خرید آنلاین از بانه با راهکارهای بومی

0

«بانه‌پلازا» یک فروشگاه آنلاین است و در شهرستان بانه و در مرز عراق تاسیس شده و می‌خواهد در قدم اول بازار غرب کشور را تحت تاثیر قرار دهد. هم‌بنیانگذارانش با آنکه هردو جوان هستند، در مدیریت پروژه و فعالیت‌های استارتاپی، تجربه خوبی دارند. «زانیار مریمی» جوان بیست‌و‌نه‌ساله‌ بانه‌ای هم بنیانگذار شرکت استارتاپی فاممت است. «فرزاد خوان‌یغما» هم پنج‌سالی می‌شود به عنوان مدیر مارکتینگ در استارتاپ‌ها و رویداد‌های استارتاپی فعالیت می‌کند. آنها با هم به فکر تاسیس یک فروشگاه آنلاین با رویکردی متفاوت افتاده‌اند که بتواند به اقتصاد بانه  کمک کند. با این دو جوان  بانگیزه ‌بانه‌ای‌، گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

  •  اصلا چرا یک فروشگاه اینترنتی؟!

با توجه به مرزی‌بودن شهر بانه‌ و موقعیت واردات و صادرات کالا از این مرز‌ و همچنین تنوع و کثرت زیاد انواع محصولات خانگی و کالاهای دیجیتال و … امکان خرید از بانه با قیمت‌های پایین‌تری به نسبت کل کشور و خصوصا بازار تهران وجود دارد و همچنین مسافران زیادی صرفا برای خرید به بانه می‌آیند. پس یک سرویس آنلاین با امکان مشاهده و بررسی و حتی درخواست انواع مشاوره‌های قیمت‌ و ویژگی‌های محصول و‌… می‌تواند راهگشای خوبی باشد.

ایده بانه پلازا وقتی زده شد که بسیاری از دوستانی که در شهرهای مختلف داشتیم و یا در دانشگاه همکلاسی بودیم، برای خرید به ما زنگ می‌زدند و ما از روی ناچاری باید کل بازار را می‌گشتیم و برایشان عکس می‌فرستادیم و این فرایند برای هر محصولی تکرار می‌شد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که واقعا تعداد بسیاری از مردمی که به شهر می‌آیند، هیچ هدفی غیر از خرید ندارند و از طرفی در فصل‌های مشخصی از سال امکان آمدن به شهر هم بسیار دشوار می‌شود‌. پس یک فروشگاه اینترنتی قوی می‌تواند جوابگوی بسیاری از این مشکلات باشد و افراد به‌راحتی و از هرنقطه‌ کشور می‌توانند لذت خرید از بانه را تجربه کنند و پیک‌های ما در منزل به آنها تحویل خواهند داد‌. به این ترتیب بانه پلازا فروشگاه اینترنتی با

شعار«خریدی آگاهانه» پایه‌گذاری شد.

  •  چه تمایزی بین «بانه پلازا» و نمونه‌های مشابه آن(مانند دیجی‌کالا و …) وجود دارد؟

واضح‌ترین وجه تمایز قیمت‌های بسیار پایین‌تر محصولات ما هستند، در عین تضمین کیفیت و اصالت محصولات و برندهای معتبر. همچنین به جدیدترین محصولات وارد‌شده به کشور دسترسی داریم و اگر مشتری محصولی را نیاز داشت که تا آن روز ‌روی سایت موجود نباشد، می‌تواند تماس بگیرد و کارشناسان ما درخواستشان را پیگیری و آن را تهیه کنند.

  •  با چه میزان سرمایه‌ای استارتاپ بانه پلازا ‌شروع شد؟

در ابتدا با سرمایه‌ای ۱۰ میلیون تومانی شروع کردیم. با توجه به پتانسیل موجودیت و تنوع زیاد کالاها از هزینه‌هایی روتین برای شاخ و برگ دادن صرف‌نظر کردیم و تمرکزمان را بر قسمت فنی و پشتیبانی باکیفیت گذاشتیم و بر جنبه‌های اعتماد‌سازی‌، سادگی خرید، اجناس اصل و باکیفیت و ارسال سریع و سالم و رضایت کامل مشتریان عزیزمان تاکید کرده‌ایم و شکر خدا موفق بودیم.

  •  خدمات «بانه پلازا» را به صورت تیتر‌وار بفرمایید.

اجناس ما بستگی مستقیمی به بازار بانه دارد‌، هر‌چند تامین‌کننده تعداد‌ی از اجناس ‌خودمان هستیم ولی در کل ارتباط بسیار نزدیکی با بازاریان بانه‌ای داریم‌.

تا به امروز‌ انواع کالای دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری، امکانات سرمایشی و گرمایشی،  لوازم خانگی و آشپزخانه‌ و‌… را ارائه می‌کنیم.

ما به مرور بخش‌های جدید به وب‌سایت اضافه می‌کنیم اما این قابلیت و پتانسیل را هم داریم که تمام اجناسی را که در شهر تجاری بانه یافت می‌شود، بتوان از طریق سرویس ما با قیمت بانه سفارش داد و این اجناس را دم منزل تحویل گرفت و حتی بعد از تست و تایید سلامت محصول، مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد.

