دیپلماسی استارتاپی فرانسوی‌ها

0

اقتصاد دیجیتال، پویاترین بخش اقتصاد در دنیاست. توسعه بین‌المللی شرکت‌های دیجیتالی فرانسه و جذابیت قلمرو ملی برای شرکت‌های خارجی، جزو اولویت‌های این کشور به‌شمار می‌رود.

حدود ۱۰ شرکت فرانسوی در سطح جهانی در حوزه مخابرات و بخش نرم‌افزار وجود دارند، در حالی که کسب‌وکار‌های دیجیتالی جدید (شهر پایدار، مسکن و حمل‌ونقل هوشمند، بهداشت الکترونیک) محرک‌های رشد را در اختیار هزاران شرکت‌ کوچک و متوسط نوآورانه در فرانسه قرار می‌دهند. با وجود پنج مرکز نوآوری دیجیتال که هم‌افزایی محلی را بین بخش‌های تحقیقاتی و خصوصی تسهیل می‌کنند و شبکه زیرساخت‌های ارتباطی بین بهترین‌های دنیا از نظر کیفیت، دسترسی، کارآمدی و رقابت، فرانسه یک مکان کاملا جذاب به‌شمار می‌رود و در حال حاضر ابرقدرت‌های دیجیتالی را از خارج از کشور به سمت خود جلب می‌کند.

به‌علاوه این کشور به مسائل حاکمیت مطرح‌شده توسط فناوری دیجیتال از قبیل حکومت اینترنت، دفاع از آزادی‌های اولیه، ظرفیت نفوذ هنجاری، سیاست‌های صنعتی و فناوری‌ها، مالیات، زیرساخت‌های اصلی و امنیت سایبری، به دقت توجه می‌کند. اینترنت روی تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داخل جوامع تاثیر می‌گذارد و ماهیت بین مرزی آن، موجب ظهور روابط بین‌المللی جدید بین سهامداران و توازن قدرت جدید می‌شود. اینترنت، به‌عنوان ستون فقرات سیستم دیجیتالی، به نوعی قدرت برای تمام کشورها تبدیل شده است.

نقش وزارت امور خارجه فرانسه

وزارت خارجه فرانسه بر اساس فناوری دیجیتالی اقدامات لازم را انجام داده است و به‌طور روزانه در مکالمات اروپایی و بین‌المللی برای تقویت و ترویج یک فضای دیجیتالی ایمن که در آن حقوق اصلی رعایت می‌شود و توسعه و رشد وجود دارد، فضایی که تمام سهامداران اینترنتی در آن بر مبنای اصول دموکراسی و قوانین مشخص و شفاف رفتار می‌کنند، شرکت دارد.

دستگاه دیپلماسی فرانسوی‌ها به‌عنوان یک رابط با دولت‌های خارجی عمل می‌کند و قصد دارد به ایجاد دیپلماسی اقتصادی فرانسه کمک کند. این وزارتخانه شبکه دیپلماسی فرانسه را کاملا بسیج کرده است تا از شرکت‌های دیجیتالی فرانسه در سطح بین‌المللی پشتیبانی کند و حمایت ویژه‌ای را به صادرات محصولات تولید فرانسه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.