جزئیات یک معامله پرسروصدا در هند

0

پس از اینکه سایت Housing.com به رقیب خود یعنی PropTiger فروخته شد، این استارتاپ فناوری مشهور در هند به نتایج تازه‌ای رسیده است.

هوسینگ زمانی در تلاش‌های خود برای دیجیتال‌کردن فروش و اجاره املاک در هند، پیشگام بود‌ اما پس از خروج مدیرعامل شرکت و حذف کسب‌و‌کار اجاری آن به حمایت از بازار خرید و فروش مسکن سودآورتر، موجب شد که این شرکت به چنین ادغامی تن دهد.

این نهاد مشترک‌ که بزرگ‌ترین شرکت خدماتی املاک هند نام دارد، یک سرمایه مالی دریافت خواهد کرد. تا‌کنون REA Group از استرالیا مبلغ ۵۰ میلیون دلار و  سافت‌بنک مبلغ ۹۰ میلیون تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

علاوه بر اینها، News Corp یک حامی بزرگ دیگر است که در سال ۲۰۱۴ از طریق اولین معامله خود در هند از پراپ‌تایگر حمایت کرده ‌و گفته می‌شود که این ابرقدرت رسانه‌ای بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار پراپ‌تایگر باقی خواهد ماند. REA یک سرمایه‌گذار متعلق به News Corp است بنابراین، این سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد. در کل، پراپ‌تایگر حدود ۸۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده ‌ در حالی‌که هوسینگ مبلغی معادل با ۱۶۰ میلیون دلار را توقیف کرده است.

یک منبع نزدیک به شرکت‌ها به تک‌کرانچ گفته‌اند که ارزش هوسینگ در این معامله حدود ۷۵ میلیون دلار است.

علاوه بر اینها، شرکت هوسینگ به دنبال آن است که از بنیانگذاران دیگر استفاده کند و یک شرکت مشترک  تشکیل دهد. مسئولان این شرکت می‌گویند که هرگز در گذشته پراپ‌تایگر را رقیب خود نمی‌دانسته‌اند و اظهار می‌کنند: «تمام استعدادهای برتری که بر جای گذاشته‌ و افرادی که باقی مانده‌اند به دنبال فرصت‌های بهتر می‌گردند. ترافیک در حال حاضر سقوط کرده ‌و به زودی برند هوسینگ از بین خواهد رفت.»

در ماه ژانویه ۲۰۱۷ اتفاقات ناراحت‌کننده و در عین حال مهمی در فضای استارتاپی هند رخ داده است. انتظار می‌رود که رخدادهای بیشتری را در یازده ماه آینده در این اکوسیستم شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.