عصرجدید درجذب سرمایه

0

ایده‌هاب به استارتاپ‌ها کمک می‌کند که کسب و کار خود را توسعه بخشند و در معرض دید سرمایه گذاران بیشتری قرار بگیرند تا بتوانند سرمایه مورد نیاز در مرحله رشد خود را از روش‌های مختلف جذب کنند

ایده‌هاب یک پلتفرم جذب سرمایه متمایز است که اهداف اصلی آن تسهیل فرآیند جذب سرمایه در مرحله رشد و دسترسی به سرمایه‌گذاری جایگزین در ایران است.

ایده‌هاب به استارتاپ‌ها کمک می‌کند که کسب و کار خود را توسعه بخشند و در معرض دید سرمایه گذاران بیشتری قرار بگیرند تا بتوانند سرمایه مورد نیاز در مرحله رشد خود را از روش‌های مختلف جذب کنند. ( از همکاری با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف تا خدمات ICO)

سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از پلتفرم ایده‌هاب برای دسترسی به معاملات باکیفیت(جذاب) و ارزیابی شده، استفاده کنند و در ابعاد مختلف در کسب و کارهایی که علاقه دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

ایده‌هاب توسط مهشاد سبحانی، فارع التحصیل رشته MBA از مدرسه Schulich، راه‌اندازی گردید. ایده‌هاب دارای تیمی متشکل از مشاوران و توسعه دهندگان بین المللی است که سخت در تلاش هستند تا راه حلی برای حل چالش‌های اکوسیستم استارتاپ‌های ایران ارائه دهند، چالش هایی که هم کارآفرینان و هم سرمایه‌گذاران درگیر آن هستند.

ایران دارای افراد جوان و با استعداد زیادی است، اما اکوسیستم استارتاپ‌ها و فضای سرمایه‌گذاری به دلایل مختلف دارای چالش‌های بزرگی، به خصوص در حوزه‌ی جذب سرمایه می‌باشد.

چالش اصلی: عدم دسترسی به معاملات با کیفیت(جذاب) ، نبود شفافیت و دقت در ارائه تیم ها

  1. عدم شفافیت باعث ایجاد تردید در تصمیم گیری سرمایه گذاران خرد برای سرمایه گذاری در استارتاپها در مراحل اولیه می شود. همچنین، عدم وجود تخصص کافی و محدودیت اطلاعات موجود در فضای آنلاین چالش کلیدی در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری است.
  2. دسترسی به معاملات با کیفیت(جذاب) یکی دیگر از چالش‌هاست. فقط تعداد کمی از سرمایه‌گذاران بزرگ به معاملات باکیفیت و در رقم های بزرگ دسترسی دارند و عموم مردم و سرمایه‌گذاران کوچک نمی‌توانند به معاملات جذاب دسترسی داشته باشند.
  3. معرفی مناسب، برای ایجاد جذابیت و دستاوردهای بزرگ برای استارتاپ ها ضروری است تا بتوانند سرمایه و رشد پیوسته را داشته باشند. برای استارتاپ های تازه تاسیس افزایش سطح آگاهی عموم نسبت به محصولات و خدماتشان، هزینه و منابع نسبتا بالایی نیاز است.

راه‌حل: یک پلتفرم شفاف برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران

  1. تمرکز و توانایی اصلی ایده‌هاب در تهیه بسته ارزیابی صلاحیت (due diligence) و همچنین ایجاد فهرستی از استارتاپ‌های برگزیده که توسط سرمایه‌گذاران خبره به درستی ارزیابی و تامین سرمایه شده‌اند.
  2. پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی به سرمایه‌گذاران جمعی (عموم مردم) و سرمایه‌گذاران سازمانی ) صندوق‌های جسورانه) امکان سرمایه‌گذاری در کسب و کار مورد علاقه‌شان را حتی با مبالغ کم فراهم می‌کند.
  3. پلتفرم سرمایه‌گذاری ایده هاب امکان ارائه آنلاین محصول یا خدمات را با استفاده از کمپین‌های سرمایه گذاری و بازارچه فراهم می‌کند، تا استارتاپ‌ها بتوانند سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنند.
ایده‌هاب
ایده‌هاب

خدمات و امکانات

پلتفرم ایده‌هاب به منظور حمایت از نوآوری و کارآفرینان و ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری شروع به کار کرده است.

