بهترین کسب‌و‌کار کوچک سال

داستان موفقیت استارتاپ آموزش و بازی ورنون

0

آموزش می‌تواند قدرت ایجاد تغییر زندگی را در اختیار ما بگذارد. آموزش باعث تقویت دانش ما از جهان پیرامون شده و در همین حال به ما قدرت بهتر ساختن دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم‌ را می‌دهد. در این میان کسب‌و‌کارهایی مانند Veron Teach & Play نقشی حیاتی در انجام بهتر این فرآیند بازی می‌کنند.

کسب‌و‌کاری به نام آموزش و بازی ورنون را ماویس جکسون و دخترش لیندا با کمک یکدیگر راه‌اندازی کردند. خانم ماویس در زمان پایه‌گذاری این کسب‌و‌کار در سال ۱۹۹۰ درگیر کار به عنوان آموزگار بود اما نگران این نکته هم بود که محلی اختصاصی برای عرضه محصولات مورد نیاز کلاس‌های درس وجود ندارد.

این احساس نیاز بود که منجر به پایه‌گذاری کسب‌و‌کار آنها شد تا بتوانند شکاف و نیاز موجود در بازار در این زمینه را پر کنند. هدف آنها این بود که ابزار ارزشمند مورد نیاز کلاس‌های درس و آموزگاران را در کنار اسباب‌بازی‌های آموزشی تهیه و به مشتریان عرضه کنند. اینک پس از تقریبا ۳۰ سال کار در این زمینه، آموزش و بازی ورنون همچنان ادامه دارد و قدرتمندانه پیش می‌رود.

لیندا در این‌باره می‌گوید: مادرم این کسب‌و‌کار را پایه‌گذاری کرد تا بر نگرانی و نیاز خود به عنوان یک آموزگار غلبه کند چرا‌که کمبود منابع و ابزارهای لازم در این زمینه مانع کارش بود و در دسترس قرار گرفتن این ابزارها به او کمک می‌کرد که کارش را بهتر انجام دهد. لیندا ادامه می‌دهد: من و همسرم حدود ۱۵ سال قبل این کسب‌و‌کار را از والدینم خریده و آن را ادامه دادیم.

درست است که شما کارفرمای خودتان هستید و هر وقت که مایل بودید به خودتان مرخصی می‌دهید، اما هر وقت که کسی سر کارش حاضر نشد، شما باید بتوانید جای او را پر کنید

ما همچنان با پیگیری درخواست‌ها و نظرات مشتریان خدمات خود را عرضه می‌کنیم‌ و اینک به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به عنوان یک فروشگاه معتبر عرضه‌کننده ابزارها و بازی‌های آموزشی شناخته می‌شویم‌ و در کنار این امکان برگزاری جشن تولدهای دانش‌آموزان را هم ایجاد کرده‌ایم.

کسب‌و‌کاری که این خانواده اداره می‌کنند، جایگاه مناسب خود را یافته و با تمرکز روی اولویت دادن به رفع نیاز مشتریان راه موفقیت را باز کرده. آنها همچنین تلاش کرده‌اند تا پیرامون خود یک شبکه ارتباطی ایجاد کنند که این کار با استفاده از فیسبوک به خوبی دنبال شده است.

بازاریابی دیجیتال

با توجه به معیارهای دنیای دیجیتال و برنامه‌های تبلیغاتی برخط (آنلاین) می‌توان کارهای آنها در شبکه‌های اجتماعی را نمونه‌ای از ارزش‌آفرینی برای کسب‌وکاری دانست که شبکه قدیمی خود را با استفاده از ابزارهای جدید در خدمت توسعه کارش به خوبی ایجاد و حفظ کرده است.

گرچه در این میان تلاش آنها برای ارتباط صادقانه با مشتریان نکته کلیدی بوده. لیندا در این‌باره می‌گوید: ارتباط صادقانه به نظر ما به این معناست که سطحی از خدمات را به مشتریان عرضه کنیم که خودمان در مقام مشتری آن را می‌خواهیم.

برخورد شادمانه و همراه با لبخند برای یک کسب‌و‌کار جذاب‌ترین اقدام است. ما نتیجه این نوع برخورد را در انتخاب شدن‌مان توسط مشتریان و دریافت جایزه کسب‌و‌کارهای کوچک دیده‌ایم. همین بازخوردهاست که ما را ترغیب می‌کند توان بیشتری را صرف کارمان کنیم تا به سطوح بالاتری برسیم و دست از کار نکشیم.

کسب‌و‌کار لیندا «آموزش و بازی ورنون» در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت جایزه بهترین کسب‌و‌کار کوچک سال از طرف اتاق بازرگانی ورنون شد و در سال۲۰۱۷ عنوان بهترین کسب‌و‌کار سال را دریافت کرد. لیدا می‌گوید: مهم‌ترین نکته‌ای که به عنوان کارآفرین باید در نظر داشته باشیم، این است که کارآفرینی یک شغل از شنبه تا پنجشنبه و مخصوص ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر نیست.

درست است که شما کارفرمای خودتان هستید و هر وقت که مایل بودید به خودتان مرخصی می‌دهید، اما هر وقت که کسی سر کارش حاضر نشد، شما باید بتوانید جای او را پر کنید. باید مشتری و محصول خود را بهتر از هر‌کس دیگر بشناسید. باید آماده صرف وقت و کار زیاد باشید تا کسب‌و‌کارتان رونق بگیرد و به پیش برود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.