همراه سازید. در پایان، باید یک روند تغییر ظریف از تن صدای برند گذشته‌ خود داشته باشید و این تغییر در برندسازی به گونه‌ای باشد که به مخاطبان حس ناخوشایندی القا نکند.

۱- درک بهتر تن صدای برند کنونی شما

زمانی که می‌خواهید درمورد قسمت‌هایی از تن صدای برند کنونی که برای مخاطبان هدف و برندسازی مناسب نیستند تحقیق کنید، استفاده از سؤالات زیر برای آغاز می‌تواند مفید واقع شود. چگونه می‌توانید پرسونای مخاطب خود را تنظیم کنید؟ کلماتی وجود دارند که می‌خواهید به دایره واژگان محتوای خود اضافه و یا از آن حذف کنید؟ آیا راهی هست که بتوان از طریق آن به شکلی یک مقدار شخصی‌سازی انجام داد که تاکنون به آن توجه نکرده و یا به صورت استاندارد رها کرده‌اید؟ (همچون صفحه‌ ارور ۴۰۴) آیا استراتژی کلمات کلیدی شما تن صدای برند را دچار مشکل کرده است؟ آیا نیاز دارید که از شوخی استفاده کنید؟ و اگر نیاز به این موضوع دارید، چه نوع شوخی مناسب برندسازی شماست؟

زمانی که چندین حوزه‌ کلیدی که در آنها ضعف وجود دارد پیدا کردید، می‌توانید به شکلی بهتر برای تغییر تن صدای برند برنامه‌ریزی کنید.

۲- روند تغییر تن صدای برند

تغییر تن صدای برند در تمامی جنبه‌ها و کانال‌های بازاریابی شما از وبلاگ تا صفحات در شبکه‌های اجتماعی باید روندی آهسته و ثابت داشته باشد.

اگر تا مدت‌ها محتوای وب‌سایت شما جدی بوده است و ناگهان شروع به ارسال مقالاتی پر از شوخی و دوستانه کنید، می‌توانید مخاطبان خود را به کلی گیج کنید.

در نهایت، تغییر تن صدای برند می‌تواند جایگاه سازمان یا کسب‌و‌کار شما را بهبود بخشد. نزدیک‌شدن به مخاطبان می‌تواند به شما در برقراری ارتباطی بهتر کمک کند و نیاز‌های آنها را متوجه خواهید شد.

در این راه همکاری با تولیدکننده‌‌های محتوا برای پیاده‌سازی تغییرات اهمیت بسیار زیادی دارد و نتیجه‌ تغییرات در برندسازی را به موفقیت می‌رساند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.