مراکز توسعه کارآفرینی ترکیه بودجه دریافت می‌کنند

0

شورای تحقیقات فناوری و علمی ترکیه اولین گام را برای اجرایی‌کردن یک طرح جدید به منظور تامین بودجه کارآفرینان و استارتاپ‌های فناوری برداشته است. این شورا ۱۰۰ میلیون لیر به این بخش تخصیص خواهد داد. هدف از این اقدام پشتیبانی از کارآفرینی ترکیه و استارتاپ‌ها‌ست.

انتظار می‌رود بودجه اختصاص داده شده به این طرح به ۸۶۲ میلیون لیر برسد که ۱۱۲ میلیون لیر آن از حوزه‌های توسعه فناوری، دفاتر انتقال فناوری و مراکز زیرساخت تحقیقاتی و ۷۵۰ میلیون لیر از طریق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تامین خواهد شد.

بین این پروژه و وزارت خزانه‌داری و امور مالی ترکیه قراردادی منعقد شده تا اطمینان حاصل شود که این برنامه به طور پایدار در اکوسیستم سرمایه خطرپذیر ترکیه پیش خواهد رفت. رینا اونور، شریک و بنیانگذار ۵۰۰ استانبول، می‌گوید: «این یک توسعه مثبت برای اکوسیستم کارآفرینی است.

تکنوپارک همراه با صندوق‌های سرمایه‌ خطرپذیر جهانی میزان قابل توجهی اطلاعات و دانش جمع‌آوری خواهد کرد. آنها می‌توانند تجربه زیادی درباره موضوعات مختلف به دست آورند برای مثال اینکه چگونه استارتاپ‌های فناوری را انتخاب و پشتیبانی کنند. رشد اکوسیستم ترکیه در صورتی تسریع پیدا می‌کند که گام اول با پشتیبانی از سوی وزارتخانه‌ها همراه باشد.»

این صندوق سرمایه‌گذار می‌تواند از تمام استارتاپ‌ها در مراحل اولیه در کشور ترکیه پشتیبانی کند. امره گوزر، مدیرعامل پی‌یو ترکی، با اشاره به اینکه از زمان ورودش به بازار ترکیه بسیاری از بازیکنان و راهکارها در فناوری‌های پرداخت بازار عرضه شده‌اند، می‌گوید: «به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده شیوه‌های پرداخت به ترکیه، خیلی هیجان‌انگیز است که شاهد توسعه سریع این اکوسیستم هستیم.»

«با توجه به حجم بازار و رشد بخش در طول ۷سال اخیر، هنوز فضای زیادی برای رشد و بازیکنان دیگر در اکوسیستم ترکیه وجود دارد. ما با پویایی‌های زیادی در دنیای مالی این کشور در طول چند سال اخیر مواجه شده‌ایم. مانند بسیاری از مکان‌های دیگر در دنیا، افزایش نیازهای مالی و پرداخت در ترکیه دارد به تنوع در خدمات ارائه شده منجر می‌شود.

اما ما به یک تغییر در خصوص موضوع فناوری مالی نیاز داریم. باید فرصت‌های بیشتری به توسعه‌دهندگان کارآفرینی ترکیه ارائه شود. برای تقویت اکوسیستم ترکیه، شرکت‌های خدمات پرداخت و بانک‌ها باید کاربردها و شیوه‌های خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند. بنابراین افراد و موسسات جدید می‌توانند به راهکارهای مالی جدید دست یابند و به رسیدن به هدف یک جامعه بدون پول نقد کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.