رمز موفقیت بازاریابی در پیگیری آن است!

0

فرایند بازاریابی با ارائه محتوای تبلیغاتی پایان نمی‌پذیرد و آن چیزی که موفقیت این فرایند را تضمین می‌کند، پیگیری است؛ بدین معنا که شرکت‌ها و تولیدکنندگان نباید بعد از تولید محتوای تبلیغاتی خود و تحویل آن به مخاطبان رهایش کنند، بلکه با پیگیری تبلیغ خود باید بتوانند میزان اثرگذاری آن را بر مخاطبان بسنجند و حتی با پیگیری مناسب، بر دایره مصرف‌کنندگان خود نیز بیفزایند؛ یعنی ممکن است مشتریانی باشند که در لحظه اول از محصولات این گروه استقبال نکنند اما با داشتن یک پیگیری مناسب می‌توان به معرفی بهتر محصولات خود پرداخت و در نتیجه آن افراد را به مشتریان آن برند تبدیل کرد. به همین منظور در ادامه پنج استراتژی موثر را که در فرایند پیگیری تاثیرگذار هستند، معرفی می‌کنیم:

  •  تحویل آسان کالا

بعد از اتمام فروش، دسترسی آسان به محصول یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در جلب رضایت مشتری است، خصوصاً در خریدهای اینترنتی که محصول مورد نظر بلافاصله به دست مشتری نمی‌رسد، این نکته بسیار اهمیت می‌یابد. بهتر است بعد از فروش و ارسال محصولات، از طریق ای‌میل یا شماره تلفن با مشتریان تماس بگیرید و از تحویل درست و به‌موقع محصول مطمئن شوید. انجام چنین راهکاری باعث بالاتر رفتن اعتماد مشتری و جلب رضایت او می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در جهت حفظ و بازگشت مشتری، بسیار کارآمد باشد.

  •  پشتیبانی مشتریان

هر چقدر هم که یک برند برای محتوای محصولات خود تلاش کند، باز ممکن است مشتریان پرسش‌هایی در رابطه با محصولات مذکور داشته باشند. بنابراین داشتن یک تیم خدماتی که به طور تمام‌وقت پاسخگوی مشتریان باشد، یکی از مهم‌ترین راهکارهای فرایند پشتیبانی به شمار می‌رود. این پاسخگویی می‌تواند از طریق تلفن، ای‌میل یا گفت‌وگوی آنلاین صورت پذیرد و مطمئناً افرادی که در این تیم خدماتی استخدام می‌شوند، باید تخصص لازم را در رابطه با محصولات مورد نظر داشته باشند.

  •  فرستادن اطلاعات مثبت

جالب است بدانید فرایند پیگیری تنها در تحویل درست محصول یا پاسخگویی به مشتریان خلاصه نمی‌شود، بلکه داشتن یک ارتباط دائم با مشتریان جهت آگاه کردن آنها از موفقیت‌های شرکت نیز می‌تواند یکی دیگر از راهکارهای پیگیری باشد. فرستادن ای‌میل‌هایی با محتوای داستان‌های موفقیت‌آمیز، نظرات مشتریان دیگر، مطالعات موردی در مورد محصولات و غیره نیز می‌تواند در پیگیری تبلیغات و بازاریابی بسیار موثر باشد.

  •  ارائه خدمات اضافی

این راهکار به‌خصوص در جذب مخاطبان جدید و همچنین بالا بردن وفاداری مشتریان قدیمی بسیار تاثیرگذار است. دنیای دیجیتال انجام چنین راهکارهایی را آسان‌تر کرده است؛ به این معنا که با فرستادن ای‌میل‌های مختلف به مخاطبان، می‌توان خدمات ارائه‌شده از طریق کمپانی را به اطلاع آنها رساند. خدمات مذکور نیز می‌توانند شامل محصولات مکمل، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انجام مسابقات و غیره باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.