بچه‌های استارتاپی هنگ‌کنگ سرمایه ندارند

مردم هنگ‌کنگ تمایل دارند خانه بخرند و پول‌هایشان را در بانک سرمایه‌گذاری کنند!

0

هنگ‌کنگ قصد دارد به یک مرکز منطقه‌ای برای نوآوری و فناوری تبدیل شود زیرا در تلاش است تا اقتصادی ایجاد کند که فقط بر ملک و امور مالی تمرکز نداشته باشد. این شهر ۳٫۶ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در دانشگاه‌های و صنعتی‌سازی جهت نوآوری و فناوری اختصاص داده است.

طبق نتایج یک نظرسنجی، اکوسیستم استارتاپی هنگ‌کنگ نیاز فوری به تغییرات فرهنگی دارد تا بتواند با همتایان منطقه‌ای خود رقابت کند زیرا استارتاپ‌های نوپای این شهر هنوز با دسترسی محدود به سرمایه خصوصی و استعدادها دست و پنجه نرم می‌کنند.

هنگ‌کنگ از نظر تامین بودجه خصوصی، در بین ۱۰ همتای منطقه‌ای خود اعم از سنگاپور، پکن، شنژن و توکیو رتبه آخر را دارد در حالی‌که طبق شاخص استارتاپ هنگ‌کنگ که مطلوب‌بودن محیط‌های کسب‌و‌کار آسیایی را بررسی می‌کند، در کل رتبه نهم را کسب کرده است.

ریموند مک، بنیانگذار و مدیر اجرایی جامعه کارآفرینی محلی اینترلینک، می‌گوید: «فرهنگ نقش حساس و مهمی را در توسعه اکوسیستم فناوری ایفا می‌کند‌ و کسب‌و‌کارها در هنگ‌کنگ‌ و عموم مردم هنوز باید اطلاعاتی را درباره نحوه ارزش‌آفرینی فناوری در صنایع مختلف و جامعه کسب کنند.»

وقتی سرمایه‌گذاران این شهر روی ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند و مردم به بانکداری‌ها روی می‌آورند، اکوسیستم استارتاپی هنگ‌کنگ با مشکلات مواجه خواهد بود مگر اینکه دیدگاه مردم تغییر کند. این نظرسنجی که توسط اینترلینک و دانشگاه هنگ‌کنگ صورت گرفت، از ۲۳۳ استارتاپ در مراحل اولیه فعالیت آنها رأی‌گیری کرد.

ایجاد مرکز منطقه‌ای نوآوری

هنگ‌کنگ قصد دارد به یک مرکز منطقه‌ای برای نوآوری و فناوری تبدیل شود زیرا در تلاش است تا اقتصادی ایجاد کند که فقط بر ملک و امور مالی تمرکز نداشته باشد. این شهر ۳٫۶ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در دانشگاه‌های و صنعتی‌سازی جهت نوآوری و فناوری اختصاص داده است.

این بودجه جدید به بودجه تخصیص داده شده برای نوآوری در بودجه سال ۲۰۱۹ دولت در حوزه بیوتک، هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و فین‌تک و نیز بودجه تخصیص داده شده برای پشتیبانی از صنایع فناوری در سال گذشته اضافه خواهد شد.

در ماه مه دولت هنگ‌کنگ اعلام کرد که برنامه‌ای برای جذب استعدادهای فناوری خارجی در این شهر دارد. بیش از ۷۰۰ شرکت در مراکز نوآوری محلی هنگ‌کنگ اعم از پارک‌های علم و فناوری هنگ‌کنگ و سایبرپورت از این برنامه آزمایشی سه‌ساله استفاده کردند. در سال اول، حداکثر ۱۰۰۰ نفر برای کار در حوزه بیو‌تک، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، روبات، تحلیل داده، فناوری‌های مالی و علوم ماده در هنگ‌کنگ پذیرفته شدند.

دولت همچنین به کسب‌و‌کارهای واجد شرایط بودجه خواهد داد تا حداکثر ۲نفر دارای مدرک دکترا در رشته علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضیات را استخدام کنند. هر یک از آنها به مدت ۲سال ۴۰۰۰ دلار در ماه کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

با این حال، نظرسنجی نشان داده است که یک شکاف بین پشتیبانی دولت و مزایای واقعی یا مزایای پیش‌بینی‌شده‌ای که اکوسیستم استارتاپی هنگ‌کنگ دریافت می‌کنند، وجود دارد.

ویلسون وانگ، مدیر اینترلینک، می‌گوید: «نوآوری، استارتاپ‌ها، فناوری؛ اینها کلیدواژه‌هایی در سخنرانی‌های سیاستمداران هستند اما اطلاعات دولتی معمولا در دسترس نیست. جامعه استارتاپی معتقد نیست که تغییر ضروری است. دولت باید بتواند یک خدمات یکجا به کارآفرینان ارائه دهد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.