  •  چطور «بانه پلازا» می‌تواند از لوازم خانگی تا کالای دیجیتال را پوشش دهد؟

بازار بانه پتانسیل تنوع محصولات بسیار خوبی دارد‌ و تنوع در آن به حدی هست که برای هر محصول تجار خاصی فعالیت می‌کنند، مثلا گوشی آیفون ۷ وارد‌کننده خاصی دارد و گوشی نوت ۷ ‌را یکی دیگر وارد‌ می‌کند و برای سایر کالا‌ها هم به همین شکل است. چون به بازارهای خارج از ایران نیز دسترسی داریم، گاهی بعضی محصولات جدید را پیش‌خرید می‌کنیم.

  •  فرض کنید من یک کاربر هستم که می‌خواهم از خدمات «بانه پلازا» استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

با مراجعه به آدرس www.banehplaza.ir می‌توانید پس از بررسی انواع محصولات و همچنین هماهنگی و مشاوره با پشتیبانان بانه پلازا محصول موردنیاز را سفارش داد و یا برای راحتی بیشتر، از اپلیکیشن اندرویدی که ‌روی مارکت‌های معتبر مانند کافه بازار و مایکت قابل دانلود است، استفاده کرد.اپلکیشن بانه پلازا با گذشت ۷ ماه  تا این لحظه بیش از ۲۳هزار دانلود داشته است.

  •  «بانه پلازا» چه برنامه‌هایی برای رقابت با دیگر رقبای خود دارد؟

خوشبختانه روزبه‌روز بر تعداد کاربران اینترنت ایران افزوده می‌شود و حتی خرید اینترنتی به مسئله‌ای‌ کاملا قابل لمس برای کاربران ایرانی تبدیل شده‌است‌. ما با تکیه به موقعیت جغرافیایی‌مان توانایی رقابت خوبی در بحث قیمت داریم، اعتمادسازی و اصالت و کیفیت محصولات از روز اول جزو اصول کار بوده و این مسیر را با توان بیشتری ادامه خواهیم داد.

همیشه تخفیف با خرید همراه است و در رویدادهای خاصی در سال تخفیف‌های بسیار خوبی را برای کاربران‌مان در نظر داریم، چون ما این قدرت را داریم که جدیدترین محصولات را نسبت به فروشگاه‌های سطح کشور تهیه کنیم.

همیشه معرفی و فروش آنها را در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی داریم.‌ ‌

برای مخاطبان و همراهان هفته‌نامه شنبه هم تخفیف ویژه‌ای داریم و این قول را می‌دهیم که تاپایان دی‌ماه آن را اجرایی کنیم.‌‌

  •  تیم «بانه پلازا» شامل چند نفر و چه سمت‌ها و تخصص‌هایی می‌شود؟ 

پژمان بابلی از موسسان و  مدیر‌عامل شرکت، زانیار مریمی از موسسان و مدیر محصول بانه پلازا، فرزاد خوان‌یغما مدیر مارکتینگ شرکت، ارکان اصلی شرکت هستند، ۳نفر هم در تیم تولید محتوا و به‌روزرسانی محصولات داریم‌ و ۴  نفر نیز به‌صورت شبانه‌روزی بانه پلازا را پشتیبانی می‌کنند.

  •  در حال حاضر در چه مرحله‌ای از استارتاپ خود قرار دارید؟

ما در حال حاضر فروش روزانه موفقی داریم و در حال افزایش وسعت محصولات فروشگاه هستیم.بیش از‌ ۲۰ استان را پوشش کامل دادیم و تا پایان امسال کل کشور را تحت  پوشش کامل ارسال سریع محصولات قرار می‌دهیم. این روزها در حال کار روی ایجاد فروشگاهی مفهومی و توسعه حوزه خدمات خود به دسته کالاهای پوشاک و آرایشی و بهداشتی هستیم و با توجه به بازار هدف و تقاضای خوب این حوزه‌ها را هم با همان اصل اعتماد و آگاهی‌بخشی و کیفیت پوشش خواهیم داد. در بخش جدید بانه‌پلازا به منظور حمایت از کالاهای ایرانی قرار است ده‌ها محصول ایرانی باکیفیت در بین کالاهای بانه‌پلازا ارائه شود.

  •  با چه مشکلاتی تا حال روبه‌رو شده‌اید؟

مشکلات که خیلی زیادند، مسائل مربوط به قوانین مناطق مرزی و ارسال ‌‌و مسئله دیگر اینکه ما یک تیم شهرستانی هستیم و واقعا همواره از کمبود زیر‌ساخت‌ها می‌نالیم. واقعا خیلی وقت‌ها از اینکه پروژه را در یک شهر دور از مرکز شروع کردیم، پشیمان می‌شدیم و آرزو می‌کردیم کاش تهران بودیم، اما با برخی حمایت‌ها از جانب افراد مختلف و استقبال خوب مردم امیدوار شدیم و توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.