تشکر سعید رحمانی از همدلی فعالان زیست بوم کار آفرینی ایران

0

دوستان، همکاران و کارآفرینان عزیز

هفته ای که گذشت هم زمان با روز ملی کار آفرینی در برابر چالش های جدیدی قرار گرفتیم که کم و بیش در جریان آن هستید. چالش هایی که نه امروز، که از روز شروع کارمان در شکل های مختلفی ظاهر شده و هر بار نگرانی هایی را متوجه کار آفرینان ایران کرده است. امروز که با شما صحبت می کنم مسئله پیش آمده را با همیاری متولیان زیست بوم کار آفرینی کشورمان پشت سرگذاشته ایم، و آنچه از این اتفاق برایمان باقی مانده است، همدلی و همراهی شماست. تماس های متعددی که در این چند روز از جانب کار آفرینان، مسئولان،سرمایه گذاران، افراد فعال زیست بوم و رسانه ها با اینجانب و افراد نزدیک به سرآوا برقرار شد. همگی نمایان گر قلب واحدی بود که برای اعتلای این زیست بوم می تپد.

همین چند سال پیش که به کشورم بازگشتم استارتاپ واژه غریبی بود.و کمتر خبری از کسب و کارهای نوپا بود. مهمتر از همه امید چندانی به ایجاد فضای کارآفرینی و شکل گیری اقتصاد دیجیتال وجود نداشت. تحریم های سنگینی علیه کشورمان در جریان بود و کاهش ارزش ریال بسیاری را نگران کرده بود در چنین فضایی کسب و کارهای ارزش آفرینی همچون دیجی کالا، کافه بازار و آپارات در کشور به همت جوانان خلاق و برپایه تکنولوژی ایرانی شکل گرفت که امروز مثال های موفق شاخصی برای هزاران جوان دیگر هستند. اینها نمونه هایی از محصولات ایرانی هستند که می توانیم باتمام وجود به تک تک آنها افتخار کنیم و فردا به کسب و کارهای دیگری که امروز کار آفرینانه شکل می گیرند و در سال های بعد می درخشند، افتخار خواهیم کرد.لازم است بیمی به دلمان راه ندهیم حتی لحظه ای از ناملایمتی ها نامید نشده و امیدوارانه و محکم مسیر کارآفرینی را ادامه دهیم.

امروز زیست بوم کار آفرینی ایران چنان بلوغی یافته است که علی رغم چالش ها و سختی ها، قدرتمندانه راه خود را ادامه می دهد و انتظار می رود چالش های ملی نظیر اشتغال زایی را چاره اندیشی کند. بلندپروازی نیست، احساس می کنم این همگرایی و هم افزایی سیلیکون ولی ایران را شکل داده و قدرت و توانمندی ایجاد کرده است که انحصار شرکت های خارجی در حوزه فن آوری را خواهد شکست.

در فضای زیست بوم کارآفرینی همیشه فراز و نشیب بوده و خواهد بود. مهم این است که در زیست بوم کشورمان دست به دست هم داده ایم و از پس چالش ها بر می آییم. باید تشکر کرد از همه شما، از همه کار آفرینان خستگی ناپذیر، از سرمایه گذارانی که اعتماد کردند، از رقبایی که خلاقیت و پویایی ایجاد کردند از رسانه هایی که مفهوم پردازی کردند، و از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای مسئول و نقش بی بدیل شخص دکتر ستاری و همکارانشان که مسئولیت صیانت از زیست بوم کار آفرینی ایران را بعهده گرفته اند.

سید سعید رحمانی خضری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.