مسافر واقعیت مجازی شوید

آیا واقعیت مجازی می‌تواند به حذف هزینه‌های سفر تجاری شما کمک کند؟

0

دنیایی را تصور کنید که به جای دریافت پیام‌های توصیه‌ای همچون «۳ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید» از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل، پیام «با ترک میز کارتان خود را اذیت نکنید» را دریافت کنید. آرتور ون هوف (‌Arthur van Hoff) مدیرعامل شرکت سینمایی Jaunt دیدگاه جالبی درباره آینده‌ کار با واقعیت مجازی و حذف هزینه‌های سفر تجاری دارد.

Jaunt با بهره‌گیری از واقعیت مجازی در جست‌وجوی واقعی‌کردن این پیام‎های توصیه‌ای است. اگر همانطور که ون هوف پیش‌بینی می‌کند تکنولوژی واقعیت مجازی محبوبیت زیادی را به دست آورد، می‌تواند به عنوان رقیب، شاید حتی یک تهدید، برای صنعت سفر و شرکت‌های حمل‎ونقل ظاهر شود. سفر برای تجارت با استفاده از فناوری‌های روز تغییرات زیادی خواهد کرد. در این مقاله ۵نکته‌ مهمی را بیان می‌کنیم که در این مورد باید در نظر بگیریم.

واقعیت مجازی سفر در حال رشد است

واقعیت مجازی دیگر تنها برای گیمرها نیست. بسیاری از شرکت‌های مرتبط با بازی‌های ویدئویی هم‌اکنون از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند. آنها با بهره‌گیری از واقعیت مجازی بازار جدیدی از مردم را هدف قرار می‌دهند که علاقه‌مند به استفاده از واقعیت مجازی برای رفتن به مکان‌هایی هستند که ندیده بودند.

برای مثال، صنعت گردشگری استرالیا از شعارهای تبلیغاتی وسوسه‌کننده مانند «مسافر واقعیت مجازی شوید» و «استرالیا مکانی است که شما احساس می‌کنید» برای فریب مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند، زیرا تنها پیش‌نمایش مقاصد را به مشتریان ارائه می‌دهد. شرکت‌های واقعیت مجازی و آژانس‌های مسافرتی در حال حاضر با آزمون و خطا به دنبال کشف روش‎های مناسبی هستند که باعث افزایش فروش سفرهای واقعیت مجازی می‌شود.

اتاق‌های کنفرانس واقعیت مجازی در حال حاضر وجود دارند

سفر بخش عظیمی از بودجه‌های کوچک و متوسط را به خود اختصاص می‌دهد. اگر واقعیت مجازی بتواند جایگزین سفر شود، از لحاظ نظری باعث ذخیره هزینه سفر می‌شود و شرکت‌ها می‎توانند مبلغ ذخیره‌شده را در کسب‌وکار اصلی خود سرمایه‌گذاری کنند.

فضای مشترک واقعیت مجازی در حال حاضر برای کاهش هزینه سفر ایجاد شده است. در فضای کار اشتراکی با استفاده از واقعیت مجازی دیگر شرکت‌ها برای قرار ملاقات‌ها و بازدید شعبه‎های بین‌المللی کسب‌وکارشان نیازی به سفر ندارند. این مسئله نه تنها در هزینه، بلکه در وقت افراد نیز صرفه‌جویی می‎کند.

فضای همکاری واقعیت مجازی را «واقعیت مجازی اجتماعی» می‌نامند. در واقعیت مجازی اجتماعی کاربران امکان حضور در فضای مجازی با دوستان یا همکاران خود را پیدا می‎کنند. صداقت واقعیت مجازی اجتماعی، فضای جمعی مشابهی را خلق کرده و از حسگرها برای تبدیل حالات و حرکات بدن شخص به کنش‌های «آواتار» خود استفاده می‌کند.

در مقاله‌ای که توسط مجمع اقتصاد جهان منتشر شد، یوسف عزیزالله، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Global Board Advisors Corporation پرسید: «آیا زمان آن نرسیده است که اعضای هیات‌مدیره برای جلسات هیات‌مدیره و جلسات فوری تبلیغاتی حضور داشته باشند؟» اگر ما از تکنولوژی واقعیت مجازی برای انجام جلسات کاری استفاده کنیم، در زمان و هزینه سرمایه‌گذاری شده و جلسات در مدت کوتاه‌تری انجام می‌گیرد.

