چالش سن بازنشستگی درمایکروسافت

0

در شرکت مایکروسافت محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند  که «توانمند‌سازی هر فرد و سازمانی را در روی این کره خاکی تضمین کند».  تلاش این شرکت برای بهبود سلامت مالی بلندمدت کارکنانش‌، گواهی بر این تعهد است. مایکروسافت با استفاده از استراتژی‌های خلاقانه که با برنامه‌های هنری- گرافیکی تلفیق شده است، ‌قصد دارد تا کارکنانش را به سمتی سوق دهد که بتوانند درآینده منابع مالی مورد نیازشان را تامین کنند.

این شرکت، به دلایل متعددی تمایل دارد که بهبود سلامت مالی طولانی‌مدت کارکنانش را تامین کند. سونجا کلن، مدیر مزایای بازنشستگی مایکروسافت می‌گوید: «مطالعات نشان داده است که افرادی با مشکلات مالی، بهره‌وری کمتری نسبت به دیگر کارکنان دارند.» با توجه به تحقیقات اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا، «شایع‌ترین گونه استرس، استرس مسائل و مشکلات مالی است که ۷ نفر از هر ۱۰ کارمند آمریکایی  اینگونه استرس را تجربه کرده‌اند.» به علاوه‌ طبق بررسی‌های مجله مزایا و منافع جهانی، منتشر‌شده در سال ۲۰۱۴،  اولین دغدغه کارگران بالای ۴۰ سال در آمریکا، میزان پاداش بازنشستگی است.

کلن اضافه می‌کند: «متوسط سن و میزان صرفه‌جویی در کاهش استرس مالی کارکنان در بازنشستگی نقش مهمی دارد. پس‌انداز‌کردن برای بازنشستگی در حالی‌که اولویت‌های دیگری نیز در زندگی وجود دارد، بسیار مشکل است. نیروی کار در مایکروسافت بسیار جوان است و بازنشستگی برای بسیاری از این افراد ممکن است بسیار دور به نظر برسد اما می‌توان با ایجاد یک فرهنگ کاری که در آن بر سلامت مالی تاکید شده است، بازنشستگی راحت و بدون دغدغه‌ای را برای کارکنان رقم زد.»

  •  رویکردی جامع به مسئله آمادگی برای بازنشستگی

تمرکز مایکروسافت بر سلامت مالی کارکنان را می‌توان در راستای حمایت‌های این شرکت به کارکنان خود، برای استفاده از خدمات بهداشت و درمان ارزیابی کرد. مانند بسیاری دیگر، شرکت مایکروسافت نیزرویکرد سنتی و مصرف‌کننده‌محور را به رویکرد برنامه‌های مراقبتی بهداشت و درمان تغییر داد. از آن زمان استراتژی شرکت به سمت بهبود سلامت جسمی کارکنان  تغییر کرد. به‌علاوه بر ایجاد حساب‌های پس‌انداز سلامت(HSAs) تاکید شده است.

ایجاد ارتباط بین سلامت مالی و سلامت جسمی کارکنان یکی از اولویت‌های مایکروسافت بوده است. تا سال ۲۰۱۳ شرکت مایکروسافت مجموعه رفتارهایی را که باعث افزایش سلامت جسمی و سلامت مالی کارکنان می‌شد‌، مورد بررسی قرار داد. پس از آن  با ارائه کردن مشوق‌های لازم به افراد، آنها را تشویق کرد تا اینگونه رفتارها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

هنگامی که بنیاد ارتباطات جهانی واتسون اطلاعات خود را در مورد (myFiTage)- یک برنامه مبتنی بر وب- به اشتراک گذاشت، کلن و تیم منابع انسانی مایکروسافت شگفت‌زده شدند. این برنامه، سنی را  مشخص می‌کند که در آن سن، افراد احتمالا منابع مالی لازم را برای بازنشستگی خواهند داشت. فیت ایج مشخص می‌کند که چگونه ایجاد تغییر در رفتارهای مرتبط با سلامت جسمی و همچنین داشتن مقدار کافی از پس‌انداز، می‌تواند این سن را افزایش و یا کاهش دهد.

