ساعتی برای آموزش

0

شروتی میشرا، متخصص بازاریابی دیجیتال، پیشرو در آموزش الکترونیک  و آموزش همراه 

از نظر من آموزش نیروی تازه‌وارد، عملیاتی مستمر و مداوم است. نمی‌توان برای آموزش فرد تازه ضرب‌الاجل دو هفته، دو ماه و یا از این قبیل را در نظر گرفت. تخصیص زمانی مشخص برای آموزش افراد امری است دشوار و بعضا غیرممکن. چراکه آموزش امری است وابسته به موضوع. آموزش نیروی کار به همان میزان که به محتوای آموزش بستگی دارد، همان‌قدر هم وابسته به توانایی و سبک و سیاق این نیرو است. اما تنها نکته‌ای که در این میان می‌توان قاطعانه راجع به آن سخن گفت این است که بهترین و موثرترین راه آموزش در حین کار است. آموزشی مداوم که زمان مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

چالش دیگری که شرکت‌ها در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندان تازه خود با آن مواجه هستند، هزینه برگزاری این نوع کلاس‌هاست. در این دوره هزینه برگزاری و مهیا کردن کلاس‌ها از یک طرف و هزینه حقوق کارمندان تازه‌وارد از طرف دیگر به شرکت محول می‌شود. این در حالی است که این کارمندان تازه‌کار تا زمان اتمام کلاس‌ها قادر به درآمدزایی برای شرکت نخواهند بود.

از طرفی با نگاهی به دنیای تکنولوژی و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روش‌های آموزش و از طرفی با توجه به پراکنده شدن نیروی کار در سراسر دنیا و ارتباط با آنان از طریق اینترنت و دنیای مجازی، ایجاد نیروهای کار از راه دور و تیم‌هایی که از طریق اینترنت و از راه دور شکل می‌گیرند، ارتقای روش‌های سنتی به روش‌های الکترونیکی و اینترنتی مانند آموزش الکترونیک و آموزش همراه امری است ضروری و مقرون‌به‌صرفه. در آموزش‌های الکترونیک هریک از کارمندان در محل کار خود یا در منزل می‌تواند با دسترسی به یک رایانه متصل به شبکه اینترنت اقدام به یادگیری مطالب آموزشی کند. در آموزش همراه، هریک از افراد می‌توانند در هر شرایطی از طریق تلفن همراه متصل به اینترنت به فراگیری آموزش‌ها بپردازند. این نوع آموزش به میزان قابل‌توجهی کم‌هزینه‌تر برای شرکت و به‌صرفه‌تر از لحاظ زمان برای کارمندان تازه‌وارد است. چراکه این کارمندان می‌توانند در طول این دوره آموزشی به کار سابق خود مشغول باشند و در عین حال بار پرداخت حقوق این کارمندان در طول مدت آموزش از دوش شرکت برداشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.