استفاده کره از هوش مصنوعی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی

بخش‌های بیوتک و مراقبت بهداشتی وارد بازار جهانی شده‌اند

0

بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان خوش‌آتیه‌ترین صنعت در چهارمین انقلاب صنعتی در حال ظهور است و با سرعت زیادی در سراسر دنیا رشد می‌کند.

دولت کره می‌گوید که توسعه داروی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و نوآوری در مراقبت‌های بهداشتی را جزو کارهای ملی خود برای چهارمین انقلاب صنعتی قرار داده است.

وزارت بهداشت و رفاه و سایر وزارتخانه‌های مربوطه در جلسه‌ای با حضور کمیته ریاست جمهوری راهبردها برای توسعه مراقبت‌های بهداشتی بر اساس چهارمین انقلاب صنعتی را نهایی کردند.

بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان خوش‌آتیه‌ترین صنعت در چهارمین انقلاب صنعتی در حال ظهور است و با سرعت زیادی در سراسر دنیا رشد می‌کند. صنعت مراقبت‌های بهداشتی از کسب‌و‌کارهای رشد جدید از قبیل درمان اختیاری بیماران با استفاده از هوش مصنوعی و اطلاعات ژنتیکی استقبال می‌کند. متخصصان به دنبال پشتیبانی دولت برای این بخش هستند تا آن را به عنوان یک موتور برای رشد نوآورانه این کشور تقویت کنند.

از ماه دسامبر سال گذشته، مسئولان کره یک کمیته ویژه مراقبت‌ بهداشتی را تشکیل دادند که متخصصان مدنی و مسئولان از وزارتخانه‌های مرتبط اعضای آن هستند تا درباره ویژن‌های آتی برای بخش مراقبت‌های بهداشتی و کارهایی که منجر به چهارمین انقلاب صنعتی می‌شوند، صحبت کنند.

دولت با استفاده از ویژن راهبردهای توسعه مراقبت‌های بهداشتی قصد دارد جامعه‌ای ایجاد کند که در آن همه با استفاده از فناوری‌های کره‌ای و پیشرو در بازار جهانی سالم باشند.

کارهای اصلی عبارتند از: تولید بیگ دیتا مراقبت‌های بهداشتی و عملیات به عنوان یک سیستم مدیریت آزمایشی، توسعه داروهای جدید با استفاده از هوش مصنوعی، تاسیس سیستم آزمایشی بالینی هوشمند، توسعه دستگاه‌های پزشکی هوشمند و تاسیس یک اکوسیستم نوآوری برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی.

طبق پروژه نمایش بیگ‌دیتای مراقبت بهداشتی، دولت داده‌های سلامت، پزشکی، ژنتیکی مربوط به ۳۰۰ فرد سالم و نجات‌یافتگان از سرطان را یکپارچه‌سازی و تجزیه و تحلیل خواهد کرد، تجربیات مراقبت بهداشتی را جمع‌آوری کرده و از داده‌ها برای توسعه داده‌های استاندارد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد.

همچنین دولت رقابت در توسعه داروی جدید را از طریق صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی افزایش خواهد داد. برای این کار، دولت می‌گوید که یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد می‌کند که می‌توان در تمام مراحل توسعه داروی جدید اعم از کشف ماده، آزمایش‌های قبل بالینی و نظارت هوشمند بر دارو از آن استفاده کرد.

به علاوه، دولت تصمیم گرفت تا متخصصانی را پرورش دهد تا بیگ دیتا را با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی جمع‌آوری کرده و مدیریت کنند. دولت کارمندان در شرکت‌های داروسازی را آموزش خواهد داد تا به آنها کمک کند با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی تحقیقات را انجام دهند. ساخت یک سیستم آزمایشی بالینی هوشمند هدف دیگر دولت کره است تا پشتیبانی از توسعه دارویی جدید را تقویت کند.

از طریق سیستم مدیریت آزمایشی بالینی، دولت به دنبال یکی‌کردن سیستم‌های مدیریتی مختلف در مراکز مختلف و بهبود کارآمدی و کیفیت آزمایش‌های بالینی از طریق توسعه شیوه‌های آزمایش بالینی نسل بعد است. در طول آزمایش‌های بالینی، دولت یک سیستم گواهی متقابل را برای هیات بررسی نهادی انجام خواهد داد.

توسعه دستگاه‌های پزشکی هوشمند

برای توسعه دستگاه‌های پزشکی هوشمند، دولت از تحقیق و توسعه پشتیبانی خواهد کرد و به ایجاد مقررات تقاضا و تسهیل امور کمک می‌کند. با بهبود سیستم بررسی فناوری پزشکی جدید، دولت یک ابزار مجزا برای ارزیابی ارزش‌های پتانسیل فناوری‌های پزشکی نوآورانه خواهد داشت. در خصوص دستگاه‌های پزشکی، دولت امکان می‌دهد تا محصولات جدید ابتدا وارد بازار شوند و ارزش‌های خلاقانه آنها را ارزیابی کنند.

سپس، تمام مراحل سرمایه‌گذاری در مراقبت‌های بهداشتی از تضمین ایمنی یک فناوری برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار تا جست‌وجوی رشد و بهبود سرمایه‌گذاری به طور چشمگیری متصل‌تر خواهند شد.

وزارت بهداشت و رفاه نیز قصد دارد بخش‌های سلامت منطقه‌ای را به بیمارستان‌ها پیوند دهد و از ساخت آزمایشگاه‌های میدانی برای تقویت تحقیقات مشترک بین بیمارستان‌ها و کسب و کارها برای تسریع در نوآوری پشتیبانی کند.

پارک نیونگ-هو، وزیر بهداشت و رفاه، می‌گوید: «صنعت مراقبت‌های بهداشتی به دلیل ظهور فناوری‌ها و خدمات جدید در حال تغییر است. بخش‌های بیوتک و مراقبت بهداشتی وارد بازار جهانی شده‌اند و قدرت فناورانه فوق‌العاده‌ای دارند. این بخش‌ها موجب افزایش سرمایه‌گذاری، صادرات و اشتغال‌زایی می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.