نحوه تبديل اختراع به يک محصول قابل بازاريابي

0

مردم هرروز چيزهاي جالبي اختراع مي‌کنند. برخي از اختراعات از روي نياز و برخي ديگر به طور تصادفي به است. وقتي به فکر ابداع چيزي هستيد، ممکن است اين تصور در ذهن شما باشد که چيزي را اختراع کنيد و سپس منتظر بمانيد تا مردم آن را بخرند. نکته اينجاست که فقط اين کافي نيست! اختراع يک چيز جديد هم هيجان‌انگيز و هم دشوار است. اگر نمي‌دانيد که قدم بعدي چيست، بهتر است به اين نکات براي تبديل ايده خود به يک محصول قابل‌بازاريابي توجه کنيد.

 

 ايده خود را مستند کنيد

اولين کاري که بايد انجام دهيد يادداشت کردن ايده‌هاي خود است. تمام جزئيات درباره ابداع خود را يادداشت کنيد و تمام نمودارهايي که برخي از موارد را توضيح مي‌دهند در آن بگنجانيد. سپس، از يک نفر بخواهيد تا به‌عنوان شاهد آن را امضا کند. اين‌گونه يک مدرک داريد که نشان مي‌دهد قبل از هر فرد ديگري آن محصول را ابداع کرده‌ايد.

 

 درباره آن تحقيق کنيد

پس از آن، بايد دريابيد که ابداع شما چقدر منحصربه‌فرد است. بايد ابتدا جستجويي اوليه انجام دهيد. اين کار را با يک کامپيوتر متصل به اينترنت مي‌توانيد انجام دهيد. تصور کنيد ايده شما منحصربه‌فرد است، سپس بايد مشخص کنيد که آيا براي ايده شما بازاري وجود دارد يا خير. از مردم سوال کنيد که آيا آن‌ها مايل هستند محصول حاصل از ايده شما را خريداري کنند يا خير.

 يک نمونه از آن بسازيد

در مرحله بعد بايد ايده خود را به واقعيت تبديل کنيد و يک مدل يا نمونه اوليه از آن بسازيد. اين نمونه اوليه مبناي محصول نهايي شما خواهد بود. نمونه اوليه فقط بايد نشان دهد که ايده شما کار مي‌کند. بايد آن را به سرمايه‌گذاران و خريداران بالقوه نشان دهيد.

 

 از آن محافظت کنيد

در اين مرحله بايد اختراع خود را ثبت کنيد. با اين کار مطمئن مي‌شويد که مالکيت حقوقي اين ايده به شما تعلق خواهد داشت.

 

 آن را توليد کنيد

سپس مي‌توانيد ساخت محصول نهايي را شروع کنيد. بايد يک کارخانه مناسب براي فرآيند توليد رهن کنيد. بهتر است روي سيستم‌هاي MES جديد سرمايه‌گذاري کنيد تا مطمئن شويد خط توليد به‌خوبي کار مي‌کند. ساير ملاحظات عبارت است از بسته‌بندي محصول و همکاري با حاملان براي ارسال محصول به مشتريان.

 

 آن را بفروشيد

مرحله آخر بازاريابي براي محصول است. شما بازار محصول خود را مي‌شناسيد اما چگونه مي‌توانيد با مشتريان بالقوه ارتباط برقرار کنيد؟

بايد يک راهبرد بازاريابي مناسب داشته باشيد. مي‌توانيد از تبليغات مطبوعاتي يا پوشش رسانه‌اي استفاده کنيد.

اگر می خواهید مراحل تولید محصولات استارتاپی را پیدا کنید و با ان اشنا شوید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.