  • مشاوره: تهیه بسته ارزیابی صلاحیت، توسعه کسب و کار، خدمات ICO و دیگر خدمات مشاوره حرفه ای.
  • سرمایه‌گذاری جمعی: سرمایه‌گذاری جمعی بر اساس پاداش، سهام و پروژه‌های “حرکت‌های خوب”
  • پلتفرم بازارچه: مکانی برای ارائه محصولات و خدمات نوآورانه
  • شبکه سرمایه‌گذار: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران شخصی و سازمانی

دستاوردهای ایده‌هاب (پروژه‌های بلاک‌چین، رویدادها)

از زمان شروع به کار پلتفرم ایده‌هاب در ۳ اسفند ۱۳۹۶ تا به امروز سه کمپین از پنج کمپین سرمایه‌گذاری جمعی موفق به جذب سرمایه کافی شدند. با نرخ موفقیت ۶۰٪ در مرحله اول، ایده‌هاب یک گزینه جذاب برای استارتاپ‌هایی است که نیاز به جذب سرمایه و افزایش کاربر دارند.

همچنین ایده‌هاب دارای مجموعه رویدادهایی به نام ایده‌فای است که هدف آن ساخت یک جامعه رو به رشد متشکل از استارتاپ‌ها و حامیان نوآوری در ایران و سرمایه‌گذارانی است که تجربیات و دانش خود را به اشتراک می‌گذارند.

رویداد رونمایی ایده‌هاب بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده داشت و سخنرانان این رویداد در مورد فضای استارتاپی ایران به بحث و گفتگو پرداختند، سخنرانان این رویداد از بزرگان و فعالان اکوسیستم استارتاپ‌های ایران بودند.

اخیرا ایده‌هاب یک نشست در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران برگزار کرد. رویکرد این رویداد بررسی فضای سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌های ایرانی بود و به بررسی روش‌ها و روندهای سرمایه گذاری فعلی از مرحله seed تا خروج سرمایه گذار پرداختند. پنلیست‌های این نشست از مدیران ارشد حوزه خدمات مالی و بزرگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایرانی و بین‌المللی و سبدگردان ها، کارگزاران و صندوق‌های خطر پذیر و متخصصین بلاک‌چین بودند.

ایده‌هاب همچنین در دیگر رویدادهای استارت‌‌آپ‌های ایران مانند فین‌استارز حضور داشت و یک کارگاه آموزشی با تمرکز بر فناوری بلاک‌چین و خدمات ICO برگزار کرد. همچنین ایده‌هاب حامی رویدادهای مختلف بلاک‌چین، هنر و سایر حوزه های  کارآفرینی بود.

از «پلتفرم بازارچه» و «حرکت‌های خوب» در نمایشگاه الکامپ رونمایی می‌شود

ایده‌هاب یکی از شرکت‌کنندگان الکامپ است که امسال برای نخستین بار در کنار دیگر شرکت‌های شناخته‌شده نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایران در این رویداد حاضر شده است.

تیم ایده‌هاب دو راهکار جدید خود را در الکامپ امسال رونمایی می‌کند: «پلتفرم بازارچه» و «حرکت‌های خوب»

پلتفرم بازارچه: خرید محصولات نوآورانه

«بازارچه»ی ایده‌هاب خدمات و محصولات نوآورانه‌ را با قیمت های ویژه برای فروش ارائه می‌کند. کاربران این امکان را دارند تا اولین کسانی باشند که کالاهای جدید کارآفرینان ایرانی را خریداری کنند.

«بازارچه» راه‌حل مناسبی برای کارآفرینانی است که الزاماً به دنبال تامین سرمایه نیستند اما می‌خواهند با شبکه گسترده‌ای از مشتریان پیشگام و ریسک پذیر در ارتباط باشند.

ایده‌هاب این قابلیت را با هدف ایجاد فرصتی برای عرضه راهکارهای نوآورانه ایرانی آنطور که شایسته هستند، راه اندازی می کند که بتوانند بازار و تعامل با مشتریان را تجربه کنند.

