شیوه صحیح راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

0

شیوه صحیح راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی چیست‌؟ این سوال می‌تواند سرآغاز یک زندگی تازه برای شما باشد و شما را از شرایط فعلی به یک کارآفرین تبدیل کند‌. در اینترنت با جست‌وجو‌های متعدد شما با موضوعات و نظر‌های زیاد و غالبا متفاوت رو‌به‌رو می‌شوید و این حجم زیاد داده‌های متفاوت می‌تواند حتی شما را برای ایجاد یک فعالیت جدید منصرف کند اما نگران بالا بودن حجم اطلاعات نباشید. در این نوشته شما شیوه ابتدایی و صحیح راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی و ابزار و نیازمندی‌های پایه را خواهید آموخت . به این موضوع دقت داشته باشید که برای ایجاد کسب‌و‌کار اینترنتی لزوما شما نیازی به دانستن ‌ کدنویسی، تخصص،  سرمایه  بالا، داشتن انبار، داشتن پرسنل‌های زیاد ندارید. تعجب نکنید! به همین سادگی است اما داشتن طرح و برنامه برای بقای کسب‌و‌کار شما الزامی است. در واقع شما می‌توانید هر یک از این موارد را به متخصص این امر بسپارید و نیازی نیست وقت خود را برای یادگیری این موارد بگذارید . در کسب‌و‌کار‌های نوپا یا همان استارتاپ‌ها، داشتن استراتژی کارآمد و تیم خوب و قوی پایه و اساس  برای پیشرفت کار محسوب می‌شوند. سعی کنید برای کار خود استراتژی انعطاف‌پذیری را در ابتدای کار در نظر بگیرید تا در ادامه کار با پخته‌شدن و رشد کردن کار شما دارای یک ساختارو یک چارچوب شود.

 بد نیست چند نکته را در همین باره بدانید : 

  •   درآمد مستقیم و غیر‌مستقیم 

برای ایجاد یک کسب‌و‌کار ابتدا باید دید در چه حوزه‌ای می‌توانید کسب درآمد داشته باشید و آیا می‌خواهید در زمینه‌ای که در آن تخصص دارید، کار کنید و یا می‌خواهید از بستر ثانویه برای کسب درآمد استفاده کنید که لزوما می‌تواند برای شما هم نباشد، اولی کسب درآمد مستقیم و دومی غیر‌مستقیم است.

  •   دیدگاه خود را منطقی کنید

برخی ‌تصور ‌می‌کنند که ایجاد یک وب‌سایت و دادن خدمات در آن بسیار آسان و بی‌درد‌سر است که البته لزوما اینطور نیست و چه‌بسا به‌مراتب سخت‌تر و طاقت‌فرسا‌تر هم باشد. شاید یکی از ویژگی‌های مهم این طرز تلقی  را می‌توان بی‌قید بودن در مکان و زمان دانست که این امر هم به معنای ساده‌بودن نیست، بلکه متفاوت‌بودن است. 

  •   وب‌سایت اصولی طراحی کنید

داشتن یک وب‌سایت با طراحی حرفه‌ای می‌تواند شما را با دیگر رقبا متفاوت کند. داشتن یک وب‌سایت بر پایه user friendly بودن می‌تواند مخاطبان شما را  بیشتر درگیر کند تا در وب‌سایت شما بمانند. از راه‌اندازی یک وب‌سایت ارزان و آماده بپرهیزید.

اگر شما در شرایطی هستید که امکان طراحی و‌ب‌سایت را ندارید، می‌توانید از ابزار‌های رایگان مانند وبلاگ‌ها برای ایجاد و شروع استفاده کنید. هدف این است که به کاری که دارید ایمان داشته باشید و  برای بهتر‌شدن و تغییر  مراحل را طی کنید. 

  •   اپلیکیشن مهم‌ترین رکن کار

من معتقدم داشتن اپلیکیشن می‌تواند شما را به دستان مشتریانتان نزدیک‌تر کند تا  همیشه در کنار آنها باشید و هر زمان به گوشی خود نگاه می‌کنند، رد پای شما را ببینند. داشتن اپلیکیشن می‌تواند ارتباط بهتر و اصولی‌تری بین شما و مشتری شما ایجاد کند. 

  •   دامین معرف شما

دامنه – آدرس الکترونیکی- وب‌سایت شما همان درب ورود به دنیای کسب‌و‌کار شماست. داشتن دامنه‌ای که بتواند مخاطبان را درگیر کند و در ذهن آنها ماندگار شود، می‌تواند در موفقیت کسب‌و‌کار شما نقش اساسی داشته باشد.‌ دقت داشته باشید با طرح و برنامه کار خود را آغاز کنید تا در ادامه راه بتوانید تصمیمات درست در رشد کسب‌و‌کارتان بگیرید. 

این موارد برخی از مهم‌ترین شیوه‌هایی است که در ابتدا برای کسب‌و‌کار خود باید بدانید  و خود را ملزم به رعایت آن بکنید. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.