  •  استفاده از برنامه فیت ایج

قابلیت برنامه در نمایش سن مناسب برای بازنشستگی بر اساس اقدامات خاصی مانند بهبود سلامت خود و افزایش استفاده از حساب‌های پس‌انداز سلامت و افزایش میزان پس‌انداز، کارکنان را متعجب خواهد کرد. برای مثال، وقتی فیت ایج سن مناسب بازنشستگی فردی را ۶۰ سال تخمین می‌زند، فرد می‌تواند با افزایش میزان پس‌انداز این سن را مثلا تا ۵۷ سال کاهش دهد.

 با کلیک‌کردن ‌روی دکمه «پیشنهاد یک طرح برای من»، کاربران الگوریتم را فعال کرده و این  الگوریتم با دریافت اطلاعاتی در زمینه سن، اولویت‌بندی و میزان پس‌انداز، زمان مناسب بازنشستگی را تخمین خواهد زد. اگر یک فرد ۴۱ ساله بخواهد در سن ۶۲ سالگی بازنشسته شود، می‌تواند با کلیک کردن بر دکمه «پیشنهادهاي مربی» و انجام تغییر در شیوه زندگی، در سن مورد نظر خود بازنشسته شود.

 کلن می‌گوید: «برنامه‌هایی که برای بازنشستگی همه افراد سن خاصی را پیشنهاد می‌دهند، در مایکروسافت کاربردی ندارد. ما به دنبال برنامه‌هایی تخصصی، درست مانند فیت ایج هستیم. این نرم‌افزار با استفاده از جمع‌آوری داده‌هایی شخصی و حتی محاسبه میزان پس‌انداز همسر و یا مقدار پولی که از طرف والدین ممکن است پرداخت شود، تلاش می‌کند تا به صورتی کاملا تخصصی، نتیجه دقیقی را به کاربران ارئه دهد.»

تیم کلن در سال‌های آتی نیزهمچنان به دنبال کمک به کارمندان مایکروسافت است تا سلامت مالی آنان را بهبود ببخشند. کلن بیان داشت: «ما با درس‌گرفتن از اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته و با نگاه به آینده و همچنین با مدد جستن از برنامه‌های تخصصی‌تر و یا حتی استفاده از مربیان ورزشی در شرکت، تلاش می‌کنیم  تا با فراهم‌آوردن  سلامت جسمی افراد، سلامت مالی آنان را نیز تامین کنیم.» برای بسیاری از کارگران بازنشسته در ایالات متحده هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی ۲۰‌درصد از حقوقشان را شامل می‌شود‌. این درحالی است که با سالم‌ماندن می‌توان در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

  •  حرف آخر

کلن می‌گوید: «در نهایت تمام این اطلاعات یعنی، سن مناسب بازنشستگی از نظر برنامه فیت ایج، انتخاب گزینه‌های بهتر برای سلامتی و یا روبه‌رو‌شدن با بن‌بست‌های مالی، همه می‌تواند راه‌حل‌هایی نه‌چندان سخت داشته باشد. آنچه سیستم اندازه‌گیری فیت ایج می‌گوید، این است که تنها با تغییراتی جزئی در شیوه زندگی می‌توان تاثیرات بزرگی را در زندگی فرد‌ ایجاد کرد.»

پیشنهادهاي کلن و تیم سلامتی واتسون به کارفرمایان برای درک ارتباط میان سلامت جسمی، سلامت مالی و سن مناسب برای بازنشستگی در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  •  مسیر را به کارکنان نشان دهید‌

این امر می‌تواند برنامه‌ریزی را برای آنان آسان‌تر سازد. بدون برنامه  فیت ایج درک اثرات رفتارهای مختلف و  تاثیر تغییر رفتارها بر سلامت جسمی و مالی دراز‌مدت ممکن است‌، دشوار باشد.

  •  ارائه مشوق به کارکنان برای استفاده از برنامه فیت ایج‌ 

تجربه نشان داده است افرادی که از این برنامه استفاده کرده‌اند، انگیزه بیشتری برای ایجاد تغییرات در شیوه زندگی خود داشته‌اند.

  •  بردقیق بودن برنامه تاکید کنید‌ 

اگر کارکنان از شما در مورد دقت برنامه سوال کنند و شما بر دقت آن صحه بگذارید، اعتماد آنان به برنامه دو‌چندان شده و مشوقی برای استفاده کارکنان از این برنامه ارائه کرده‌اید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.