پلتفرمی با ۵ میلیون خرده‌فروش

0

میتوان دیانپینگ (MeituanDianping) نسخه چینی گروپان یا یلپ است. پلتفرم آنلاین این استارتاپ به ۲۸۰ میلیون مشتری خود امکان می‌دهد تا در کسب‌وکار ۵ میلیون خرده‌فروش رزروهای خود را انجام داده، غذا سفارش دهند و بلیت سینما خریداری کنند. ارزش این استارتاپ تا‌کنون به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت قرار است از سرمایه‌گذاری‌های اخیر خود برای تامین بودجه تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل داده استفاده کند.

به علاوه، میتوان دیانپینگ در آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده ‌و همین امر موجب می‌شود که در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی حاضر در آمریکا قرار گیرد.

این استارتاپ در واقع یک وب‌سایت خرید گروهی چینی است که در آن می‌توان محصولات و خدمات خرده‌فروشی را پیدا کرد. دفتر مرکزی این شرکت در پکن واقع شده ‌و وانگ زینگ آن را در سال ۲۰۲۰ بنیانگذاری کرده است. وانگ یکی از بنیانگذاران فرایندستر، شیائومی و لاشو است. قبل از آغاز به کار وب‌سایت Meituan.com، وانگ شرکت‌هایی را بر اساس مدل‌های شرکت‌های اینترنتی آمریکا مانند فیس‌بوک، توییتر و غیره بنیانگذاری کرده بود. وب‌سایت این استارتاپ به نام Meituan.com پیشنهادهای خرید روز را با فروش وچر در قسمت خدمات و سرگرمی ارائه می‌دهد. تا ماه مه سال ۲۰۱۴ این شرکت ۵۰۰۰ کارمند داشت.

در سال ۲۰۱۵، میتوان با یک سایت خرید گروهی چینی به نام دیانپینگ ادغام شد و شرکت میتوان دیانپینگ را راه‌اندازی کرد. این شرکت بزرگ‌ترین پلتفرم تحویل آنلاین و در صورت تقاضای دنیا را دارد که در روز حداکثر ۱۰ میلیون سفارش و تحویل انجام می‌دهد. این مقدار در عرض ۶ ماه از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون رسیده بود. این شرکت تا ژوئن سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر فعال روزانه و ۶۰۰ میلیون کاربر ثبت شده داشت. وب‌سایت این خدمات waimai.meituan.com است.

در سال ۲۰۱۷، میتوان دیانپینگ اعلام کرد که یک خدمات اشتراک‌گذاری راننده ایجاد کرد. در آوریل سال ۲۰۱۸، این شرکت بزرگ‌ترین سیستم اشتراک‌گذاری دوچرخه چینی به نام موبایک را به مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار خریداری کرد. Meituan.com یک وب‌سایت تخفیف گروهی است که وچرهایی را از بازرگانان به فروش می‌رساند. این وب‌سایت بیشتر درآمد خود را از خدمات اپلیکیشن همراه کسب می‌کند. این شرکت قراردادهای شراکتی با بیش از ۴۰۰هزار کسب‌و‌کار محلی چینی دارد. میتوان پس از لاشو، ۵۵توان و ۵۸توان بزرگ‌ترین سهم بازار را از نظر درآمد در اختیار دارد.

میتوان که در شانگهای و پکن کار خود را آغاز کرده است، به سرعت در شهرهای رده دوم و سوم توسعه یافت و در سال ۲۰۱۵ تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر پیدا کرد. وب‌سایت این شرکت به یک شرکت غالب در چین تبدیل شد. آمارهای اولیه نشان می‌دهد که در اواسط دهه ۲۰۰۰ حدود ۲هزار شرکت فروش وچر وجود داشت و به دلیل رقابت شدید در این صنعت فقط تعداد کمی به عنوان بازیکنان اصلی ظهور پیدا کردند.

در سال ۲۰۱۴، این ۶۰ درصد از سهم بازار وب‌سایت‌های خرید گروهی در چین را به خود اختصاص می‌داد. این شرکت به طور کلی سرمایه اولیه‌ای معادل با ۱۲ میلیون دلار از سکوئیا کپیتال دریافت کرده است. در ماه مه ۲۰۱۴، شرکت جنرال آتلانتیک با دو سرمایه‌گذار دیگر ۳۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند.

میتوان یک پلتفرم خدمات زندگی محلی (آنلاین به آفلاین) چینی است که با بیش از ۲۴۰ میلیون مصرف‌کننده و ۵ میلیون بازرگان محلی از طریق مجموعه‌ کاملی از خدمات و محصولات تجارت الکترونیک وصل است. حدود ۳۵ میلیون نفر هر روز از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. میتوان یک پلتفرم خدمات «زندگی در سفر» را به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانند در مکان‌های مختلف از کل خدمات بهره‌مند شوند. بنابراین، اکنون ۷۰ میلیون کاربران کسب‌و‌کارهای هتلداری و مسافرتی در این پلتفرم هستند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.