۱۰۰۰ استارتاپ تا سال ۲۰۲۰ در اندونزی

پل دیجیتالی بین سنگاپور و اندونزی ساخته می شود

1

پارک دیجیتال نانگسا به‌منزله پل دیجیتالی بین سنگاپور و اندونزی است. این پارک دیجیتالی از طرح اندونزی برای ایجاد ۱۰۰۰ استارتاپ‌ جدید دیجیتالی تا سال ۲۰۲۰ پشتیبانی می‌کند.

پارک دیجیتال نانگسا در باتام خانه پیشروان اندونزی است که قصد دارند اکوسیستم استارتاپی این کشور را تقویت کنند. کسب‌و‌کارها در اندونزی روش‌هایی را برای یکپارچه‌سازی اقتصاد دیجیتالی و اقتصادی سنتی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل مرزی که اقتصاد دیجیتالی و اقتصاد سنتی را از هم متمایز می‌کند، هر روز بیشتر از قبل محو می‌شود.

در زمانی که کسب‌و‌کارها به سمت چارچوب‌های دیجیتالی روی می‌آورند، بهتر است درباره نحوه رسیدگی و مواجهه اقتصادهای مختلف با این تغییر تحقیق کرد. در جنوب شرق آسیا، تلاش‌ها برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتالی در تمام جنبه‌ها افزایش یافته است. برخی کشورها تحت حمایت طرح‌های دولتی هستند؛ سایرین روی پشتیبانی شرکت‌های مشهور معتبر تکیه می‌کنند.

در برخی موارد، بهترین پشتیبانی را جامعه استارتاپ فناوری انجام می‌دهد زیرا متخصصان و فعالان استارتاپی را گرد هم جمع می‌کند تا دیدگاه‌ها درباره نحوه مدیریت مدل‌های کسب‌و‌کار مختلف را به هم وصل کرده و به اشتراک بگذارد.

از همه مهم‌تر، این طرح‌ها به اطلاع‌رسانی و آموزش استارتاپ‌های در حال ظهور درباره نحوه بهبود محصولات خود کمک می‌کند. اندونزی با طرح‌های استارتاپی خود یک پایه و بنیاد مناسب را از طریق محتوا و آموزش ایجاد می‌کند.

یکی از برنامه‌های این کشور e27 آکادمی است. این برنامه آموزش سه‌روزه برای کمک به بنیانگذاران استارتاپ در مراحل اولیه برگزار می‌شود تا آنها بتوانند شرکت‌های خود را بسازند و اکوسیستم را جست‌وجو کنند. این آکادمی در جزیره باتام در اندونزی برگزار می‌شود.

بنیانگذاران استارتاپ در سراسر جنوب شرق آسیا همراه با معلمان و متخصصان در این برنامه شرکت کرده‌اند. پارک دیجیتال نانگسا به‌منزله پل دیجیتالی بین سنگاپور و اندونزی است. این پارک دیجیتالی از طرح اندونزی برای ایجاد ۱۰۰۰ استارتاپ‌ جدید دیجیتالی تا سال ۲۰۲۰ پشتیبانی می‌کند.

به علاوه، به دنبال پشتیبانی از توسعه بخش فناوری و ارتباطات و اطلاعات سنگاپور است. این پارک جایگاه مهمی را در بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا (اندونزی) دارد در حالی‌که دسترسی نزدیک به اقتصادهای سنگاپور و مالزی را نیز حفظ کرده است.

 نقش سیتراماس گروپ

یکی از موسساتی که پشتیبانی زیادی از آکادمی e27 کرده است، سیتراماس گروپ نام دارد. یک گروه متنوع از کسب‌و‌کارها که در سال ۱۹۸۰ بنیانگذاری شد.
صنایع زیر چتر کسب‌و‌کار سیتراماس گروپ عبارتند از: تولید تجهیزات میدان نفتی، کشتیرانی و تدارکات، توسعه زیرساخت خدماتی شامل پایانه‌های کشتی‌ها و بندرگاه، هتل‌ها و یک شرکت تولید فیلم و انیمیشن و نیز سایر حوزه‌ها در بخش هتلداری و صنعت تفریحی.

تنوع صنایع که آنها در آن کار می‌کنند، موجب شده است سیتراماس جایگاه بسیار مهمی را برای کمک به استارتاپ‌های در حال ظهور پیدا کند. این شرکت به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا با نحوه کسب‌و‌کار و بهبود محصولات خود آشنا شوند زیرا بسیاری از استارتاپ‌های جوان تجربه کافی در این زمینه ندارند.

پارک دیجیتال نانگسا یک بخش وابسته به سیتراماس است که یک پلتفرم مناسب برای ارائه طرح‌هایی مانند e27 آکادمی را ایجاد می‌کند. در کل، سیتراماس، پارک دیجیتالی نانگسا و اینفینیت استودیوس سه بازیکن اصلی در تفاهمنامه اندونزی است که به رشد اکوسیستم استارتاپی اندونزی کمک می‌کند.

این تفاهمنامه‌ شامل حوزه‌های متنوعی می‌شود اعم از: برنامه کاری صنعتی، تامین بودجه برای آموزش نیروی کار دیجیتالی، ایجاد فرصت‌های کاری مربوط به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حوزه‌هایی مانند هنرهای خلاقانه و مهارت‌های دیجیتالی، فرصت‌های شغلی برای استعدادهای اندونزیایی، فضاهای همکاری و نوآوری برای اشتراک‌گذاری دانش علمی و آکادمیک، برگزاری برنامه‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و آموزش فنی و حرفه‌ای و کنفرانس‌ها.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.