سفر واقعیت مجازی ممکن است به شرکت‌های بزرگی توصیه شود که توانایی خرید و نگهداری «مزیت رقابتی» را دارند. همانطور که عزیزالله مطرح می‌کند «تغییر برای شرکت‌های کوچک» سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیزتری دارد.

سفر بخش عظیمی از بودجه‌های کوچک و متوسط را به خود اختصاص می‌دهد. اگر واقعیت مجازی بتواند جایگزین سفر شود، از لحاظ نظری باعث ذخیره هزینه سفر می‌شود و شرکت‌ها می‎توانند مبلغ ذخیره‌شده را در کسب‌وکار اصلی خود سرمایه‌گذاری کنند

این چیزی است که قبل از مجازی‌شدن همه مشتریان باید اتفاق بیفتد

در حال حاضر واقعیت مجازی در بازار به اندازه کافی برای جایگزینی تجربیات کاربران خوب نیست. هرچند ترکیب Oculus Rift و Google Cardboard باiPhone موثر هستند و می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، اما به‌ندرت کسی آنها را به زندگی واقعی ترجیح می‌دهد.

به نظر می‎رسد گوگل، به پیشرفت‌های فناورانه لازم برای تغییر در این صنعت دست یافته باشد. گوگل در محاسبات کوانتومی پیشرفت‌های بزرگی داشته است، تکنولوژی گوگل مهندسان را قادر به ساخت پردازنده‌های کوچک با قدرت پردازش رایانه‌ای می‌سازد. به محض اینکه تکنولوژی محاسبات کوانتومی گوگل برای تولید انبوه مناسب شد، واقعیت مجازی گامی بزرگ به جلو برمی‌دارد.

تجهیزات واقعیت مجازی در دست، کیفیت بالاتری دارد و شاید قادر به جایگزینی واقعیت حتی بیشتر از یک گوشی هوشمند باشد. این «سطح جدید» واقعیت مجازی منجر به راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن خدمات برای مصرف‌کنندگان و تاجران در مقیاس گسترده تا ۵سال آینده می‌شود.

جایگزینی سفر تجاری واقعی با سفر توسط واقعیت مجازی برای کسب‎وکارهای کوچک سخت‌تر خواهد بود

از آنجا که توسعه قدرتمند روابط عنصری حیاتی در موفقیت کسب‌وکارهای کوچک است، کسب‌وکارهای کوچک برای ملاقات با مشتریانشان باید سفر کنند و سفر فیزیکی برای ملاقات با مشتریان برای تجارت‌های کوچک سخت‌تر از ۵۰۰شرکت برتر است.

محدودیت بودجه یکی از دلایلی است که شرکت‌های کوچک نمی‌توانند سفرهای کاری زیادی را انجام دهند و همواره هزینه‌ در کسب‌وکارهای کوچک در اولویت است. با این وجود، افزایش مداوم بودجه سفرهای تجاری نشان می‌دهد که چقدر این مسئله برای مدیران کسب‌وکارهای کوچک مهم است. اگرچه تکنولوژی‌هایی مانند اسکایپ یا فیس‌تایم برای ملاقات مشتریان و شرکای کسب‌وکار وجود دارند اما ملاقات حضوری برای صاحبان مشاغل اهمیت بسزایی دارد.

چیزهایی وجود دارند که واقعیت مجازی قادر به تعویض آنها نخواهد بود

ملاقات حضوری سطحی از اعتماد را ایجاد می‌کند که تکنولوژی به‌سادگی توانایی شبیه‌سازی آن را ندارد. تعامل شخصی و نزدیکی فیزیکی انسان‌ها را با یکدیگر مرتبط می‌کند و در صورت مستحکم بودن این روابط، کسب‎وکارها به جلو حرکت خواهند کرد.

مسافرت کاری به منظور تجارت یا فرستادن کارمندان برای ایجاد تعامل، تعهد شما به شریک تجاری و مشتریان را نشان می‌دهد. ملاقات با مشتریان یکی از قوی‌ترین عبارات در زبان کسب‌وکار است . جایگزینی تمام این موارد با واقعیت مجازی یک چالش خواهد بود، اما ممکن است این اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.