ما معتقدیم وجود پلتفرمی با راه حل‌های مختلف برای رفع انواع نیازهای یک استارتاپ می‌تواند بسیار جذاب باشد.

 «حرکت‌های خوب»: تامین مالی با حال خوب

«حرکت‌های خوب» یک مسئولیت اجتماعی از ایده‌هاب است، برنامه‌ای در راستای تامین مالی پروژه‌هایی طراحی شده که در جهت بهبود وضعیت اجتماع تعریف شده‌‍‌اند. هر فصل از سال ایده‌هاب یک کمپین جدید معرفی می‌کند که هر کس می‌تواند بنا به علاقه خود از آن حمایت کند.

این امکان فوق‌العاده و جدید راه‌حلی عالی برای سازمان‌های مردم‌نهاد مانند بنیاد ایپا است که به عنوان نخستین کمپین انتخاب شده است (کمپین ایپا در وب‌سایت ایده‌هاب فعال است). بنیاد ایپا در حال حاضر برای مرکز فنی و حرفه‎‌ای جازموریان به دنبال تامین منابع مالی است، موسسه‌ای آموزشی که هفت دوره، کارگاه آموزشی و مربی‌گری اصلی دارد که به منظور ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و کاهش بی‌کاری طراحی شده است.

ایده‌هاب با اشتیاق به دنبال اتصال ایده‌های بزرگ و منابع مورد نیاز برای پیاده‌سازی این ایده‌هاست و در ادامه اضافه شدن «حرکت های خوب» به ایده‌هاب اتفاقی هیجان‌انگیز است.

در راستای رونمایی از این محصولات، ایده‌هاب فعالیت‌های متنوعی را از قبیل برگزاری مسابقه در غرفه نمایشگاهی الکامپ تدارک دیده است. این فرصتی است مناسب برای کسانی که علاقه‌مند به یادگیری درباره استارتاپ‌ها، تامین مالی جمعی، بلاک‌چین و ICO هستند یا برای کسانی که دغدغه گسترش و توسعه شبکه ارتباطی خود را دارند.

قابل اعتماد ترین پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی برپایه سهام، شبکه‌های اجتماعی و الکامپ را دنبال کنید (سندیکای سرمایه گذاری ICO و بلاک چین و غیره …)

جذاب‌ترین بخش های جدید ایده‌هاب در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.

این استارتاپ پویا در حال آماده سازی برای رونمایی از سرمایه گذاری جمعی سهام محور خود می باشد.

ایده هاب آینده ای را متصور است که در آن سرمایه گذاری روی یک استارتاپ، یک فرصت منحصر به فرد برای عده محدودی از افراد نیست، بلکه یک فرایند شفاف و سودآور برای همه است. آینده ای که در آن کارآفرینی به دلیل خلاء مالی و ارتباطی و فقدان اطلاعات مورد نیاز، محدود نمی شود. آینده ای که در آن اکوسیستم سرمایه گذاری جایگزین یکپارچه تر و شفاف تر است. برای افرادی که دارای ایده های جذاب و اشتیاق اجرای آن‌ها را دارند، می توانند به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

ایده هاب در حال ترکیب تکنولوژی روز و شبکه بین المللی خود به منظور ارائه شفاف‌ترین و قابل اعتمادترین راهکار سرمایه‌گذاری جمعی برای استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران است.

سرمایه گذاری جمعی سهام محور ایده هاب، مالکیت در سهم های کوچکتر استارتاپ ها را آسان تر و برای تمام افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری هستند، ممکن می‌کند.

ایده هاب، یک پلتفرم همه کاره برای نوآوری است.

این پلتفرم سرمایه گذاری، انواع سرمایه گذاری جمعی (پاداش، سهام و مسئولیت اجتماعی)، بازارچه و خدمات مشاوره را با یکدیگر ترکیب می کند و هدف از این کار حصول اطمینان از دریافت منابع، سرمایه و در معرض نمایش قراردادن هر چه بیشتر استارتاپ‌های کارآفرینان ایرانی است.

این پلتفرم نوپا و همه کاره دقیقا همان چیزی است که اکوسیستم ایرانی برای ارتقا کارآفرینی و پیشبرد نوآوری، نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.